mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kajetanowicz wygrywa 70. LOTOS Rajd Polski

Kajetanowicz wygrywa 70. LOTOS Rajd Polski

"Lepsza była tylko pierwsza randka z dziewczyną" - powiedział na mecie ostatniego odcinka 70. LOTOS Rajdu Polski Kajetan Kajetanowicz, który podczas drugiego etapu zdołał objąć prowadzenie w szutrowym klasyku i dowieźć je do mety. To trzecie zwycięstwo "Kajtka" na Mazurach, jednak pierwsze w cyklu ERC.

Kajetanowicz wygrywa 70. LOTOS Rajd Polski

Pilot Kajetanowicza, Jarek Baran, wygrał tę prestiżową imprezę już po raz czwarty. Drugie miejsce w jubileuszowej edycji LOTOS 70. Rajdu Polski zajęli Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Francuski duet prowadził po pierwszym dniu imprezy, jednak dziś musiał uznać wyższość Kajetanowicza. Ostatecznie Bouffier okazał się wolniejszy o 23,3 s.



Trzecia lokata trafiła w ręce liderów klasyfikacji mistrzostw Europy Jana Kopecky’ego i Pavla Dreslera (Skoda Fabia S2000). Ich strata do zwycięzców wyniosła 1:28,4.Tuż za czołową trójką do samego końca trwała zacięta walka o dalsze pozycje. Michał Sołowow z Sebastianem Rozwadowskim zajmujący po sobotnich próbach trzecie miejsce, w niedzielę musieli uznać wyższość Kopeckiego i Dreslera, a po złapaniu kapcia na ostatnim odcinku specjalnym zostali również wyprzedzeni przez Krzysztofa Hołowczyca i Michała Kościuszkę. Dla kieleckiego kierowcy to pierwszy od trzech lat Rajd Polski ukończony poza podium.

Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem startowali obsługiwanym przez brytyjski M-Sport Fordem Fiesta S2000. Po kontuzji kręgosłupa w Rajdzie Niemiec udział Kościuszki w rajdzie stał pod dużym znakiem zapytania. Ostatecznie krakowianin pojawił się w Mikołajkach, a jego nieco słabszy rezultat w dużej mierze spowodowany był awarią wspomagania kierownicy podczas sobotniego etapu.

Czołową dziesiątkę uzupełnili kolejno Craig Breen (7. miejsce), Zbigniew Staniszewski (8. miejsce), Maciej Oleksowicz (9. pozycja) i Dominykas Butvilas (10. miejsce).

Z pewnością największym pechowcem LOTOS 70. Rajdu Polski jest Robert Kubica, który na ostatnim sobotnim odcinku specjalnym urwał prawe przednie koło i nie był w stanie dotrzeć do parku serwisowego. Podczas oględzin samochodu okazało się, że na skutek tego zdarzenia uszkodzeniu uległ silnik Citroena DS3 RRC i załoga Robert Kubica/Maciej Baran postanowiła wycofać się z rywalizacji.

Podobny los spotkał zwycięzców Rajdu Polski z 2008 r. braci Michała i Grzegorza Bębenków. Na drugim przejeździe odcinka Biskupiec ich Subaru źle wjechało w jedno z cięć i uszkodzeniu uległo przednie koło. O dalszej jeździe nie było mowy.

LOTOS 70. Rajd Polski z pewnością przejdzie do historii jako jedna z najbardziej wymagających rund mistrzostw Europy i Polski. Przez cały rajdowy weekend pogoda nie rozpieszczała zawodników i musieli się oni zmierzyć z bardzo trudnymi odcinkami specjalnymi. O wielkich emocjach i niezwykle wyrównanej walce może świadczyć fakt, że aż pięciu kierowców wpisało się na listę oesowych zwycięzców. Najwięcej z nich wygrali Bryan Bouffier i Kajetan Kajetanowicz (4), Robert Kubica i Martin Kangur po dwa, a jeden oesowy triumf zaliczył Jan Kopecky.


Podobne wiadomości:

Bogata historia polskiej rundy WRC

Bogata historia polskiej rundy WRC

Aktualności 2014-06-25

Kajetanowicz: Nie znalazłem czasu na wakacje

auto motor i sport 0000-00-00

Kajetan Kajetanowicz w krzyżowym ogniu pytań. Na chwilę przed startem 22. Rajdu Rzeszowskiego o rajdach, poszukiwaniu siebie i walce o sponsorów rozmawialiśmy z trzykrotnym Mistrzem Polski.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross