mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Jeszcze większa moc, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy

Jeszcze większa moc, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy

Nowe Porsche 911 GT3 pojawi się wiosną 2003 roku

Jeszcze większa moc, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy

Porsche 911 Carrera będzie miało teraz wyjątkowo sportowego i atletycznego brata, jeszcze szybszego i mocniejszego. W marcu 2003 roku Porsche AG wprowadzi do sprzedaży model 911 GT3 z jednostką napędową o mocy 381KM ( o 21KM więcej w stosunku do poprzednika). W porównaniu z modelem Carrera, Porsche 911 GT3 ma moc większą o 61KM przy niezmienionej pojemności skokowej. Nowe GT3 osiąga maksymalną prędkość 306km/h. Moc przypadająca na 1 litr pojemności silnika – 105,8KM, sprawia, że ta 3,6-litrowa jednostka napędowa typu bokser jest jedną z najmocniejszych w swojej klasie. Na sprint od 0 do 200km/h z natychmiastowym hamowaniem do ) GT3 potrzebuje jedynie 19,7s.

Inżynierowie z Centrum Rozwoju Porsche Weissach skonstruowali model GT3 od nowa. Podstawowym cel, jaki przyświecał pracom to: sportowa i jednocześnie bezpieczna jazda.

Dodatkowa moc została uzyskana dzięki odpowiedniemu zwiększeniu prędkości obrotowej (jest ona teraz o 400 obrotów większa w porównaniu do poprzednika), co wpływa korzystnie przede wszystkim na przyspieszenie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 385Nm, a 80% tej wartości można uzyskać już przy 2000obr/min. Do 100km/h GT3 rozpędza się w 4,5s.

Zmiany wprowadzono również w podwoziu GT3, którego punkt ciężkości zastał obniżony w stosunku do modelu 911 Carrera o 30mm. Także koła pojazdu są nowe – szersze i lżejsze.

Jako, że auto to ma być nie tylko szybkie i dynamiczne, ale również bezpieczne, udoskonalono układ hamulcowy. Przednia oś wyposażona jest w mocniejsze sześciotłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcowe. Średnica przednich tarcz hamulcowych wzrosła o 20mm i wynosi 350mm. Zmodyfikowano także system ABS. Wszystkie elementy samochodu są tak skonstruowane i dopasowane, aby spełniały wysokie wymagania stawiane pojazdom poruszającym się po zamkniętych torach wyścigowych.

Optycznym znakiem rozpoznawczym nowego GT3 jest mocno podkreślone tylne skrzydło z możliwością regulacji. Zapewnia ono bardzo dobre trzymanie się drogi i zwiększoną siłę docisku przy szybkim pokonywaniu zakrętów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Japoński producent przedstawił szkic Yarisa, który jest zapowiedzią sportowej wersji tego modelu. Na rynku samochód będzie konkurentem m.in. Forda Fiesty ST.