mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Klub Pancernika w Polsce

Klub Pancernika w Polsce

W październiku ruszyła w Polsce kampania społeczna pt. "Klub Pancernika Klika w Fotelikach", której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie bezpiecznego podróżowania w samochodzie, w tym popularyzowanie stosowania fotelików dla najmłodszych pasażerów. Kampania potrwa do końca listopada.

Klub Pancernika w Polsce

Jej organizatorem jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji, Policją oraz Fundacją Komunikacji Społecznej.

Akcja skierowana jest do dzieci w wieku od 4 do 12 lat oraz do ich rodziców. Stąd też równocześnie z medialną kampanią reklamową rusza w szkołach podstawowych i w przedszkolach specjalny cykl zajęć lekcyjnych na temat bezpieczeństwa przewożenia dzieci w samochodach. Te działania wspiera Policja, która rozdaje dzieciom podróżującym w samochodach maskotkę: małego pancernika, bohatera kampanii, występującego w animowanej reklamie telewizyjnej, na billboardach, plakatach, jest on też bohaterem gry edukacyjnej przeznaczonej dla dzieci w wielu 4 – 12 lat.

Akcja organizowana w 2005 roku w 10 krajach Unii Europejskiej: Holandii, Belgii, Hiszpanii, Czechach, Słowenii, Szwecji, Portugalii, Finlandii, Niemczech oraz Polsce jest częścią programu badawczego Unii Europejskiej EUCHIRES: „European public awareness campaign on the use of seat belts and child restraint systems”, który ma stworzyć podstawy do organizowania wspólnych kampanii na rzecz bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie we wszystkich krajach członkowskich.

Unia Europejska bezpieczeństwo w ruchu drogowym traktuje jako wspólny i ważny problem dla wszystkich jej krajów członkowskich. Stąd też w tej kampanii element edukacyjny jest najistotniejszy: jej efektem ma być wychowanie przyszłych obywateli wspólnej Europy, którzy będą potrafili i chcieli bezpiecznie zachowywać się na drogach.

Strategia komunikacji polskiej kampanii oparta została na badaniach ilościowych i jakościowych, zleconych przez Instytut Transportu Samochodowego, przeprowadzonych przez Fabrykę Komunikacji Społecznej, TNS OBOP oraz Maison Research Consulting w roku 2005. Kampania reklamowa obejmuje telewizję, radio i prasę oraz 500 billboardów jak również 300,000 tysięcy gier edukacyjnych dystrybuowanych na terenie całego kraju. Kampanię wspiera również Agencja Reklamowa PZL oraz Fundacja Okularnicy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich kierowców poruszających się w najbliższych dniach drogą ekspresową S8 z Warszawy w kierunku Wrocławia. Na odcinku pomiędzy Łodzią a Wieluniem uruchomiono pierwszą stację benzynową.