Poprawił on poprzedni rekord o ponad 160 km/h, który został ustanowiony w 1973 roku przez Virgila W Snydera, prowadzącego pojazd Thermo King Streamliner. Uzyskał on wtedy na tym samym torze prędkość 377 km/h. Nowy rekordzista musiał zaliczyć dwie próby, z których wyciągnięto średnią prędkość. Podczas pierwszego podejścia samochód osiągnął prędkość 521 km/h, natomiast w drugim, który został przeprowadzony w ciągu kolejnej godziny, jechał już z prędkością 536 km/h.
Wysiadając z samochodu powiedział: 'To jest właśnie to, czego oczekiwaliśmy. Brytyjscy inżynierowie są jednymi z najlepszych na świecie. A teraz posiadamy nawet najszybszego diesla na świecie.' Dodał po tym, iż udało się to osiągnąć jedynie w czterech podejściach, co też jest nie lada wyczynem dla całej drużyny przygotowującej pojazd.
Prezes firmy JCB, Sir Anthony Barnford podsumował te wydarzenie w samych superlatywach. Podkreślił także , że cały proces projektowania, a następnie montażu superszybkiego samochodu trwał mniej niż rok. Barnford był pomysłodawcą i wizjonerem całego projektu, polegającego na przeprojektowaniu silnika JCB444, który zasila teleskopowe podnośniki, spychacze oraz inne tego typu urządzenia produkowane przez firmę.
Czytaj także:
Rekordowy diesel (2006-08-03)
Najszybszy diesel (2006-04-25)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +