mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Jak to jest z tą awaryjnością Toyoty?

Jak to jest z tą awaryjnością Toyoty?

Pojawiające się ostatnio informacje o akcjach serwisowych obejmujących miliony aut Toyoty mogą niepokoić użytkowników samochodów tej japońskiej marki. Z drugiej jednak strony, Toyota co rusz zajmuje czołowe miejsca w renomowanych rankingach awaryjności. Jak to więc jest z tą awaryjnością u największego obecnie producenta aut na świecie.

Jak to jest z tą awaryjnością Toyoty?
Ostatnia akcja dotyczy różnych elementów układu paliwowego, które mogą być wadliwie zamocowane lub wadliwe same w sobie w około 1,7 miliona aut. W Europie najnowsza kampania serwisowa dotyczy Avensisów z benzynowymi silnikami 2.0 i 2.4, które wyprodukowane zostały między rokiem 2000 a 2008. Chodzi konkretnie o prawdopodobieństwo przedwczesnego zużycia przewodu paliwowego lub zaworu regulacyjnego pompy paliwowej, w wyniku którego może incydentalnie wystąpić nieszczelność układu. Jest to akcja prewencyjna, ponieważ do Toyoty nie wpłynęły żadne zgłoszenia związane z tematem, a firma stara się zapobiegać mogącym wystąpić kłopotom użytkowników.

Japończycy zdecydowali się zaprosić klientów do swoich serwisów w Europie po zdiagnozowaniu problemu w kilkudziesięciu samochodach w Japonii. W Polsce problem tyczy się około 6.600 Avensisów, które mogą mieć problem z wspomnianymi elementami, zatem zostaną one wymienione nieodpłatnie. W obecnie sprzedawanych Avensisach problem nie występuje.

Duże akcje serwisowe spowodowały, że w pewnym momencie zaufanie do marki, dotychczas doskonałe, nieco podupadło, Jednak Toyota w dalszym ciągu jest największym producentem samochodów na świecie, tylko w ubiegłym roku sprzedaż wyniosła 8,42 mln aut, co jednak wiele mówi. Ponadto, firma zajmuje cały czas czołowe lokaty w rankingach awaryjności. W najnowszych raportach niemieckich instytutów - TUV, Dekra oraz GTU - Toyota jest na czele stawki.


Jeśli chodzi o raport TUV 2011, w którym przebadano ponad 7 milionów aut, w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich kategoriach wiekowych Toyota znalazła się aż 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki i zdystansował konkurentów. Na drugim miejscu plasuje się Porsche (10), potem Mazda (8), Volkswagen (3). Według specjalistów z TUV, najbardziej niezawodnym autem w grupie 2- i 3-letnich jest Prius (usterki znaleziono tylko w 2,2% egzemplarzy), zaraz po nim jest Auris (2,3%). Średnia dla tej grupy to 5,5%.

W grupie 4- i 5-latków wygrała Corolla Verso (4,2%), czwarty był Avensis (5,0%) - tutaj średnia wynosi 10,4%. Wśród najstarszych samochodów, czyli 8- i 9-letnich, gdzie średnia wynosi 21,4%, trzecie miejsce zajął RAV4 (10,2%), a zaraz po nim Yaris (12,7%).

W rankingu awaryjności DEKRA 2011 (15 milionów skontrolowanych pojazdów) jest podobnie - wśród aut miejskich wygrał Yaris w kategorii przebiegu od 50 do 100 tys. km (trzecie miejsce wśród aut o przebiegu do 50 tys. km), w kompaktach najwyższej uplasowały się Prius (pierwsze miejsce w kategoriach do 50 i do 100 tys. km) i Auris (drugie miejsce w drugiej kategorii). Miejsca na podium zajęły również RAV4 i Corolla Verso wśród SUV-ów oraz minivanów.

Również w raportach GTU, modele Toyoty najczęściej pojawiają się na czołowych pozycjach rankingu. Wśród najmniejszych aut, modele Toyoty znajdują się w pierwszych trójkach niemal wszystkich grup wiekowych. Yaris zajmuje drugą pozycję w bezawaryjności w grupach do 3 lat i 4-5 lat, oraz trzecią w grupie ponad 9 lat. Z kolei Aygo zajmuje drugą pozycję w grupie wiekowej 6-7 lat. Jeszcze bardziej opanowany przez Toyotę został segment kompaktów, gdzie Prius okazał się najmniej awaryjnym modelem w czterech kategoriach wiekowych (1-3, 4-5, 6-7 otaz 8-9 lat), a Corolla jest najmniej zawodna wśród aut powyżej 9 lat. Wysoko w rankingach stoi również model Auris.

Z kolei Avensis zwyciężył w swoim segmencie w kategoriach wiekowych 6-7 oraz 8-9 lat, a RAV4 wygrywa kategorie 8-9 i ponad 9 lat.


Jak widać z powyższych przykładów, bardzo dobre wyniki rankingów niezawodności świadczą o wiąż wysokiej jakości wykonania modeli Toyoty. Spektakularne akcje serwisowe japońskiego giganta, podczas których do serwisów wzywani są miliony użytkowników, wcale nie muszą więc oznaczać jakiegoś nagłego pogorszenia poziomu jakości. Mogą oznaczać równie dobrze, że Toyota dba po prostu o swoich klientów i "dmucha na zimne", wzywając i naprawiając zawczasu pojawiające się w swoich modelach usterki.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Komentuj:

~marek 2011-02-05

To ja was pobije, mam Jarka 2004 i juz wykrecilem nim 198tys. - z punktu widzenie niezawodnosci AUTO CUDO, nawet tlumiki wygladaja jak nowe. A jak jade na wymiane oleju to nikt nie wierzy ze silnik juz tyle przelecial - suchutki. Kolejny moj zakup to TOYOTA na 100%, niech Niemcy i Amerykanie placza, a ja bede jezdzil i nie martwil sie o telefon do laweciarz.

~wojtek 2011-02-03

posiadamy Yarisa z 2004. przebieg może niewielki bo ponad 70 tys., ale faktycznie autko jest bezawaryjne, a i wizualnie nie widać oznak starzenia się.

~sdf 2011-01-31

Mateo, akurat dla Toyoty to jest nowość, że organizuje akcje serwisowe. Jeszcze niedawno firma stosowała politykę GM sprzed lat - odszkodowania dla rodzin ofiar wypadków są tańsze od akcji serwisowych.

~pixi 2011-01-30

ja mimo wszystko wciąż uważam że toyota jest jedną z najmniej awaryjnych marek, a to że robią takie duże akcje serwisowe, to efekt tego że wyprzedzili General Motors pod względem sprzedazy i teraz amerykanie próbują na siłę wszystkim pokazać, jakie to japońskie toyote są bleee. Zauważcie że większość tych akcji zaczyna się w USA, jacyś niby klienci toyot zgłaszają usterki i stąd konieczność wzywania do serwisów. Nie zdziwiłbym się gdyby wyszło na to, że to podstawienie ludzie GM zgłaszali takie usterki

~bbb 2011-01-29

ilość niestety nie idzie w parze z jakością, przy rocznej sprzedaży na poziomie 8-9 mln aut, kilkadziesiąt czy kilkasettysięczna akcja serwisowa to niewielka strata dla koncernu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kia Lotos Race 2017 - niebawem start
Kia Lotos Race 2017 - niebawem start
Już pod koniec kwietnia wystartuje kolejny sezon jedynej markowej serii wyścigowej w Polsce. Kia Lotos Race będzie po raz kolejny zaliczany do „International Series sanctioned by the FIA".
Odgadnij model Odgadnij model