mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kirchhoff - inwestycje, inwestycje

Kirchhoff - inwestycje, inwestycje

Niemiecka korporacja Kirchhoff Automotive GmbH & KG posiada w Polsce dwa przedsiębiorstwa: Kirchhoff Polska Sp. z o.o. w Mielcu i Kirchhoff Polska Assembly w Gliwicach. Ponadto Kirchhoff Polska uczestniczy w zarządzaniu innym przedsiębiorstwem w Europie Środkowo-Wschodniej, Kirchhoff Hungaria w Esztergom na Węgrzech.

Kirchhoff - inwestycje, inwestycje

Kirchhoff Polska Sp. z o.o.

Kirchhoff Polska Sp. z o.o. działa w Mielcu na terenie specjalnej strefy ekonomicznej od 1999 roku w zakładzie wybudowanym od podstaw, tzw. green-field. "Do tej pory zainwestowaliśmy w Mielcu 30 mln EUR, w bieżącym roku inwestujemy dalsze 8 mln eur. Od początku istnienia firma rozwijała się w tempie około 30% rocznie. Według stanu na dzień dzisiejszy przedsiębiorstwo zatrudnia 490 osób, a do końca roku zatrudnienie przekroczy 500 osób" - informuje Janusz Soboń, Dyrektor Zarządzający Kirchhoff Polska.

Przedmiotem działalności mieleckiego zakładu jest produkcja metalowych części do struktur nadwozi samochodowych (tzw. body structural assemblies). Do produkcji wykorzystywane są przede wszystkim technologie tłoczenia blach na zimno oraz zgrzewania i spawania.
Około 60% produkcji wysyłane jest na rynki zagraniczne a głównymi klientami są europejskie zakłady koncernów GM, Suzuki, Ford, VW, Faurecia.

Planowany jest dalszy rozwój przedsiębiorstwa w Mielcu dlatego m.in. w tym celu zakupiono działkę o powierzchni 3,7 ha, położoną w obszarze przemysłowym na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w bezpośrednim sąsiedztwie obecnego zakładu. W przyszłym roku powstanie na tej działce kolejny obiekt przemysłowy firmy Kirchhoff z powierzchnią 5 tys. m2.

Strategia rozwoju Kirchhoff Automotive w Europie Środkowo-Wschodniej nie zakłada jednak dalszego znaczącego rozwoju działalności stricte produkcyjnej w Mielcu. Natomiast będą rozwijane procesy innowacyjne, takie jak projektowanie i produkcja narzędzi, budowa prototypów, marketing i rozwój produktów. Nowe inwestycje będą częścią realizacji tej strategii. Celem strategicznym przedsiębiorstwa jest bowiem stworzenie w Mielcu centrum technicznego dla działalności Kirchhoff Automotive w CEE. Prowadzona jest rekrutacja "od zaraz Kirchhoff Polska zatrudni fachowców z dziedziny obróbki plastycznej blach na zimno - inżynierów produktu i procesu, konstruktorów tłoczników, narzędziowców, przy czym chętnie pomoże osobom spoza Mielca w zmianie miejsca zamieszkania" - wymienia Janusz Soboń.

Działalność produkcyjna będzie rozwijana w nowych zakładach, lokalizowanych bliżej finalnych klientów. W ramach realizowanej strategii utworzono już dwa nowe zakłady, Kirchhoff Polska Assembly w Gliwicach i Kirchhoff Hungária w Esztergom na Węgrzech.

Zobacz galerię:

Kirchhoff w Polsce

Kirchhoff Polska Assembly Sp. z o.o.

Przedsiębiorstwo Kirchhoff Polska Assembly Sp. z o.o. działa poprzez oddział w Gliwicach, na terenie hali produkcyjnej dzierżawionej od Zakładów Mechanicznych "Bumar-Łąbędy" S.A. od kwietnia ubiegłego roku.

"Produkujemy tam duże zespoły zgrzewane do montażu struktur nadwozi (tak zwanych "body-in-white") samochodów Opel Agila i Astra II. Zainwestowaliśmy do tej pory ok. 5 mln zł i zatrudniamy 130 osób. Podstawowym procesem technologicznym w produkcji jest zgrzewanie metalowych części w duże zespoły. W związku z otrzymaniem kontraktu od General Motors na produkcję dużych zespołów do modelu Opel Zafira, zdecydowaliśmy się na wybudowanie od podstaw zakładu (green-field) na terenie gliwickiej podstrefy Katowickiej SSE. Projekt jest bardzo zaawansowany, prace budowlane są na ukończeniu. Budowa hali produkcyjnej o powierzchni 7,5 tys. m2 zakończy się w bieżącym miesiącu. Z miesięcznym "poślizgiem" oddany zostanie do użytku budynek administracyjno-socjalny. Planowana wartość inwestycji na terenie KSSE to blisko 40 mln zł, zatrudnienie znajdzie ponad 140 osób w pierwszym etapie (do 2007 roku). Kolejny etap rozwoju zakładu nie jest jeszcze zdefiniowany w szczegółach." - informuje Janusz Soboń.

Obecnie obroty Kirchhoff Polska Assembly wynoszą 60 mln zł (plan na 2005 rok). Zakłada się, że po zrealizowaniu inwestycji będą oscylować w okolicach 200 mln zł. Procesy technologiczne będą takie jak dotychczas, a więc głównie zgrzewanie metalowych elementów struktur nadwozi samochodowych. Maszyny jakie zostaną zainstalowane to głównie roboty zgrzewalnicze najnowszej generacji.

W pierwszym etapie wyłącznym klientem zakładu będzie General Motors Manufacturing Poland (do niedawna pod nazwą Opel Polska) w Gliwicach. "Bliskość zakładu klienta predysponuje nasz przyszły zakład do realizowania dostaw w systemie "Just-In-Time"" - dodaje Janusz Soboń.

Kirchhoff Hungária Kft
 
Firma Kirchhoff Hungária Kft. w Esztergom na Węgrzech istnieje blisko 2 lata, a nowo wybudowany zakład produkcyjny oddano do użytku w końcu ubiegłego roku. Przedsiębiorstwo produkuje duże zespoły do nadwozia nowego modelu Suzuki Swift.
Procesy produkcyjne są w pełni zautomatyzowane, realizowane na robotach spawalniczych i zgrzewalniczych.

Obecnie wdrażany jest do seryjnej produkcji kolejny duży pakiet części do nowego modelu, którego produkcja ruszy w zakładzie Magyar Suzuki Corp. w styczniu 2006.

Na chwilę obecną Kirchhoff Hungária w Esztergom zatrudnia ponad 30 osób, ale w związku z nowym programem produkcyjnym wzrośnie w najbliższych tygodniach do 60 osób.

 


Podobne wiadomości:

Inwestycja Volkswagena największą w 2014 roku

Inwestycja Volkswagena największą w 2014 roku

Aktualności 2014-12-15

Nowoczesne technologie Wabco z Wrocławia

Nowoczesne technologie Wabco z Wrocławia

Aktualności 2014-12-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport