mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejne Renault otrzymały 5 gwiazdek Euro NCAP

Kolejne Renault otrzymały 5 gwiazdek Euro NCAP

MĂŠgane II i Vel Satis dołączyły do elitarnego klubu posiadaczy 5 gwiazdek Euro NCAP.

Wyniki testów opublikowane ostatnio przez niezależne stowarzyszenie Euro NCAP potwierdzają, że marka Renault rzeczywiście zasługuje na tytuł «Best in Class» w dziedzinie bezpieczeństwa. Mégane II i Vel Satis dołączają do elitarnego klubu pojazdów, które uzyskały maksymalną ocenę 5 gwiazdek i mogą się poszczycić tytułem «najbezpieczniejszego samochodu» w swoim segmencie.

Ocena 5 gwiazdek przyznana przez Euro NCAP dla Mégane II jest dodatkowym wyróżnieniem dla tego samochodu, który został uznany «Samochodem roku 2003» w Europie.

Ogłoszenie wyników kolejnej serii crash-testów prowadzonych przez Euro NCAP potwierdza wysoką pozycję Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Uzyskując ocenę 33.12 punktu / 371, Vel Satis został uznany za najbezpieczniejszy samochód w segmencie klasy S.

Dzięki ocenie 33.10 punktu / 372 Mégane II stał się pierwszym samochodem w segmencie klasy niższej średniej (M1), który uzyskał tak wysoki wynik. Mégane II jest godnym następcą poprzedniej wersji Mégane I, który niepodważalnie był najbezpieczniejszym samochodem w swej kategorii od 1998 roku, mimo pojawienia się od tego czasu na rynku nowych samochodów konkurencji.

Tak jak w modelu Laguna II, testy Euro NCAP wykazały doskonałą wytrzymałość konstrukcji nadwozia Mégane II i Vel Satisa. Kabina po zderzeniu pozostała nienaruszona i nie nastąpiło żadne przemieszczenie podzespołów pojazdu do jej wnętrza.

Struktura nadwozia modelu Vel Satis jest zbudowana ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości, zapewniającej elastyczność konstrukcji blisko 2,5 raza większą od blach wykonanych ze stali tradycyjnej. Przednia i tylna belka poprzeczna wykonana z tej stali pochłania znaczną część energii kinetycznej podczas zderzenia, zapewniając optymalną ochronę pasażerów i kierowcy. Podzespoły mechaniczne w komorze silnika zostały tak skonstruowane i rozmieszczone, by w razie zderzenia ulegały wzajemnemu zgnieceniu i spełniały aktywną rolę w strefach kontrolowanego zgniotu. Dla zabezpieczenia przed uderzeniami bocznymi, aluminiowe drzwi boczne Vel Satisa mają wbudowany kształtownik, który pochłania i przenosi energię na przedni, tylny i środkowy słupek. Zostały one wzmocnione dodatkowym poszyciem z blachy o grubości sięgającej 4.3mm.

Nadwozie Mégane II zostało tak zaprojektowane, by w razie zderzenia kabina stanowiła bezpieczną przestrzeń, pozwalającą przeżyć jego skutki. Do konstrukcji wykorzystano innowacyjne materiały, w tym 2% elementów ze stali o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości i 10% z wcześniej wspomnianej stali o wysokim współczynniku sprężystości. Podczas zderzenia czołowego siły działające na konstrukcję nadwozia Mégane II rozkładają się w trzech głównych kierunkach. Podzespoły mechaniczne zostały również tak zaprojektowane, by w chwili zderzenia uległy wzajemnemu zgnieceniu i w ten sposób przyczyniały się do lepszego pochłaniania energii uderzenia.

Spośród zabezpieczeń Mégane II mających chronić użytkowników pojazdu podczas zderzenia bocznego wymienić należy wzmocniony środkowy słupek o kontrolowanym odkształceniu. Chroni on pasażera lub kierowcę w chwili zderzenia, a wzmocnienia umieszczone w drzwiach ograniczają przemieszczanie się elementów do wnętrza kabiny. Oprócz podwójnego poszycia środkowego słupka i poprzeczki dachowej, w konstrukcji drzwi zastosowano dodatkowe usztywnienia i wkłady pochłaniające energię.

Jeśli chodzi o elementy bezpośrednio chroniące pasażerów, badania manekinów po testach zderzeniowych Euro NCAP wykazały, że pasażerowie i kierowca Mégane II i Vel Satisa są bardzo dobrze zabezpieczeni. Potwierdzają to kolory naniesione na manekiny - głównie zielony (= bardzo dobre zabezpieczenie) na wysokości głowy i kończyn dolnych oraz kolor żółty (= dobre zabezpieczenia) na klatce piersiowej.

W obu pojazdach zastosowano System Renault Protection trzeciej generacji wprowadzony w modelu Laguna II, obejmujący przednie poduszki powietrzne o dwóch stopniach wypełnienia gazem, dostosowujące swe działanie do siły uderzenia, współpracujące z pasami bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia (do 400 kg) na przednich fotelach oraz z podwójnymi napinaczami pasów kierowcy i pasażera z przodu.

W badaniach Euro NCAP zwrócono uwagę na doskonałe działanie podwójnych napinaczy pasów, które, jak wykazują analizy danych z wypadków z udziałem Laguny II, prawie całkowicie wyeliminowały niebezpieczeństwo "nurkowania".

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Solaris przygotowuje pierwsze takie zamówienie na świecie. Dwa elektryczne autobusy posłużą jako mobilne punkty poboru krwi i już niebawem trafią do polskiego odbiorcy.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech