mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Jeśli kamper to na bazie Ducato

Jeśli kamper to na bazie Ducato

Już w najbliższą sobotę (31 sierpnia) ruszają w Dusseldorfie targi Caravan Salon, podczas których producenci z całego świata zademonstrują swoje nowości w szeroko pojętej tematyce karawaningu. Wśród wielu nowości nie zabraknie Fiata Ducato, lidera wśród pojazdów stanowiących bazę dla aut kempingowych.

Jeśli kamper to na bazie Ducato
Na tych największych światowych targach Fiat zaprezentuje swoją ofertę, w tym różne wersje Fiata Ducato i "skrojone na miarę" rozwiązania dla producentów nadwozi kamperów. Odwiedzający będą mieli również możliwość zapoznania się z coraz bardziej różnorodną ofertą usług dedykowanych posiadaczom Fiata Ducato.

Obecnie bestsellerem wśród samochodów kempingowych jest Fiat Ducato, napędzany czterocylindrowym turbodieslem Multijet II o pojemności skokowej 2,3 l i o mocy 130 KM. Dzięki momentowi obrotowemu 320 Nm silnik ten jest przystosowany do wyzwań na długich trasach. Silnik ten dostępny jest również w wersji o wyższej mocy 148 KM. Ofertę silnikową uzupełnia Fiat Ducato z czterocylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów (115 KM) oraz Fiat Ducato 3.0 Multijet Power (177 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm.

Z wyjątkiem wersji dwulitrowej (ze skrzynią pięciobiegową), wszystkie pozostałe warianty Fiata Ducato standardowo wyposażone są w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów. Dla trzech wersji: Fiat Ducato 130 Multijet, Fiat Ducato 150 Multijet i Fiat Ducato 180 Multijet wybrać można alternatywnie automatyczną skrzynię biegów Comfort-Matic. W pozycji "auto" elektronika przejmuje wszystkie zmiany biegów. W trybie półautomatycznym kierowca może wyznaczyć punkty zmiany biegów. Ma on poza tym możliwość dokonywania zmiany biegów w trybie manualnym wedle uznania. Z kolei tryb "up" usprawnia jazdę przy maksymalnie załadowanym aucie, a także przy stromych podjazdach i zjazdach.

Wśród innowacji technicznych należy również wymienić system Traction+. Kontrola trakcji, która może być aktywowana przez kierowcę przez naciśnięcie przycisku aż do prędkości 30 km/h, poprzez wykorzystanie hamulców zapobiega utracie przyczepności przednich kół i poprzez przeniesienie momentu dba o zapewnienie możliwie najlepszej trakcji nawet w najtrudniejszych warunkach.

Na swoim stoisku Fiat zademonstruje pięć odmiennie skonfigurowanych podwozi modelu Ducato. Wersja Maxi Furgon Wysoki (L4H3) to nowy trend w tej klasie pojazdów, który z uwagi na przestronne rozmiary umożliwia nowatorskie koncepcje wnętrza. Prezentowany w Dusseldorfie Fiat Ducato w tej wersji z rozstawem osi (4.035 mm) i przedłużonym zwisem XL - napędzany jest turbodieslem 2.3 130 Multijet II. Do wyposażenia należą między innymi obrotowe fotele z podwójnym podłokietnikiem, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów w skórze, deska rozdzielcza w wersji Techno, jak również system stabilizacji toru jazdy ESP.

Bazę dla królewskiej klasy samochodów kempingowych, kamperów zintegrowanych, stanowi Fiat Ducato Podwozie Maxi Special (podwozie, osie, mechanizm napędowy, kokpit). Podwozie wyposażone jest w tylną oś o szerokim rozstawie z podwójnymi resorami, trzycylindrowy silnik, ESP z kontrolą trakcji, jak również automatyczną skrzynię biegów Comfort-Matic, dostosowaną do najwyższych wymagań i maksymalnych obciążeń. W porównaniu ze standardowym podwoziem, podwozie Special korzystnie wyróżnia się pod względem ciężaru i minimalnej wysokości ramy podwozia.

Nowością jest również podwozie z kabiną kierowcy oraz szerokim rozstawem kół tylnej osi. Dzięki 1.980 mm - zamiast standardowych 1.790 mm - daje korzyść w postaci zwiększenia ilości miejsca pomiędzy nadkolami. Prezentowany model wyposażony jest m.in. w obrotowe fotele z podwójnym podłokietnikiem oraz poduszkę powietrzną pasażera. Zwiększony komfort kokpitu zapewniają klimatyzacja, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów w skórze oraz elektrycznie podnoszone szyby.

Spośród wersji podwozia "kabina z silnikiem" - a zatem bez ramy tylnej i tylnej osi - Fiat prezentuje wersję z silnikiem 2.3 130 Multijet II. W skład wyposażenia wchodzą między innymi ESP ze zintegrowaną kontrolą trakcji Traction+ oraz bezdętkowe opony radialne w specjalnej wersji "kempingowej".

Ofertę Fiata uzupełnia wersja "specjalna z kabiną kierowcy" z wydłużonym rozstawem osi (4.035 mm). Posiada między innymi oś tylną o szerokim rozstawie kół, wycięty otwór dachowy oraz okablowanie wstępne dla nadwozia.

W rankingu najlepiej sprzedających się w Niemczech pojazdów bazowych dla kamperów Fiat Ducato ponownie został zwycięzcą pierwszego półrocza br., zostawiając w tyle nawet krajową konkurencję. W okresie tym na bazie Ducato wykonano łącznie ponad 12 tys. nowo zarejestrowanych w Niemczech samochodów kempingowych, co stanowi wzrost o około 6 proc. w porównaniu z pierwszą połową roku 2012. Fiat Ducato zwiększył swój udział w rynku do ponad 69 proc.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Cena podstawowa już od: 87 822 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr. skrzynia-2dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport