mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kajetanowicz: "Do Belgii po naukę"

Kajetanowicz: "Do Belgii po naukę"

Rajd Ypres (25-26 czerwca 2010r.) rozgrywany w tym roku po raz 46-ty stanowić będzie czwartą rundę Rajdowych Mistrzostw Europy i szóstą Intercontinental Rally Challenge. Po doskonałych występach w mistrzostwach Polski debiutujący w Ypres Kajetan Kajetanowicz i startujący w tej imprezie po raz trzeci Jarek Baran zgodnie przyznają, że przyjechali do Belgii wspólnie zbierać cenne doświadczenie.

Kajetanowicz:
Do udziału w tej belgijskiej imprezie zgłosiło się ponad sto ekip. Wśród najlepszych europejskich kierowców pojawi się z numerem 18-tym załoga Subaru Poland Rally Team. Bez wątpienia miejsc do nauki będzie dużo – organizatorzy przygotowali dziewiętnaście asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 300 kilometrów na drogach we flamandzkiej części Belgii, nieopodal granicy z Francją. Serce jednego z najstarszych rajdów stanowi piękny, zabytkowy rynek miasta Ypres. Harmonogram rajdu jest bardzo kompaktowy – impreza rozpocznie się w piątkowe popołudnie, a metę zaplanowano w sobotę już po zachodzie słońca.

Kajetan Kajetanowicz: - O Rajdzie Ypres słyszałem już bardzo wiele i niezmiernie cieszę się, że mogę wystartować w tej belgijskiej rundzie IRC i mistrzostw Europy. Widziałem listę zgłoszeń i obsada jest naprawdę niesamowita. Z taką ekipą nigdy jeszcze nie ścigałem się. Start w tym rajdzie traktujemy przede wszystkim jako naukę, choć nie jedziemy tam tylko po to, żeby „przekulać” się przez metę. Jeżdżąc w Polsce po tych samych trasach, z podobnym klimatem i organizatorami rozwój zawodnika jest utrudniony. Wiem, że chcąc być jeszcze szybszym w Polsce, powinienem startować więcej za granicą. Dzięki temu uczymy się nie tylko jazdy, ale przede wszystkim obycia i funkcjonowania w innych warunkach. Słyszałem, że trasy Rajd Ypres nie są zbyt gościnne dla debiutujących zawodników. Liczę na dużą pomoc Jarka, którego doświadczenie w startach zagranicznych jest bardzo cenne. Rajd jest wyjątkowo długi i wytyczono aż dziesięć różnych odcinków do opisania. Stawia to przed nami ogromne wyzwanie i niezmiernie cieszę się, że mogę je podjąć.

Jarek Baran: - Startowałem w Belgii dwa razy i choć mówi się, że rajd ten jest dość łatwy, to w mojej opinii należy do jednego z bardziej wymagających. Szczególną trudność trasy Rajdu Ypres sprawiają debiutantom. Odcinki specjalne są wąskie i nierówne, z wieloma krzyżówkami i oporami. Jest wiele miejsc, w których można ciąć, jednak widzą o nich przede wszystkim ci zawodnicy, którzy startowali tutaj już wielokrotnie. Atmosfera panująca podczas tego rajdu jest wspaniała, a szczególnie duże wrażenie robi park serwisowy zlokalizowany na przepięknym, historycznym rynku w Ypres.

Partnerami Zespołu w sezonie 2010 są: LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic oraz LOTOS Oil z marką olejów LOTOS Quazar, Subaru Import Polska, STP, Klonex, Keratronik oraz SJS.

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport