mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejne kontrakty Iveco Poland

Kolejne kontrakty Iveco Poland

Spółka Iveco Poland, zrealizowała w marcu i kwietniu br. kolejny kontrakt na dostawę ciężarówek. Pojazdy IVECO Stralis w ilości 15 sztuk zakupiło Śląskie Centrum Logistyki będące jednym z największych operatorów logistycznych na Górnym Śląsku. Bezpośrednim dostawcą pojazdów był dealer IVECO - firma Cracow Truck Center mająca swoją siedzibę w Rudzie Śląskiej.

Kolejne kontrakty Iveco Poland
Ciągniki siodłowe IVECO Stralis, które zamówiło ŚCL są wyposażone w 450-konne (331 kW) jednostki napędowe Cursor 10 spełniające normę emisji spalin Euro 5 w układzie SCR. Sześciocylindrowy rzędowy diesel (4 zawory na cylinder) osiąga wysoki moment obrotowy 2100 Nm już od 1050 obr./min. Wtrysk paliwa realizowany jest poprzez pompowtryskiwacze sterowane elektronicznie z systemem EDC. Dodatkowo silnik jest wspomagany poprzez  turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) oraz intercooler. Napęd z silnika na koła tylne jest przenoszony poprzez manualną synchronizowaną, z systemem pneumatycznego wspomagania zmiany biegów skrzynię przekładniową ZF16S 2220 TD, która ma 16 biegów do przodu i 2 wsteczne.

Śląskie Centrum Logistyki zamówiło pojazdy z wysoką 2-miejscową kabiną sypialną. Warto zaznaczyć, że  samochody Stralis już w standardzie mają bardzo bogate wyposażenie. Znajdują się w nich m.in.: elektrycznie sterowany szyberdach, pneumatyczne fotele z pełną regulacją, fotel kierowcy podgrzewany, tachograf dla 2 kierowców, tempomat, przetwornica 24V–12V, elektrycznie podgrzewane i ustawiane lusterka wsteczne, lusterko rampowe i przednie, przyciemniane szyby, immobiliser, radio z CD, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, spryskiwacze reflektorów głównych, dodatkowe światła przeciwmgielne i dalekosiężne, komplet spoilerów, daszek przeciwsłoneczny nad szybą przednią, niezależne ogrzewanie postojowe, klimatyzacja, lodówka, rozkładany stolik, radio CB. Skuteczność hamowania dodatkowo podnosi hydrauliczny retarder o mocy: 380 KM (280kW) przy 2600 obr./min.

Ze względu na charakter pracy – przewozy długodystansowe – Śląskie Centrum Logistyki otrzymało pojazdy wyposażone w dwa aluminiowe zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1160l oraz podgrzewany zbiornik na AdBlue o pojemności 100l. We flocie pojazdów ŚCL znajduje się pełne oprzyrządowanie telematyczne Qualcomm pozwalające w pełni kontrolować pracę kierowcy oraz warunki eksploatacji samochodu. System pozwala również na zdalne sczytywanie danych z tachografu oraz zdalnie przesyłać zlecenia do kierowcy. Jest to szczególnie ważne, gdy ciężarówki realizują przewozy długodystansowe.

– Wybraliśmy IVECO, gdyż naszym zdaniem, pojazdy te w pełni odpowiadają naszym oczekiwaniom. Korzystny stosunek ceny do jakości daje firmie IVECO duże możliwości działania na rynku. Duże wygodne kabiny i ekonomiczne niezawodne jednostki napędowe stwarzają dogodne warunki pracy dla kierowcy a nam dają satysfakcję w postaci użytkowania dobrego sprzętu – powiedział Marek Cierpiał, dyrektor ds. Transportu i spedycji ŚCL.

– Śląskie Centrum Logistyki postawiło nam bardzo wysoko poprzeczkę, zarówno pod względem wymagań technicznych, eksploatacyjnych  jak i obsługi serwisowej. Staraliśmy się dobrać konfigurację pod kątem jak najwyższej ekonomiki zużycia paliwa i maksymalnego obniżenia kosztów eksploatacji. Rozmowy były bardzo trudne bo klient szczegółowo analizował każdy parametr oferowanych pojazdów i każdy aspekt eksploatacji, tym bardziej cieszę się że tak wymagający klient wybrał nasza ofertę bo potwierdza to, że spełnia ona  bardzo wysokie standardy – mówi Jacek Zawisza, przedstawiciel handlowy CTC  obsługujący ten kontrakt.

– Pojazdy jakie zostały zaoferowane klientowi to konfiguracje najlepiej dostosowane do jego potrzeb. IVECO Stralis – pojazd nowoczesny i ekonomiczny - pokonał konkurentów i udowodnił, że potrafi spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy przekonani, że Śląskie Centrum Logistyki, w pełni wykorzystując możliwości naszych ciężarówek, na stałe dołączy do grona naszych zadowolonych klientów – dodaje Piotr Suwała, regionalny kierownik Sprzedaży Iveco Poland.

Śląskie Centrum Logistyki, legitymujące się ponad dwudziestoletnim doświadczeniem na rynku logistycznym, dysponuje jedną z największych powierzchni przeładunkowo-magazynowych w regionie południowej Polski. Swoją działalność ŚCL skupia na zarządzaniu zaawansowanymi projektami oraz obsługą towarów w magazynach i na placach składowych.

Ślaskie Centrum Logistyki zajmuje się realizacją zamówień począwszy od organizacji dostaw poprzez przeładunki, składowanie towarów, aż do ich dystrybucji. Dogodne położenie (port w Gliwicach) oraz magistrala kolejowa czyni ŚCL doskonałym partnerem do realizacji transportów multimodalnych. EcoLogStal to najnowszy projekt Śląskiego Centrum Logistyki (ukończony w grudniu 2011 r.), którego głównym założeniem są dostawy stali koleją z Europy Zachodniej. W Gliwicach transport jest rozładowywany i zestawami drogowymi trafia do odbiorcy finalnego. Idea EcoLogStal zakłada wykorzystanie potencjału, jaki ma obecnie kolej oraz zalet taboru samochodowego, który może z łatwością dotrzeć w każde miejsce. W tym zadaniu ważną rolę odgrywa również koncern IVECO wpisując się w realizacje projektów ekologicznych mających na celu zmniejszenie emisji CO2

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

~BIG TRAK DRIVING 2012-04-26

TO FAKT KTO WIE, A WIEDZA ANGOLE, TAM KRÓLEM JEST IVECO, BOCO; BO PALI NAJMNIEJ WOZI TYLE CO INNE, KOMFORT MA ZAJEBIASZCZY, A I ECO MA WIĘKSZE NIŻ INNE MARKI OPŁACANE W REKLAMACH JAK SZMERC, CZY SRAN, KAŻDY WIELKI KIEROWCA TO WIE, A SZKOP WAM G....W RYJ KŁADZIE I SIĘ CIESZYCIE JAK NIEDOLĘŻNE BĘKARTY WOJNY... ONLY IVECO ONLY FIAT & ALFA ROMEO COMON RALI DZIĘKI CI ALFA, BO DIESEL BYŁ BY NIE DO ZNIESIENIA NA POMPOWTRYSKACH RZĘRZĄCYCH NON STOP NA DRODZE

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tesla pracuje nad elektryczną ciężarówką
Tesla pracuje nad elektryczną ciężarówką
Elektryczne osobówki coraz częściej pojawiają się na drogach, a tymczasem Tesla pracuje nad kolejną rewolucją - autonomiczną ciężarówką napędzaną prądem. Auto zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic