mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejne Renault otrzymały 5 gwiazdek Euro NCAP

Kolejne Renault otrzymały 5 gwiazdek Euro NCAP

MĂŠgane II i Vel Satis dołączyły do elitarnego klubu posiadaczy 5 gwiazdek Euro NCAP.

Wyniki testów opublikowane ostatnio przez niezależne stowarzyszenie Euro NCAP potwierdzają, że marka Renault rzeczywiście zasługuje na tytuł «Best in Class» w dziedzinie bezpieczeństwa. Mégane II i Vel Satis dołączają do elitarnego klubu pojazdów, które uzyskały maksymalną ocenę 5 gwiazdek i mogą się poszczycić tytułem «najbezpieczniejszego samochodu» w swoim segmencie.

Ocena 5 gwiazdek przyznana przez Euro NCAP dla Mégane II jest dodatkowym wyróżnieniem dla tego samochodu, który został uznany «Samochodem roku 2003» w Europie.

Ogłoszenie wyników kolejnej serii crash-testów prowadzonych przez Euro NCAP potwierdza wysoką pozycję Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Uzyskując ocenę 33.12 punktu / 371, Vel Satis został uznany za najbezpieczniejszy samochód w segmencie klasy S.

Dzięki ocenie 33.10 punktu / 372 Mégane II stał się pierwszym samochodem w segmencie klasy niższej średniej (M1), który uzyskał tak wysoki wynik. Mégane II jest godnym następcą poprzedniej wersji Mégane I, który niepodważalnie był najbezpieczniejszym samochodem w swej kategorii od 1998 roku, mimo pojawienia się od tego czasu na rynku nowych samochodów konkurencji.

Tak jak w modelu Laguna II, testy Euro NCAP wykazały doskonałą wytrzymałość konstrukcji nadwozia Mégane II i Vel Satisa. Kabina po zderzeniu pozostała nienaruszona i nie nastąpiło żadne przemieszczenie podzespołów pojazdu do jej wnętrza.

Struktura nadwozia modelu Vel Satis jest zbudowana ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości, zapewniającej elastyczność konstrukcji blisko 2,5 raza większą od blach wykonanych ze stali tradycyjnej. Przednia i tylna belka poprzeczna wykonana z tej stali pochłania znaczną część energii kinetycznej podczas zderzenia, zapewniając optymalną ochronę pasażerów i kierowcy. Podzespoły mechaniczne w komorze silnika zostały tak skonstruowane i rozmieszczone, by w razie zderzenia ulegały wzajemnemu zgnieceniu i spełniały aktywną rolę w strefach kontrolowanego zgniotu. Dla zabezpieczenia przed uderzeniami bocznymi, aluminiowe drzwi boczne Vel Satisa mają wbudowany kształtownik, który pochłania i przenosi energię na przedni, tylny i środkowy słupek. Zostały one wzmocnione dodatkowym poszyciem z blachy o grubości sięgającej 4.3mm.

Nadwozie Mégane II zostało tak zaprojektowane, by w razie zderzenia kabina stanowiła bezpieczną przestrzeń, pozwalającą przeżyć jego skutki. Do konstrukcji wykorzystano innowacyjne materiały, w tym 2% elementów ze stali o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości i 10% z wcześniej wspomnianej stali o wysokim współczynniku sprężystości. Podczas zderzenia czołowego siły działające na konstrukcję nadwozia Mégane II rozkładają się w trzech głównych kierunkach. Podzespoły mechaniczne zostały również tak zaprojektowane, by w chwili zderzenia uległy wzajemnemu zgnieceniu i w ten sposób przyczyniały się do lepszego pochłaniania energii uderzenia.

Spośród zabezpieczeń Mégane II mających chronić użytkowników pojazdu podczas zderzenia bocznego wymienić należy wzmocniony środkowy słupek o kontrolowanym odkształceniu. Chroni on pasażera lub kierowcę w chwili zderzenia, a wzmocnienia umieszczone w drzwiach ograniczają przemieszczanie się elementów do wnętrza kabiny. Oprócz podwójnego poszycia środkowego słupka i poprzeczki dachowej, w konstrukcji drzwi zastosowano dodatkowe usztywnienia i wkłady pochłaniające energię.

Jeśli chodzi o elementy bezpośrednio chroniące pasażerów, badania manekinów po testach zderzeniowych Euro NCAP wykazały, że pasażerowie i kierowca Mégane II i Vel Satisa są bardzo dobrze zabezpieczeni. Potwierdzają to kolory naniesione na manekiny - głównie zielony (= bardzo dobre zabezpieczenie) na wysokości głowy i kończyn dolnych oraz kolor żółty (= dobre zabezpieczenia) na klatce piersiowej.

W obu pojazdach zastosowano System Renault Protection trzeciej generacji wprowadzony w modelu Laguna II, obejmujący przednie poduszki powietrzne o dwóch stopniach wypełnienia gazem, dostosowujące swe działanie do siły uderzenia, współpracujące z pasami bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia (do 400 kg) na przednich fotelach oraz z podwójnymi napinaczami pasów kierowcy i pasażera z przodu.

W badaniach Euro NCAP zwrócono uwagę na doskonałe działanie podwójnych napinaczy pasów, które, jak wykazują analizy danych z wypadków z udziałem Laguny II, prawie całkowicie wyeliminowały niebezpieczeństwo "nurkowania".

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport