mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli

Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli

Produkowane w indyjskich fabrykach Datsun Go oraz Suzuki Maruti Swift zostały poddane testom zderzeniowym. Oba modele wypadły bardzo słabo, nie zdobywając ani jednej gwiazdki.

Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli
Rynek indyjski należy do najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych świata i już teraz jest piątym pod względem liczby wyprodukowanych samochodów w ciągu roku. A to z pewnością jeszcze nie koniec możliwości tego kraju.

Niestety, wraz z rozwojem motoryzacji nie idzie poprawa w kwestiach bezpieczeństwa. Choć jest światełko w tunelu. Jest nim wprowadzony od tego roku program testowania samochodów według standardów NCAP. Pierwsze testy zderzeniowe, przeprowadzone w styczniu br., wykazały, że indyjskie auta są mało bezpieczne. Wręcz bardzo mało bezpieczne - nie posiadały na wyposażeniu poduszek powietrznych, ich konstrukcje były mało wytrzymałe, w efekcie żaden z pięciu przetestowanych modeli nie uzyskał ani jednej gwiazdki (dopiero produkowane w Indiach Polo po wprowadzonych przez Volkswagena poprawkach).



Minął prawie rok i kolejne testy zderzeniowe pokazały, że przed indyjskimi samochodami jeszcze długa droga, by móc mówić choćby o przeciętnym poziomie bezpieczeństwa. Tym razem specjaliści od rozbijania aut wzięli dwa modele i oba oblały ten egzamin z kretesem.

Datsun Go otrzymał zero gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów i dwie za ochronę dzieci. Kabina tego małego modelu nie wytrzymała zderzenia czołowego i pękła. Brak poduszek powietrznych oznacza, że w razie wypadku głowa kierowcy i przedniego pasażera może uderzyć o kierownicę lub deskę rozdzielczą. Czujniki na manekinach wykazały, że uderzenie było tak silne, że w realnych warunkach groziłoby nawet śmiercią.



Suzuki Maruti Swift ma te same niedoskonałości co Datsun. Mało wytrzymała konstrukcja nadwozia i brak poduszek powietrznych, co grozi bardzo poważnymi konsekwencjami w razie poważniejszych wypadków. Według specjalistów przeprowadzających testy zderzeniowe w przypadku Swifta, w przeciwieństwie do Go, zamontowanie poduszek powietrznych przyniosłoby w większym stopniu poprawę poziomu bezpieczeństwa. Swift z kolei słabiej chroni dzieci, zdobywając w tej kategorii zaledwie jedną gwiazdkę.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Cena podstawowa już od: 50 890 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

Suzuki i Toyota pracują razem

Suzuki i Toyota pracują razem

Aktualności 2016-10-13

Komentuj:

~yar 2014-11-07

po co im bezpieczne samochody, wystarczy że jedzie i na głowe nie kapie. Jest ich tam prawie miliard, ma kto kupować nowe auta mimo ze 90% to biedota.

~miś kolargol 2014-11-06

Indie biedny kraj, jeśli im sie każe stosowac poduszki, abs i inne teg0=o typu systemy to już przestanie być takim największym rynkiem motoryzacyjnym

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.