mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli

Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli

Produkowane w indyjskich fabrykach Datsun Go oraz Suzuki Maruti Swift zostały poddane testom zderzeniowym. Oba modele wypadły bardzo słabo, nie zdobywając ani jednej gwiazdki.

Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli
Rynek indyjski należy do najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych świata i już teraz jest piątym pod względem liczby wyprodukowanych samochodów w ciągu roku. A to z pewnością jeszcze nie koniec możliwości tego kraju.

Niestety, wraz z rozwojem motoryzacji nie idzie poprawa w kwestiach bezpieczeństwa. Choć jest światełko w tunelu. Jest nim wprowadzony od tego roku program testowania samochodów według standardów NCAP. Pierwsze testy zderzeniowe, przeprowadzone w styczniu br., wykazały, że indyjskie auta są mało bezpieczne. Wręcz bardzo mało bezpieczne - nie posiadały na wyposażeniu poduszek powietrznych, ich konstrukcje były mało wytrzymałe, w efekcie żaden z pięciu przetestowanych modeli nie uzyskał ani jednej gwiazdki (dopiero produkowane w Indiach Polo po wprowadzonych przez Volkswagena poprawkach).



Minął prawie rok i kolejne testy zderzeniowe pokazały, że przed indyjskimi samochodami jeszcze długa droga, by móc mówić choćby o przeciętnym poziomie bezpieczeństwa. Tym razem specjaliści od rozbijania aut wzięli dwa modele i oba oblały ten egzamin z kretesem.

Datsun Go otrzymał zero gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów i dwie za ochronę dzieci. Kabina tego małego modelu nie wytrzymała zderzenia czołowego i pękła. Brak poduszek powietrznych oznacza, że w razie wypadku głowa kierowcy i przedniego pasażera może uderzyć o kierownicę lub deskę rozdzielczą. Czujniki na manekinach wykazały, że uderzenie było tak silne, że w realnych warunkach groziłoby nawet śmiercią.



Suzuki Maruti Swift ma te same niedoskonałości co Datsun. Mało wytrzymała konstrukcja nadwozia i brak poduszek powietrznych, co grozi bardzo poważnymi konsekwencjami w razie poważniejszych wypadków. Według specjalistów przeprowadzających testy zderzeniowe w przypadku Swifta, w przeciwieństwie do Go, zamontowanie poduszek powietrznych przyniosłoby w większym stopniu poprawę poziomu bezpieczeństwa. Swift z kolei słabiej chroni dzieci, zdobywając w tej kategorii zaledwie jedną gwiazdkę.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Cena podstawowa już od: 48 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nietypowy crash test Volvo XC90 w terenie

auto motor i sport 0000-00-00

Nasz redaktor był świadkiem nietypowego crash testu nowego Volvo XC90. Nie było to tradycyjne uderzenie o ścianę, ale pokazanie stabilności auta przy dużej prędkości podczas jazdy w terenie. Zobacz, jak poradziło sobie nowe Volvo XC90.

Seat Leon ST: Matador prorodzinny

auto motor i sport 0000-00-00

Choć korzenie ma hiszpańskie, tak naprawdę jest przebranym Golfem. Na starcie naszej próby na 50 tysięcy km staje Leon mało porywający, bo zaledwie ze 105-konnym dieslem 1.6 TDI, w dodatku w rodzinnej odmianie kombi. Czy pozytywnie nas zaskoczy?  

Komentuj:

~yar 2014-11-07

po co im bezpieczne samochody, wystarczy że jedzie i na głowe nie kapie. Jest ich tam prawie miliard, ma kto kupować nowe auta mimo ze 90% to biedota.

~miś kolargol 2014-11-06

Indie biedny kraj, jeśli im sie każe stosowac poduszki, abs i inne teg0=o typu systemy to już przestanie być takim największym rynkiem motoryzacyjnym

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross