mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kimi "wykołował się..."

Kimi "wykołował się..."

Hiszpan Fernando Alonso z teamu Renault odniósł czwarte zwycięstwo w tym sezonie, wygrywając w niedzielę wyścig o Grand Prix Europy na niemieckim torze Nurburgring. Była to siódma eliminacja tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1.

Kimi

Prowadzący w klasyfikacji MŚ kierowców - po wygranych w Grand Prix Malezji, Bahrajnu i San Marino - Alonso wyprzedził startującego z „pole position” Niemca Nicka Heidfelda z Williams-BMW oraz Brazylijczyka Rubensa Barichello z Ferrari.

Goniąc do mety za Finem Kimi Raikkonenem, na cztery okrążenia do końca zmniejszył przewagę do 1,5 sekundy i... Na jedno okrążenie przed metą, prawa, przednia "kwadratowa opona" prowadzącego Fina dała o sobie znać.

W efektowny sposób oderwała się, zdemolowała zawieszenie i ekspediowała Kimiego z toru. Jego bolid McLaren-Mercedes, obrócił się i tyłem wyleciał z trasy, po drodze o mały włos nie zawadzając jadącego z przodu zawodnika.

Fin był bliski odniesienia trzeciego z rzędu zwycięstwa w sezonie, po wygranych w Grand Prix Hiszpanii i prestiżowej GP Monaco, rozegranej przed tygodniem na ulicznym torze w Monte Carlo.

Już na pierwszych metrach okazało się, że silniki teamu McLaren-Mercedes mają większą moc niż bolidy Williams-BMW, a Raikkonen bez najmniejszego problemu wyprzedził startującego z pole position Niemca Nicka Heidfelda. 

Za ich plecami toczyła się zażarta walka o jak najlepsze pozycje i na pierwszym wirażu doszło do kolizji z udziałem sześciu kierowców, która przetasowała kolejność. Wszystko za sprawą dość ryzykownego ataku po zewnętrznej Juana Pablo Montoi z McLaren-Mercedes.

Po 18 okrążeniach Raikkonen zjechał do boksu, aby uzupełnić zapas paliwa i wrócił na tor tuż za Coulthardem i Alonso, po kolejnej rundzie to Hiszpan objął prowadzenie, gdy Szkot udał się na tankowanie.

Coulthard wrócił do czołówki na czwartym miejscu, za Heidfeldem, ale później spadł na piątą pozycję, bowiem sędziowie ukarali go za przekroczenie prędkości w boksie wolnym przejazdem przez "pit lane".

Na 30. okrążeniu Raikkonen popełnił błąd, w wyniku którego jego bolid przejechał kilkadziesiąt metrów po poboczu, zanim wrócił na tor. Stracił przez to prowadzenie na rzecz Heidfelda, ale ten chwilę później zjechał do boksu.

Ponownie Fin stracił prowadzenie na 16 okrążeń przed metą, gdy po raz drugi musiał uzupełnić paliwo - wtedy tez opóźnił hamowanie przed wjazdem do depo, zblokował koła i wytarł część przedniej prawej opony.

Fin wrócił do rywalizacji na drugiej pozycji, za Alonso. Jednak trzy rundy później także Hiszpan zjechał z toru. Raikkonen znowu znalazł się na prowadzeniu, ale widzowie oglądający wyścig w telewizji wyraźnie widzieli podskakujące i wytwarzające ogromne drgania koło.

Fin marzył już chyba tylko o dowiezieniu 10 punktów i jechał wolno - Alonso sukcesywnie redukował jego przewagę. Końcówka była jednak dla niego dramatyczna i potwierdziła, że niektóre błędy skutkują boleśnie dopiero po czasie.


Pierwsza dziesiątka Grand Prix Europy - punkty:
 1. Fernando Alonso (Renault) - 10
 2. Nick Heidfeld (Williams-BMW) - 8
 3. Rubens Barrichello (Ferrari) - 6
 4. David Coulthard (Red Bull Racing) - 5
 5. Michael Schumacher (Ferrari) - 4
 6. Giancarlo Fisichella (Renault) - 3
 7. Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) - 2
 8. Jarno Trulli (Toyota-Panasonic) - 1
 9. Vitantonio Liuzzi (Red Bull Racing) - 0
10. Jenson Button (BAR-Honda) - 0

Pierwsza dziesiątka klasyfikacji MŚ kierowców (po 7 z 19 wyścigów):
 1. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 59 pkt
 2. Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes) 27
 =. Jarno Trulli (Włochy/Toyota-Panasonic) 27
 4. Nick Heidfeld (Niemcy/Williams-BMW) 25
 5. Mark Webber (Australia/Williams-BMW) 18
 6. Giancarlo Fisichella (Włochy/Renault) 17
 =. Ralf Schumacher (Niemcy/Toyota-Panasonic) 17
 8. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 16
 =. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/McLaren-Mercedes) 16
10. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 15

 Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 7 z 19 wyścigów):
 1. Renault 76 pkt
 2. McLaren-Mercedes 53
 3. Toyota-Panasonic 44
 4. Williams-BMW 43
 5. Ferrari 31
 6. Red Bull Racing 19
 7. Sauber-Petronas 7

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport