mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Koenigsegg kupi Saaba!?

Koenigsegg kupi Saaba!?

Według nieoficjalnych informacji firma Koenigsegg Automotive AB, szwedzki producent sportowych aut, została wybrana przez General Motors jako potencjalny nabywca marki Saab.

Koenigsegg kupi Saaba!?
Jeszcze na początku tego tygodnia na wąskiej liście potencjalnych inwestorów były trzy pozycje. Poza firmą Koenigsegg razem z grupą norweskich inwestorów, zainteresowanie Saabem wyrażały dwa amerykańskie koncerny - Merbanco, grupa inwestorów z Wyoming oraz należące do miliardera Ira Rennerta, Renco Group. Do końca tygodnia GM miał ogłosić nazwę tej firmy, z którą będą prowadzone ostateczne rozmowy.

Wybór Koenigsegga mógł być podyktowany dwoma zasadniczymi aspektami. Po pierwsze, Koenigsegg jako jedyny z tej trójki jest producentem samochodów i z pewnością najlepiej zna realia branży motoryzacyjnej. Po drugie jest to szwedzka firma i najbliżej jej do szwedzkiej marki, jaką jest Saab.

Rzecznik prasowy General Motors, jak i pozostali najważniejsi przedstawiciele amerykańskiego giganta na razie nie potwierdzają tych informacji.

Według wstępnych szacunków marka Saab została wyceniona na kwotę 500 mln dolarów.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni byłaby to już trzecia marka, jaką w niedługim okresie czasie pozbyłby się GM. Wstępne porozumienia zostały już zawarte w sprawie sprzedaży marek Hummer (chińskiemu koncernowi przemysłowemu) oraz Saturn (amerykańskiej sieci dealerskiej). W tym tygodniu GM ogłosił również, że zamierza zamknąć swoją dywizję zajmującą się produkcją średniej wielkości pojazdów ciężarowych. Po czterech latach bezskutecznej próby znalezienia nabywcy...

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta autonomiczne

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta...

Aktualności 2016-03-15

Komentuj:

aaa 2009-06-16

No to kupili, jest potwierdzenie :)

aaa 2009-06-15

Nie byłby tradycyjnym, ale jakże pożądanym :) Szczególnie jak by skupili się na dalszym rozwoju turbo benzyn.

sajmon 2009-06-15

nie chodzi tylko o nastawy zawieszenia, chodzi o rozwiazania jakie stosuje sie w saabach, mówiąc o silnikach miałem na myśli turbobenzynowce - saab konstruował je "od zawsze" i o ile wiem "przeszczepy" są w drugą stronę ;) ANtomiast - o ile znam historię saaba - to raczej tylny napęd nie byłby tu tradycyjnym rozwiązaniem?

aaa 2009-06-15

Sajmon, a powiedz mi czyje silniki znajdziemy w saabach jeśli chodzi o wysokoprężne? No tak można powiedzieć, że fiata, ale te same są w oplach ;) A tak na poważnie, płyta podłogowa to bardzo wiele. Warunkuje ona rozmieszczenie np. zawieszenia i określa jego typ. Saab jeździł lepiej, bo miał inne nastawy, jednak cały czas był to opel ze wszystkimi wadami jakie ma opel, np. instalacją elektryczną. Wnętrze to inna bajka bo tu jest różnica kosmiczna. Może Koenigsegg zmieni nieco filozofię i nowy model 95 będzie tylnonapędowy?

sajmon 2009-06-15

to ze saaby są robione na płycie vectry nie oznacza że to droższy opel, wystarczy spojrzeć na kokpit, nie mówiąc o silnikach czy zawieszeniach ale tak czy inaczej, ta marka zasługuje na bardziej indywidualne podejście i sądzę że koeningsegg mógłby je zapewnić

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport