mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Jeszcze większa moc, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy

Jeszcze większa moc, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy

Nowe Porsche 911 GT3 pojawi się wiosną 2003 roku

Jeszcze większa moc, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy

Porsche 911 Carrera będzie miało teraz wyjątkowo sportowego i atletycznego brata, jeszcze szybszego i mocniejszego. W marcu 2003 roku Porsche AG wprowadzi do sprzedaży model 911 GT3 z jednostką napędową o mocy 381KM ( o 21KM więcej w stosunku do poprzednika). W porównaniu z modelem Carrera, Porsche 911 GT3 ma moc większą o 61KM przy niezmienionej pojemności skokowej. Nowe GT3 osiąga maksymalną prędkość 306km/h. Moc przypadająca na 1 litr pojemności silnika – 105,8KM, sprawia, że ta 3,6-litrowa jednostka napędowa typu bokser jest jedną z najmocniejszych w swojej klasie. Na sprint od 0 do 200km/h z natychmiastowym hamowaniem do ) GT3 potrzebuje jedynie 19,7s.

Inżynierowie z Centrum Rozwoju Porsche Weissach skonstruowali model GT3 od nowa. Podstawowym cel, jaki przyświecał pracom to: sportowa i jednocześnie bezpieczna jazda.

Dodatkowa moc została uzyskana dzięki odpowiedniemu zwiększeniu prędkości obrotowej (jest ona teraz o 400 obrotów większa w porównaniu do poprzednika), co wpływa korzystnie przede wszystkim na przyspieszenie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 385Nm, a 80% tej wartości można uzyskać już przy 2000obr/min. Do 100km/h GT3 rozpędza się w 4,5s.

Zmiany wprowadzono również w podwoziu GT3, którego punkt ciężkości zastał obniżony w stosunku do modelu 911 Carrera o 30mm. Także koła pojazdu są nowe – szersze i lżejsze.

Jako, że auto to ma być nie tylko szybkie i dynamiczne, ale również bezpieczne, udoskonalono układ hamulcowy. Przednia oś wyposażona jest w mocniejsze sześciotłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcowe. Średnica przednich tarcz hamulcowych wzrosła o 20mm i wynosi 350mm. Zmodyfikowano także system ABS. Wszystkie elementy samochodu są tak skonstruowane i dopasowane, aby spełniały wysokie wymagania stawiane pojazdom poruszającym się po zamkniętych torach wyścigowych.

Optycznym znakiem rozpoznawczym nowego GT3 jest mocno podkreślone tylne skrzydło z możliwością regulacji. Zapewnia ono bardzo dobre trzymanie się drogi i zwiększoną siłę docisku przy szybkim pokonywaniu zakrętów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport