mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Jest nowy lider

Jest nowy lider

Drugi miesiąc obecności na rynku i już pozycja lidera w rankingu najbardziej popularnych modeli Top Ten mojeauto.pl. Tak dobrego wejścia na rynek z pewnością chciałby każdy, choć dużo ważniejsze wydaje się, czy Volkswagen Polo długo utrzyma się na samym szczycie.

Jest nowy lider
Sprawdziło się to, co przeczuwaliśmy przed miesiącem, kiedy to nowa generacja Volkswagena Polo dopiero co wchodziła do sprzedaży, iż prawdziwy szczyt popularności jest jeszcze przed tym autem. I rzeczywiście, rozpoczęta kampania reklamowa wzmogła zainteresowanie małym Volkswagenem na tyle, że pokonał on dotychczasowego lidera, Skodę Octavię. Co ciekawe, kilkumiesięczny okres liderowania Octavii rozpoczął się od zrzucenia z najwyższego stopnia podium innego przedstawiciela z Wolfsburga, najnowszą odmianę Golfa. Czyżby tylko modele tej niemieckiej marki miały jakiś tam sposób na skuteczną rywalizację ze Skodą?

We wrześniu na szczególną uwagę zasługują również dwa spore awanse wśród modeli z pierwszej dziesiątki. Po kilkumiesięcznej przerwie do ścisłej czołówki rankingu powróciła Kia cee’d. Ten wzrost zainteresowania to z całą pewnością oczekiwanie na pojawienie się na polskim rynku odnowionej wersji modelu. Wprawdzie to tylko facelifting, ale zawsze jednak to jakaś zmiana. Trudniej za to wytłumaczyć awans o jedenaście pozycji Volkswagena Passata. Chociaż auto to od czasu do czasu pojawiało się w pierwszej dziesiątce, jednak wrześniowy wzrost popularności nie był poparty jakąś zmianą, nowością czy szczególną akcją promocyjną.

We wrześniu, jak to zwykle po wakacjach, pojawiło się kilka ciekawych nowości. Patrząc na listę debiutantów największe oczekiwania można wiązać ze Skodą Yeti, która jest pierwszym modelem tej czeskiej marki z segmentu SUV-ów (ceny zaczynają się od 62.900 zł). Również z tego samego segmentu, choć z wyższej półki cenowej pochodzi czwarta już generacja Land Rovera Discovery (205.180). Oczekujący czegoś jeszcze bardziej praktycznego mogą od września zamawiać Golfa kombi, czyli wersję Variant (61.040), podobnie jak odświeżoną wersję miejskiego crossovera Suzuki SX4 (52.900). Więcej sportowych doznań można oczekiwać od Audi A5 w wersji Sportback (140.540), zaś prawdziwą perełką wśród nowości jest Caterham 7. Ta niszowa, sportowa marka we wrześniu zadebiutowała na polskim rynku.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele we wrześniu 2009

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 1

Volkswagen Polo

12949

2

- 1

Skoda Octavia

11730

3

bz

Opel Astra

9227

4

bz

Volkswagen Golf

8710

5

bz

Honda Civic

8517

6

+ 1

Hyundai i30

6986

7

+ 10

Kia cee'd

6722

8

+ 11

Volkswagen Passat

6549

9

+ 5

Renault Megane

5724

10

- 4

Mitsubishi Lancer

5655

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Wydaje się, iż na obecną chwilę nie ma co liczyć, iż nastąpi jakaś zmiana na czele kategorii najbardziej popularnych marek. Volkswagen ma bowiem dość szeroką gamę swoich modeli, z których każdy cieszy się stosunkowo sporym zainteresowaniem. A w dodatku świeżutka nowość w postaci Polo, nieco starsza nowość w postaci Golfa VI stanowią skuteczną siłę napędową. Wystarczy spojrzeć ponadto na czołową dziesiątkę modeli cieszących się największym zainteresowaniem. Można znaleźć na niej aż trzy modele z literką „W” na masce, podczas gdy rywale mają co najwyżej jednego swojego przedstawiciela. Efekt jest taki, że z każdym miesiącem przewaga Volkswagena nad rywalami powiększa się.

Tymczasem za plecami najbardziej popularnej marki w Europie dużo większy ścisk i kolejne przetasowania, choć tym razem nie zanotowano jakiegoś spektakularnego awansu lub spadku. Na drugie miejsce awansowała Skoda, która, o ile model Yeti spotka się ze sporym zainteresowaniem, może na dłużej zadomowić się na tej pozycji.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki we wrześniu 2009

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Volkswagen

42704

2

+ 2

Skoda

28273

3

- 1

Opel

27647

4

- 1

Toyota

24715

5

bz

Fiat

23080

6

+ 1

Renault

21851

7

+ 2

Kia

20556

8

- 2

Ford

19748

9

- 1

Honda

18961

10

bz

Audi

18297

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Już, już wydawało się, iż wrzesień przyniesie historyczne rozstrzygnięcie w postaci pierwszego miejsca w kategorii pojazdów użytkowych dla samochodu osobowego, które do kategorii użytkowych zostało zaliczone tylko dzięki temu, iż z tyłu, za kanapą została zamontowana kratka. Jednak jeszcze „prawdziwe” pojazdy użytkowe zdołały się wybronić. Zaledwie o 24 punkty Volkswagen Transporter wyprzedził w końcowej klasyfikacji Kię cee’d.

Co może sprawić, by w końcu ta historyczna chwila nadeszła? Jeśli resort finansów uprze się i uzyska odpowiednie zgody instytucji europejskich, by odebrać prawo do odliczania 100% podatku VAT od zakupu i od paliwa do tego typu aut, to przedsiębiorcy, chcąc wykorzystać ostatnie chwile, mogą w najbliższym czasie podjąć decyzje zakupowe. A to zwiększy zainteresowanie właśnie autami z kratką.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe we wrześniu 2009

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Volkswagen Transporter

2239

2

+ 5

Kia cee'd

2215

3

- 1

Skoda Octavia

2099 

4

- 1

Mercedes Sprinter

1827

5

+ 3

Opel Insignia

1695

6

- 1

Skoda Fabia

1681

7

+ 2

Hyundai i30

1577

8

- 4

Nissan Qashqai

1519

9

- 3

Toyota Avensis

1289

10

+ 5

Iveco Daily

1215


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Tematy w artykule: raporty

Podobne wiadomości:

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Aktualności 2016-02-04

Komentuj:

~mirka 2009-10-05

No cóż, robiona na Słowacji KIA Ceed jest solidnym autem stąd jej pozycja, a znawcy z branży wiedzą, że środek tego auta to w ogromnej części podzespoły renomowanych niemieckich i japońskich producentów. Auto wygląda bardzo ładnie. Jest bardzo mało awaryjne. No i ta gwarancja której nie daje VW. Polo w benzynie dobrze wyposażone kupić można za cenę podstawowej wersji Ceeda, który jest Europejczykiem. Na dodatek za te same pieniądze w Polo dostaje się silnik o wiele słabszy. Europejski Koreańczyk jest za te pieniądze autem większym, wygodniejszym i mocniejszym, nawet od Golfa. Nabywcy aut dzięki internetowi wygodnie w fotelu potrafią analizować. I coraz przytomniej myśleć. A po analizie jadą do salonu na jazdę testową. Podobne uwagi dotyczą obu modeli Skody. Przewiduję duże zainteresowanie sedanem Octavia z fabryczną instalacją LPG, która zapowiadana jest na koniec roku , a nie jakiś tam montaż instalacji LPG w salonie sprzedaży w PL. Jeśli jej silnik został dostosowany do LPG to będzie to auto bardzo tanie w eksploatacji. No i to jest sedan a nie hatchback. Oby cena Octavii LPG nie była zaporowa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport