mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kiepsko z eksportem?

Kiepsko z eksportem?

Pierwszy kwartał br. zakończył się pewną poprawą kondycji firm produkcyjnych sektora motoryzacyjnego. Dobre wyniki eksportu w marcu dawały nadzieję, że w kolejnych miesiącach będzie można liczyć na dalszą stabilizację. Niestety tak się nie stało bo kolejne wyniki rozczarowały…

Kiepsko z eksportem?
Nie trzeba było czekać długo bo już w kwietniu br. eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski wyniósł 1,35 mld euro – o blisko 8 procent mniej niż w marcu. Wartość ta jest o prawie 29 procent niższa od uzyskanej przed rokiem.

Sytuacja polskiej motoryzacji integralnie wiąże się z tym co dzieje się na rynkach europejskich. W okresie styczeń-kwiecień 2009 na rynki europejskie trafiło ponad 90 procent produkcji na kwotę 4,97 mld euro. Niestety, w zestawieniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wartość ta jest o ponad 28 procent niższa od uzyskanej przed rokiem.

Nadal największym odbiorcą pozostają Niemcy. Dalej kolejno plasują się Włochy i Francja.
Czwartym rynkiem zbytu stały się Czechy awansując z piątej pozycji.  Wlk. Brytania, szczególnie mocno dotknięta kryzysem w sektorze motoryzacyjnym, spadła na 5. pozycję.

Pogorszenie się wielkości eksportu sektora motoryzacyjnego w kwietniu 2009 r., to niepokojący sygnał da firm produkcyjnych. Blisko 29 proc. spadek można jednak w pewnym stopniu tłumaczyć faktem, że wprowadzone systemy dopłat spowodowały, że klienci w Niemczech, Włoszech czy Francji preferują zakup małych miejskich, a więc zazwyczaj tańszych aut. Dlatego eksport motoryzacyjny z Polski, czy też innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, opiera się obecnie na konkurencyjnych cenowo autach, których wartość jest zdecydowanie niższa niż do samochodów klasy Premium – tłumaczy Rafał Orłowski z AutomotiveSuppliers.pl.

AutomotiveSuppliers.pl zakłada, że w całym 2009 r. eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski może osiągnąć poziom sprzed dwóch lat, czyli ok. 15,3 – 15,8 mld euro. Uzyskanie prognozowanej wartości, będzie możliwe, jeśli po zakończeniu jesienią dopłat w krajach Europy Zachodniej, nie nastąpią znaczące spadki sprzedaży nowych aut.

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

Aktualności 2016-08-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech