mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kirchhoff: Mniej pracy i mniej pieniędzy

Kirchhoff: Mniej pracy i mniej pieniędzy

W związku z kryzysem w branży motoryzacyjnej, mielecki zakład należący do firmy Kirchhoff Polska musiał ograniczyć tydzień pracy do czterech dni. Wiąże się to również z obniżeniem pensji pracowników. Tym samym spółka chce zapobiec zwolnieniom.

Kirchhoff: Mniej pracy i mniej pieniędzy
Obecna sytuacja w przemyśle motoryzacyjnym wymusiła zmiany w wielu firmach. W przypadku mieleckiej fabryki Kirchhoffa na razie kryzys przyczynił się tylko do skrócenia tygodnia pracy do czterech dni i do obniżenia płac o około 20 procent. Według dyrektora zakładu Janusza Sobonia, firma chce za wszelką cenę uniknąć zwolnień. Ustalenia z załogą przewidują, że jak tylko przybędzie zamówień, spółka wróci do normalnego trybu produkcji. Zdaniem Sobonia sytuacja na rynku zmienia się bardzo dynamicznie i już widać pierwsze oznaki poprawy. Polepszenie nastrojów w Europie Zachodniej wynika zapewne m.in. z faktu, że w niektórych krajach rządy zdecydowały się na dofinansowanie zakupu nowych samochodów.

Kirchhoff Polska Sp. z o.o. działa w Mielcu na terenie specjalnej strefy ekonomicznej od 1999 roku. Poza tym Kirchhoff posiada także drugą fabrykę w Gliwicach. Przedmiotem działalności mieleckiego zakładu jest produkcja metalowych części do struktur nadwozi samochodowych (tzw. body structural assemblies). Do produkcji wykorzystywane są przede wszystkim technologie tłoczenia blach na zimno oraz zgrzewania i spawania. Większość produkcji trafia na rynki zagraniczne, a głównymi klientami są europejskie zakłady koncernów GM, Suzuki, Ford, VW, Faurecia.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 Tarnów-Rzeszów - będą nowe MOP-y

Autostrada A4 Tarnów-Rzeszów - będą nowe...

Polskie drogi 2016-02-15

Komentuj:

~:/ 2009-02-25

masakra jest na rynku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.