mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejna wizja szpanerskiego Corrado

Kolejna wizja szpanerskiego Corrado

Który seryjny Volkswagen był najmocniejszy i najszybszy pod koniec ubiegłego wieku? Tak jest, Corrado. Być może niebawem auto znowu pojawi się w ofercie niemieckiego producenta.

Kolejna wizja szpanerskiego Corrado
Produkcja VW Corrado, sportowego samochodu o nadwoziu Coupe zakończyła się w 1996 roku. Auto było popularne zwłaszcza wśród młodych kierowców, a w Polsce, w późnych latach 90-tych jeździł nim każdy król dyskotek. Corrado w tych pięknych czasach rywalizowało bezpośrednio z Oplem Calibra. Stylistycznie biło rywala z Russelsheim na głowę, ale to właśnie Calibry widać do dziś na drogach.



Być może jednak sportowy Volkswagen będzie miał szansę udowodnienia, że zakończenie jego produkcji było niewłaściwym posunięciem. Za sprawą projektanta Patricka Moczarsky powstała nowa wizja Corrado, którą być może podchwycą i szefowie z Wolfsburga, i zdecydują się na wskrzeszenie tego modelu.

Moczarsky zasugerował, że odpowiednim silnikiem do Corrado XXI wieku byłby dwulitrowy motor serii TSI z bezpośrednim wtryskiem, generujący moc 200 koni mechanicznych. W swoim projekcie designer Moczarsky przewidział rozwiązanie znane chociażby z Citroena C6, w którym tylny spojler otwiera się automatycznie przy wyższych prędkościach.

"Na dzień dzisiejszy zdajemy sobie sprawę z tego, że Volkswagen nie ma zamiaru w najbliższym czasie zajmować się projektem Corrado. Jednak to auto jest na tyle wdzięcznym i fascynującym projektem do realizacji, że nie mogliśmy go pominąć w swoich pracach" - mówi Patrick Moczarsky z firmy Miranda Media. Kto wie? Być może Volkswagen wcale nie zamierza odkładać pomysłu powrotu Corrado na półkę?

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~ja72 2010-02-18

i z tego co pamietam to byl niewypal ekonomiczny - skonczyli wczesniej produkcje bo sie nie sprzedawal - byl za drogi i mial awaryjny silnik vr6..

~ja72 2010-02-18

tylko po co jak jest scirocco... dla zasady?

~Obywatel 2010-02-18

Cytat: "W swoim projekcie designer Moczarsky przewidział rozwiązanie znane chociażby z Citroena C6, w którym tylny spojler otwiera się automatycznie przy wyższych prędkościach." Szanowny Panie redaktorze. To nie Pan Moczarsky przewidział to rozwiązanie i nie z Citroena tylko już pierwsze modele Corrado z 1988r były wyposażone w aktywny tylny spojler, który podnosił (wysuwał) się automatycznie od prędkości ok 120km/h i chował się gdy prędkość samochodu spadała poniżej 120km/h. Można było również niezależnie od prędkości sterować tym spojlerem samoczynnie (ręcznie) za pomocą przycisku w desce rozdzielczej Corrado. Pozdrawiam

~Peja19 2010-02-17

i tak ma wygladac Corrado

~observer 2010-02-13

No Panowie Decydenci z VW , trochę odwagi życzę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!To jest świetny pomysł !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport