mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejna akcja serwisowa z powodu airbagów

Kolejna akcja serwisowa z powodu airbagów

Wciąż pojawiają się kolejne doniesienia o wadliwych systemach poduszek powietrznych w samochodach różnych marek. Kolejne zgłoszenia pochodzą od Toyoty oraz Nissana.

Kolejna akcja serwisowa z powodu airbagów
To następny rozdział dramatu pod tytułem "Takata", który swoją nazwę zawdzięcza producentowi feralnych airbagów. I jest to rozdział bardzo obszerny, bo akcją serwisową zostaną objęte miliony aut. Toyota wzywa do serwisów właścicieli prawie 5 milionów samochodów na całym świecie, a Nissan obejmuje kampanią naprawczą ponad 1,5 miliona aut.

Skala problemu z układami airbag od Takata jest jednak jeszcze większa - aktualnie ok. 25 milionów aut na świecie zostało objętych akcją serwisową. Wszystko rozpoczęło się w 2008 roku, ale do dziś zdecydowana większość samochodów nie została naprawiona. Zarówno właściciele feralnych Toyot, jak i Nissanów zostaną zaproszeni na darmowe usprawnienie aut. Spośród użytkowników tych 6,5 milionów aut nikt nie został ranny w efekcie nieprawidłowego funkcjonowania poduszek, ale biorąc pod uwagę całą kampanię naprawczą, od 2008 roku odnotowano już 5 przypadków śmiertelnych.

Podobne wiadomości:

Nowy Nissan Leaf już jest. Znamy dane techniczne

Nowy Nissan Leaf już jest. Znamy dane...

Premiery 2017-09-14

Nissan Leaf Nismo - nadchodzi elektryczny hot-hatch

Nissan Leaf Nismo - nadchodzi elektryczny...

Aktualności 2017-10-04

Komentuj:

~słupkowy 2015-05-20

Jestem właścicielem drugiej już Toyoty, moja pierwsza to był właśnie avensis z 2006 r., jeździłem nim krótko bo po dwóch latach miałem groźny wypadek i airbag uratował mi życie właśnie więc myśle że nie ma co się przejmować ze wszystkie są wadliwe, ja myśle ze z tego 5,5 mln to moze parę tysiecy na całym świecie ma jakąś wadę. Wracaj do mojego tematu to właśnie poduszka sprawiła ze miałem całą głowę i skończyło się na obitych kończynach, auto niestety do kasacji poszło ;-(

~bąk22 2015-05-18

no wpadka na dużą skalę, ale dobrze, że poinformowali ludzi, a nie zamietli to pod dywan. tak się wychodzi z kryzysu - podniesionym czołem i wzięciem na siebie odpowiedzialności za błędy, a przecież nikt nie powiedział, że wszystkie poduszki są wadliwe, istnieje tylko ryzyko.

Madamo 2015-05-18

Firma przyznająca się do błedu to dobra firma. Wole wziąć auto od koncernu, który raz na jakiś czas przeprowadza tego typu akcje serwisowe, niż od konernu, u którego wszystko zawsze działa jak należy bo w tym przypadku nie mam pewności czy ktoś rzetelnie sprawdził poduszki powietrzne lub cokolwiek innego.

~Pustelnik 2015-05-15

90% portali chyba uważa, że jak firma ogłasza akcję serwisową, z powodu DOMNIEMANEJ awarii w poduszkach to znaczy, że wszystkie auta są z wadą. już widzę ten nagłówek w pewnych gazetach "poduszki zabójcy". grunt, że toyota rzetelnie poinformowała swoich kierowców co i jak, bo jakby czytali tylko te doniesienia to panika gotowa, ech dzisiejsze dziennikarstwo.

~Trojal 2015-05-15

Toyota badzo dba o swoich klientów pokazała to nie raz, więc ciekawe jakby to dotyczyło tylko Nissana to czy nie zamietli by tego pod dywan

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport, który proponuje rozwiązania zmniejszające liczbę wypadków drogowych w Polsce. Chodzi o możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne.