mojeauto.pl

Menu

Testy długodystansowe

Znajdź artykuł

Słowo kluczowe:

Finanse

98519

Samochody na skróty

Aktualności

Rozmiar normalny Czcionka powiększona Podwójne powiększenie czcionki Wyślij znajomemu Drukuj Kanał RSS

Powiadom przyjaciela o tej stronie

  • Od:
  • Do:
  • Temat:
  • Treść:

Jakie oleje wybieramy?

2008 - 10 - 22 | 10:24
źródło: ExxonMobil Polska
mojeauto.pl
Wciąż najchętniej wybieranymi olejami silnikowymi pozostają oleje marki Mobil. Jednak w zależności od tego, gdzie nabywamy olej - czy w sklepie, w warsztacie, w autoryzowanym serwisie, czy wreszcie na stacji paliw - różnią się nieco nasze preferencje.
Jakie oleje wybieramy? Jakie oleje wybieramy? W sytuacji, gdy sami nabywamy olej silnikowy, w sklepie motoryzacyjnym, najczęściej wybieramy oleje marki Mobil (24%). Nieco tylko mniejszy udział w tym kanale dystrybucyjnym mają oleje marki Lotos (23%). W momencie, gdy zakupu oleju do naszego samochodu dokonujemy na stacji benzynowej, zdecydowanie częściej decydujemy się na produkty naszych dwóch rodzimych koncernów paliwowych. Zdecydowanym liderem są tu oleje marki Orlen (35%), zaś na drugim miejscu marki Lotos (20%).

Podczas wymiany oleju w niezależnym warsztacie samochodowym najczęściej dolewamy do naszego auta znowu oleje marki Mobil (30%), zaś w drugiej kolejności marki Castrol (24%). Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy wymiana oleju ma miejsce w autoryzowanych serwisach. Wówczas, z różnych względów, na pierwszym miejscu znajdują się oleje marek producentów samochodów (28%), zaś na drugim marki Castrol (23%).

- Wiodąca pozycja olejów Mobil w dynamicznie rozwijającym się segmencie warsztatów niezależnych jest dla nas bardzo dobrym sygnałem z rynku. Niezależne warsztaty oferują usługę o jakości często porównywalnej z autoryzowanym serwisem. Co więcej, rosnący import aut używanych przekłada się
na wzrost liczby klientów właśnie w warsztatach bez autoryzacji. Zależy nam na utrzymaniu pozycji lidera w tym segmencie, dlatego oferujemy niezależnym warsztatom specjalne programy wzmacniające ich konkurencyjność na lokalnym rynku – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, dyrektor ds. marketingu ExxonMobil Poland.

Udziały producentów oleju w kanałach dystrybucji (2008):

Serwis autoryzowany:
1. Marki producentów samochodów – 28%
2. Castrol – 23%
3. Mobil – 17%
Warsztat niezależny:
1. Mobil – 30%
2. Castrol – 24%
3. Lotos – 11%
Sklep motoryzacyjny:
1. Mobil – 24%
2. Lotos – 23%
3. Castrol – 12%
Stacja paliw:
1. Orlen – 35%
2. Lotos – 20%
3. Castrol – 17%
4. Mobil – 12%

Badanie przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2008 roku metodą face-to-face. Brało w nim udział 609 właścicieli lub osób na stanowiskach kierowniczych w serwisach autoryzowanych, warsztatach niezależnych, sklepach motoryzacyjnych i na stacjach  paliw.

Tematy w artykule: olej silnikowy

Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Dodaj swój komentarz Wszystkich komentarzy: 0

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!


Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2014