mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Już 10 lat aliansu Renault-Nissan

Już 10 lat aliansu Renault-Nissan

Mimo zachowania oddzielnych marek i oddzielnych tożsamości korporacyjnych, współpraca w ramach aliansu, która zawiązana została 27 marca 1999 roku, wyszła na dobre obu koncernom.

Korzyści obu firm widać już na pierwszy rzut oka, analizując kluczowe wskaźniki. Pod względem kapitalizacji rynkowej Renault osiągnęło ponad trzykrotny wzrost wyników, tj. z 8,4 mld euro do 27,6 mld euro. W 2007 roku koncern zajął szóste miejsce na liście największych producentów samochodowych, w porównaniu do jedenastego miejsca w roku 1999. Z kolei kapitalizacja rynkowa Nissana w tym samym okresie wzrosła czterokrotnie, z 9 mld euro do 34,2 mld euro. Koncern uplasował się na piątej pozycji w 2007 roku, w porównaniu do dziesiątego miejsca w roku 1999.

Średni zysk operacyjny w latach 1999–2007 osiągnął znaczny przyrost w stosunku do lat 1990–1999. Zysk operacyjny Renault wzrósł pięciokrotnie, z 442 mln do 2,126 mln euro, a Nissana ośmiokrotnie, z 79,6 mld do 636,1 mld jenów.

Połączone wyniki sprzedaży wzrosły z 4.989.709 samochodów w 1999 roku do 6.090.304 w 2008 roku. W ciągu ostatnich 10 lat obie firmy wykorzystują szereg wspólnych elementów. Wspólne platformy, tj. platforma B (Nissan Tiida/Versa i Renault Clio) oraz platforma C (Renault Megane/Scenic i Nissan Qashqai) stanowiły ponad 50% samochodów sprzedanych przez Renault
i Nissana na całym świecie w 2008 r.

Czerpiąc z doświadczenia obu partnerów w dziedzinie silników (diesel w przypadku Renault i silniki benzynowe w przypadku Nissana), opracowano wspólne silniki i skrzynie biegów, w tym 6-biegową, manualną skrzynię biegów oraz nowy silnik V6 diesel. W ramach aliansu ma również miejsce wymiana istniejących silników lub skrzyń biegów, np. benzynowy silnik Nissana o pojemności 3,5 litra montowany w Renault Laguna czy silnik Renault 1.5 diesel montowany w Nissanie Qashqai. Łącznie do wspólnego użytku przeznaczono osiem silników.

Każda ze spółek należących ma ponadto możliwość korzystania ze zdolności produkcyjnych swojego partnera. Obecnie zakłady Renault produkują samochody Nissana w Korei (Almera Classic) i w Brazylii (Livina), natomiast Nissan prowadzi montaż pojazdów Renault w RPA (Sandero), Meksyku (Clio) i w Hiszpanii (Trafic).
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Wszystko o Nissan
Tematy w artykule: Nissan Renault

Podobne wiadomości:

Nissan Leaf Nismo - nadchodzi elektryczny hot-hatch

Nissan Leaf Nismo - nadchodzi elektryczny...

Aktualności 2017-10-04

Nissan Almera - Szczególik z Alfy

auto motor i sport 0000-00-00

Debiut nowej Micry nie przeszkodził Nissanowi w odświeżeniu Almery. W końcu tak się porobiło, że prawie wszyscy jej rywale są młodsi. Aby powab się całkiem nie ulotnił, Nissan Almera otrzymał odświeżone nadwozie i wnętrze oraz zmodyfikowane silniki benzynowe o pojemnościach 1,5 i 1,8 litra.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hyundai i30 N – polski cennik
Hyundai i30 N – polski cennik
Pierwszy hot hatch w historii Hyundaia niebawem trafi do salonów w Polsce. Znamy jego cenę.