mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Już 2000 Solarisów w Niemczech

Już 2000 Solarisów w Niemczech

Solaris przekazał wczoraj miejskiemu przewoźnikowi w Monachium 10 autobusów z przyczepami pasażerskimi (w niemieckiej terminologii znanych jako buszug, w wolnym tłumaczeniu "autobusowy pociąg"). Jeden z tych pojazdów jest jednocześnie dwutysięcznym Solarisem na niemieckim rynku.

Już 2000 Solarisów w Niemczech
Solarisy Urbino 12, do których podłączone są jedenastometrowe przyczepy pasażerskie,  tworzą skład o łącznej długości 23 metrów, mogący zabrać 130 pasażerów. Dorównują zatem pojazdom dwuprzegubowym. Taki "duet" to połączenie zalet pojemności tradycyjnych autobusów osiemnastometrowych z możliwością elastycznego dostosowywania długości zestawu do aktualnego natężenia ruchu. Jest to wygodne i przede wszystkim ekonomiczne rozwiązanie dla przewoźnika, Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG).

- Urok takiego połączenia leży w jego elastyczności. Pojemność pojazdu może być regulowana przez podłączenie lub odłączenie przyczepy w zależności od potrzeb przewozowych. Czynność ta przebiega niezwykle łatwo i szybko. Zestaw, który obejmuje autobus wraz z przyczepą to ekonomiczne, a także ekologiczne rozwiązanie. Monachium jest pierwszą niemiecką milionową metropolią, w której pojawiły się takie pojazdy - mówi Herbert König, szef MVG.

Jeden z przekazanych wczoraj pojazdów jest jednocześnie dwutysięcznym Solarisem dostarczonym przez polską firmę na niemiecki rynek. Z tego też powodu wyróżniony został specjalnym oklejeniem: "W MVG jeździ dwutysięczny Solaris w Niemczech".

- Opinia niezawodnego i innowacyjnego partnera, którą posiadamy wśród niemieckich klientów to dla nas prawdziwy powód do dumy. Dostawa dwutysięcznego autobusu na rynek niemiecki ogromnie cieszy, ale również motywuje do osiągania jeszcze ambitniejszych celów w przyszłości - mówi Małgorzata Olszewska, prezes zarządu Solaris Deutschland.

Solaris Bus & Coach obecny jest na rynku niemieckim od 2000 roku. Polski producent szybko zdobył zaufanie niemieckich klientów i stał się największym zagranicznym dostawcą nowoczesnych autobusów za Odrą. Autobusy z symbolem zielonego jamnika jeżdżą po ulicach już 100 niemieckich miast. Najwięcej we flotach przewoźników z Berlina, Bremy, Bochum, Düsseldorfu, Hanoweru oraz Frankfurtu nad Menem.

Podobne wiadomości:

Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi

Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi

Ciężarówki i Autobusy 2017-07-26

Solaris znów wśród najlepszych

Solaris znów wśród najlepszych

Ciężarówki i Autobusy 2017-07-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq – od kiedy w sprzedaży?
Skoda Karoq – od kiedy w sprzedaży?
Znamy już oficjalną datę rozpoczęcia sprzedaży nowej Skody Karoq. Klienci chętni na następcę Yeti będą musieli się uzbroić w cierpliwość aż do jesieni.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech