mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Klienci nie wiedzą, po co są etykiety na oponach

Klienci nie wiedzą, po co są etykiety na oponach

Minęło już ponad sto dni od momentu wprowadzenia unijnych przepisów dotyczących konieczności etykietowania opon sprzedawanych w Europie. O ile sprzedawcy są dobrze poinformowani o tym obowiązku, to już konsumencie w dużej mierze pozostają nieświadomi istnienia etykiet.

Klienci nie wiedzą, po co są etykiety na oponach
Przyjęte w listopadzie 2009 r. Rozporządzenie nr 1222/2009 o etykietowaniu opon weszło w życie 1 listopada 2012 r. Etykieta dostarcza informacje o efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu zewnętrznego.

Zdaniem ekspertów z Goodyear Dunlop nowe przepisy, czyli obowiązek etykietowania opon w Unii Europejskiej, będą miały duży wpływ dopiero na nadchodzący sezon letni.

- Spodziewamy się, że etykiety po raz pierwszy poważnie wpłyną na decyzje konsumentów podczas tegorocznego sezonu letniego. Będzie to czas, w którym miliony europejskich kierowców tradycyjnie zmieniają opony zimowe na letnie – wyjaśnia Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyeara ds. opon osobowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zdaniem Goodyear nowa etykieta na opony nie wpłynęła znacząco na rynek w sezonie zimowym. Nalepka zawiera ograniczoną liczbę informacji o oponie, czego najlepszym przykładem są właśnie opony zimowe. Etykieta nie informuje o kluczowych dla opon zimowych parametrach, takich jak hamowanie i przyczepność w niskich temperaturach, na śniegu i lodzie.

Firma Goodyear podkreśla, że kluczem do sukcesu programu etykietowania opon jest egzekwowanie nowych przepisów.

- Zdajemy sobie sprawę z trudności, z jakimi muszą sobie radzić kraje członkowskie Unii Europejskiej, aby kontrolować skomplikowane przepisy i egzekwować ich prawidłowe stosowanie. Jednak wiarygodność unijnej etykiety na opony zależy właśnie od skutecznego egzekwowania przepisów. Apelujemy do krajów członkowskich UE aby zadbały o to, by opony o ewidentnie nieprawidłowej klasyfikacji nie były dopuszczane na unijny rynek. Konsumenci będą ufać etykietom tylko wtedy, gdy będą one zgodne ze stanem faktycznym” – powiedział Rzonzef.

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport