mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Japońskie koalicje GM

Japońskie koalicje GM

General Motors wraz ze swoimi japońskimi partnerami Isuzu Motors Ltd., Suzuki Motor Corp. oraz Fuji Heavy Industries Ltd. zamierza przeprowadzić serię przedsięwzięć, zawierających m.in. wspólne prace nad technologią, w celu zwiększenia udziału w rynku azjatyckim.

Isuzu współpracuje obecnie z GM w dziedzinie prac nad silnikami diesla, lekkimi samochodami dostawczymi oraz wspólną sprzedażą. Niewątpliwy sukces odniosło ostatnie wspólne dziecko obu firm, jakim był silnik Duramax, dzięki któremu w ciągu 12 miesięcy wzrósł udział GM w amerykańskim rynku jednotonowych pickup-ów z 3 do 26 procent. Isuzu dostarcza również silniki do osobowych modeli Opla oraz Saaba w Europie oraz modeli GM w USA. W Japonii Isuzu sprzedaje samochód dostawczy ELF-KR, który zawiera wspólne rozwiązania technologiczne z silnikami zastosowanymi w Oplach. Dodatkowo w Tajlandii GM razem z Isuzu wytwarzają model D-Max, który rok po wprowadzeniu na rynek zanotował stutysięczną sprzedaż, największą na tym rynku. Obie firmy prowadzą także wspólną sprzedaż samochodów dostawczych w Ameryce Pn. oraz podjęły prace nad projektem produkcji aut ciężarowych w Chinach.
Suzuki, które posiada 14,9 % akcji firmy GM Daewoo, odgrywa dużą rolę w sprzedaży aut koncernu GM w Japonii. Dzięki porozumieniu GM zwiększyło liczbę punktów, w których sprzedawane są auta tej marki, trzykrotnie. Obecnie Suzuki jest odpowiedzialne za import, sprzedaż oraz usługi posprzedażowe wszystkich modeli GM oprócz Corvette. Ponadto w Stanach Zjednoczonych sprzedawane jest Suzuki Verona, auto oparte na bazie modeli GM Daewoo, zaś w przyszłym roku sprzedawane będą dwa nowe modele w Japonii (Chevrolet Optra i Epica, również bazujące na GM Daewoo.
Kamieniem węgielnym współpracy z firmą Fuji Heavy Industries jest porozumienie między FHI a GM Saab. FHI otworzyło ostatnio trzy nowe punkty sprzedaży Saaba, a ponadto miało swój wkład w pracach nad nowym modelem Saab 9-2 oraz nową technologią zastosowaną w turbo silnikach.
Cztery firmy współpracują ze sobą również na rynku japońskim oraz innych wybranych azjatyckich w zakresie wspólnej polityki zakupów surowców, materiałów i innych komponentów. W ostatnim roku liczba wspólnie finansowanych nabytych produktów wzrosła o 30 %, pozwoliło to na oszczędności w wysokości około 10 %.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport