mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kajetanowicz: "Do Belgii po naukę"

Kajetanowicz: "Do Belgii po naukę"

Rajd Ypres (25-26 czerwca 2010r.) rozgrywany w tym roku po raz 46-ty stanowić będzie czwartą rundę Rajdowych Mistrzostw Europy i szóstą Intercontinental Rally Challenge. Po doskonałych występach w mistrzostwach Polski debiutujący w Ypres Kajetan Kajetanowicz i startujący w tej imprezie po raz trzeci Jarek Baran zgodnie przyznają, że przyjechali do Belgii wspólnie zbierać cenne doświadczenie.

Kajetanowicz:
Do udziału w tej belgijskiej imprezie zgłosiło się ponad sto ekip. Wśród najlepszych europejskich kierowców pojawi się z numerem 18-tym załoga Subaru Poland Rally Team. Bez wątpienia miejsc do nauki będzie dużo – organizatorzy przygotowali dziewiętnaście asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 300 kilometrów na drogach we flamandzkiej części Belgii, nieopodal granicy z Francją. Serce jednego z najstarszych rajdów stanowi piękny, zabytkowy rynek miasta Ypres. Harmonogram rajdu jest bardzo kompaktowy – impreza rozpocznie się w piątkowe popołudnie, a metę zaplanowano w sobotę już po zachodzie słońca.

Kajetan Kajetanowicz: - O Rajdzie Ypres słyszałem już bardzo wiele i niezmiernie cieszę się, że mogę wystartować w tej belgijskiej rundzie IRC i mistrzostw Europy. Widziałem listę zgłoszeń i obsada jest naprawdę niesamowita. Z taką ekipą nigdy jeszcze nie ścigałem się. Start w tym rajdzie traktujemy przede wszystkim jako naukę, choć nie jedziemy tam tylko po to, żeby „przekulać” się przez metę. Jeżdżąc w Polsce po tych samych trasach, z podobnym klimatem i organizatorami rozwój zawodnika jest utrudniony. Wiem, że chcąc być jeszcze szybszym w Polsce, powinienem startować więcej za granicą. Dzięki temu uczymy się nie tylko jazdy, ale przede wszystkim obycia i funkcjonowania w innych warunkach. Słyszałem, że trasy Rajd Ypres nie są zbyt gościnne dla debiutujących zawodników. Liczę na dużą pomoc Jarka, którego doświadczenie w startach zagranicznych jest bardzo cenne. Rajd jest wyjątkowo długi i wytyczono aż dziesięć różnych odcinków do opisania. Stawia to przed nami ogromne wyzwanie i niezmiernie cieszę się, że mogę je podjąć.

Jarek Baran: - Startowałem w Belgii dwa razy i choć mówi się, że rajd ten jest dość łatwy, to w mojej opinii należy do jednego z bardziej wymagających. Szczególną trudność trasy Rajdu Ypres sprawiają debiutantom. Odcinki specjalne są wąskie i nierówne, z wieloma krzyżówkami i oporami. Jest wiele miejsc, w których można ciąć, jednak widzą o nich przede wszystkim ci zawodnicy, którzy startowali tutaj już wielokrotnie. Atmosfera panująca podczas tego rajdu jest wspaniała, a szczególnie duże wrażenie robi park serwisowy zlokalizowany na przepięknym, historycznym rynku w Ypres.

Partnerami Zespołu w sezonie 2010 są: LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic oraz LOTOS Oil z marką olejów LOTOS Quazar, Subaru Import Polska, STP, Klonex, Keratronik oraz SJS.

Podobne wiadomości:

Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie

Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie

Aktualności 2017-07-04

Genewa 2017 - Subaru Crosstrek zapowiedziany

Genewa 2017 - Subaru Crosstrek zapowiedziany

Aktualności 2017-01-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Oficjalna prezentacja nowego Porsche Cayenne odbędzie się już 29 sierpnia, ale na kilka dni przed premierą wyciekły zdjęcia prezentujące nadwozie i wnętrze nowego SUV-a.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic