mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Klienci nie płacą, przewoźnicy walczą

Klienci nie płacą, przewoźnicy walczą

Firmy transportowe notują coraz gorsze wynika, których częstą przyczyną są duże opóźnienie w płatnościach. Walczą z plagą nierzetelnych płatników wszystkimi sposobami: weryfikują partnerów, błyskawicznie reagują na opóźnienia nawet przejmują towar czytamy w Pulsie Biznesu.

Klienci nie płacą, przewoźnicy walczą

Na sto wezwań do zapłaty przeterminowanych faktur wielkopolskiej firmie Transkap udało się uzyskać pieniądze tylko za dwie. Problemu nie tylko nie daje się wyeliminować ale wręcz nasila się.

- Jeśli płacą, to dopiero po długiej batalii i upływie nawet trzech miesięcy. Ponadto kłamią albo wymyślają fortele, aby wyciągnąć od nas pieniądze - mówi w Pulsie Biznesu współwłaściciel Transkapu, Krzysztof Pokrywka.

Firma ma ogromny problem, bo praktycznie jest zdana na łaskę zachodnich klientów, którzy płacą z coraz mniejszą regularnością. Podobne doświadczenia ma właściciel firmy Apport, Andrzej Cywiński. Jego klienci również znacznie przekraczają terminy płatności – czasem nawet o kilka tygodni.

W tej sytuacji robić coraz bardziej liczy się szybki czas reakcji i skuteczne procedury windykacyjne. Katarzyna Nowakowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Pekaes mówi dziennikowi, że dzięki nim, udało się jej firmie zdecydowanie poprawić wyniki przez ostatni rok. Zaznacza jednocześnie, że nawet jeśli klienci nie respektują terminów płatności, firma trzyma się przyjętych, znanych partnerom zasad.

- Klienci wiedzą, że monitorujemy stan płatności na tyle skutecznie, że zdecydowanie bardziej opłaca się dbać o terminowość – zapewnia Katarzyna Nowakowska.

Jednak w drastycznych przypadkach przewoźnicy potrafią wziąć sprawy we własne ręce, bo rosnąca liczba przeterminowanych płatności, to bezpośrednia zagrożenie dla płynności finansowej firmy. Jak podaje Puls Biznesu, zdarzają się nawet przypadki, że zdeterminowani przewoźnicy przejmują towar niesolidnego klienta jak gwarancję spłaty lub rekompensatę za poniesione straty.


Podobne wiadomości:

Co trzeci tachograf w Europie zmanipulowany

Co trzeci tachograf w Europie zmanipulowany

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-13

Kierowcy poszukiwani na rynku pracy

Kierowcy poszukiwani na rynku pracy

Finanse i prawo 2015-11-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?