mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kierowcy Toyoty zdobywają tytuł mistrzowski

Kierowcy Toyoty zdobywają tytuł mistrzowski

Japoński zespół udowodnił w wyścigach długodystansowych swój poziom sportowy. Toyota wygrała przed ostatni wyścig w Bahrajnie i przybliżyła się do mistrzostwa FIA World Endurance Championship (WEC).

Kierowcy Toyoty zdobywają tytuł mistrzowski
Wygrana w Bahrajnie to dla Toyota Racing piąte zwycięstwo w tegorocznym sezonie WEC. Załoga bolidu TS040 Hybrid (numer startowy 7) w składzie Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway przekroczyła metę jako pierwsza. Na 11 miejscu, po stracie w alei serwisowej zameldował się samochód nr 8 co pozwoliło Anthony'emu Davidsonowi i Sébastienowi Buemi sięgnąć po tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców.

Dziesięć lat. Dziesięć długich lat Toyota czekała na zdobycie tytułu w prestiżowej serii wyścigowej. Japończycy czekali od 1994 roku, kiedy Didier Auriol wygrywał za kierownicą Toyoty Celici WRC Rajdowe Mistrzostwa Świata.



Dzięki wygranej w Bahrajnie zespół Toyota Racing zwiększył swoją przewagę nad drugim w klasyfikacji zespołem Audi. Przewaga obecnie wynosi 40 punktów. O mistrzostwie zadecyduje ostatni wyścig, który zostanie rozegrany 30 listopada w San Paulo. Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidywalnego to Toyota sięgnie po tytuł w klasie konstruktorów. To ważne dla Japończyków, gdyż dadzą jasny dowód dla swojego kierownictwa, że program wejścia do wyścigów długodystansowych to nie było tylko czcze gadanie.



Toyota już w tym roku przegrała. Przegrała we Francji podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. To miejmy nadzieję Japończycy zostawili już za sobą. Wygrany tytuł w kategorii kierowców jest już wystarczając wróżbą na przyszły sezon. Tytuł w kategorii producentów wydaje się być kwestią czasu. W przyszłym roku Toyota podczas wyścigu 24 h Le Mans będzie największym faworytem.

Podobne wiadomości:

Master-Test: Małe auta miejskie

auto motor i sport 2015-01-07

Do Master-testu staje dziś wielobarwne towarzystwo – wielobarwne nie tylko dlatego, że kolorowe są nadwozia badanych aut. Vanopodobne maluchy spotykają się z modelami o „odchudzonej” karoserii, rynkowi wyjadacze z nowicjuszami. Szczegółowo zbadaliśmy aż 11 aut: Fiat Grande Punto, Ford Fiesta, Honda Jazz, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo.

Ranking aut używanych: Najlepsze modele za 30...

auto motor i sport 0000-00-00

Trzydzieści tysięcy może ledwo wystarczyć na malutki, marnie wyposażony nowy model. Znacznie ciekawsze propozycje czekają wśród aut używanych, ze sportowymi włącznie.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ferrari FXX-K Evo - jeszcze bardziej ekstremalne
Ferrari FXX-K Evo - jeszcze bardziej ekstremalne
W trakcie imprezy Finale Mondiali na torze w Mugello Ferrari zaprezentowało nową wersję wyczynowego FXX-K - odmianę Evo.