mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejna czwórka w testach EuroNCAP

Kolejna czwórka w testach EuroNCAP

Toyota RAV4, Land Rover Discovery III, Nissan Note oraz Chevrolet Kalos to cztery kolejne modele, które zostały poddane szczegółowym testom zderzeniowym przez organizację EuroNCAP.

Kolejna czwórka w testach EuroNCAP
Choć ostatnimi czasy wynik pięciogwiazdkowy jest coraz częściej osiągany przez różne modele, to jednak żadnemu z czterech testowanych aut nie udało się uzyskać takiego rezultatu.
 
Po raz kolejny okazało się, iż auta terenowe, szczególnie te duże, nie zapewniają prawie żadnej ochrony pieszym w razie uderzenia w nich. Dobitnie potwierdził to Land Rover Discovery III, który w tej części testu otrzymał zaledwie jedną gwiazdkę na cztery możliwe. Jak do tej pory, żadnemu z dużych aut terenowych nie udało się zdobyć więcej niż dwóch gwiazdek w tej kategorii testów. Całkiem dobrze Land Rover chroni za to najmłodszych w razie wypadku (4 gwiazdki).
 
Zdecydowanie lepszą ochronę pieszym zapewnia SUV Toyota RAV4. Uzyskane trzy gwiazdki są wyrównaniem rekordu Hondy CR-V z 2002 roku w tej kategorii aut. Cztery gwiazdki za ochronę dorosłych pasażerów oraz dzieci świadczą także o dobrej robocie wykonanej przez Toyotę. Niepokojący był jedynie problem z poduszkami powietrznymi w czasie zderzenia czołowego. Z powodu usterek w czujnikach oraz okablowaniu poduszki powietrzne wybuchały nieco zbyt późno i nie zapewniały maksymalnej ochrony pasażerom. Wprawdzie Toyota poprawiła działanie czujników, tak by poduszki otwierały się we właściwym czasie, to jednak nie będzie wzywać do serwisów już sprzedane egzemplarze, by poprawić tę wadę.
 
Inaczej postąpi natomiast Nissan z wykrytą podczas testów wadą. Otóż okazało się, iż jedno z mocowań systemu ISOFIX w modelu Nissan Note podczas zderzenia bocznego pękało. Zostało to natychmiast poprawione, a sprzedane auta mają zostać wezwane do serwisów w celu wymiany wadliwej części.
 
Najgorzej spośród czterech testowanych modeli wypadł Chevrolet Kalos, który uzyskał jedynie trzy gwiazdki za ochronę pasażeów oraz dzieci i, mimo małych rozmiarów, jedynie dwie za ochronę pieszych.
 
Zobacz szczegółowe wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

 
 

ochrona pasażerów 

ochrona dzieci

ochrona pieszych

Chevrolet Kalos 

3 gwiazdki

3 gwiazdki

2 gwiazdki

Nissan Note

4 gwiazdki

3 gwiazdki

2 gwiazdki

Toyota RAV4

4 gwiazdki

4 gwiazdki

3 gwiazdki

Land Rover Discovery III

4 gwiazdki

4 gwiazdki

1 gwiazdka

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan Note
Nissan Note
Cena podstawowa już od: 49 050 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Land Rover Discovery
Land Rover Discovery
Cena podstawowa już od: 149 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~WC 2006-10-12

Tu bym polemizował. To, że pojazd posiada świadectwo homologacji i jest dopuszczony do ruchu świadczy jedynie o tym, że mówiąc w skrócie sam w sobie jest bezpieczny dla użytkujących i otoczenia, natomiast trochę czym innym jest bezpieczeństwo w czasie zdarzeń drogowych. Gdyby było inaczej to wszystkie samochody musiałyby być wyposażane w full poduchy, ESP i inne "gadżety" bezpieczeństwa, a przecież tak nie jest. Odnośnie testów zderzeniowych to oczywiście można i nawet trzeba auta pod tym względem porównywać i jest to w miarę mmiarodajne porównanie chociaż laboratoryjne warunki testowe na drodze mają prawdopodobieństwo totolotka :) i należy mieć tylko nadzieję, że wszystkie systemy w ekstremalnej sytuacji prawidłowo zadziałają, czego na własnej skórze nie chciałbym sprawdzić i Wam tego życzę. ZdRuFkA.

~Hetman 2006-08-19

Wyniki testów wypadkowych są doskonałym obszarem do działania dla konstruktorów - i bardzo dobrze. Ale dla typowego użytkownika nie są już tak istotne. Przeciaż każdy samochód sprzedawany w Polsce w salonie otrzymał certyfikat dopuszczenia do ruchu, bez którego nie zostanie zarejestrowany, czyli spełnia wszystkie obowiązujące przepisy.

~kobi 2006-08-02

i tak liczy sie przede wszystkim cena, potem marka, potem jakieś dodatkowe wyposażenie zwiększające przede wszystkim komfort, a dopiero potem bezpieczeństwo - wiem to z autopsji....

~jubas 2006-07-31

nie zgadzam sie do konca z jerrym, tzn ma racje, ze wyniki testów, gwiazdki, są doskonalym narzędziem marketingowym, wykorzystywanym przez firmy, ale odzwierciedlają tez faktyczny pozioom bezpieczenstwa danego modelu, nie wierze, by bezpieczny model, ktory lepiej wypadl w testach w zderzeniu czolowym, bocznym, nagle w rzeczywistym wypadku wypadl znacznie gorzej. Jedyną rzeczą, która nie oddaje w pełni poziomu bezpieczenstwa, to wyposażenie danego modelu. Testowane auta mają po sześc albo i wiecej poduszek, rozne systemy itp itd, a w rzeczywistosci po drogach jezdzimy znacznie ubozszymi autami i mimo ze teoretycznie mamy auto z piecioma gwiazdkami, to w rzeczywisctosci z naszym wyposażeneim moze zdobyloby maks cztery gwiazdki

~maciek_krk 2006-07-29

myślę że nie masz do końca racji zgadzam sie z tobą żę każdy wypadek jest inny ale te testy pozwalaja porównąc każde auta ze sobą w identycznych warunkach i jak w danym wypadku sobie "radzą" z zapewnieniem bezpieczeństwa swoim pasażerom POZDRO

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport