mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejne testy "autonomicznego" Audi

Kolejne testy "autonomicznego" Audi

Auta bez kierowcy? Taka będzie bardzo możliwe przyszłość motoryzacji. Niewykluczone, że również wyścigi samochodowe będą odbywać się bez kierowców. Audi ponownie sprawdza swój wyścigowy model, który porusza się bez udziału kierującego.

Kolejne testy
Audi testuje sportowe modele z systemem autonomicznej jazdy już jakiś czas. W październiku, przed startem ostatniego w tym sezonie wyścigu serii DTM, na torze Hockenheim Audi RS7 piloted driving concept pokonał w wyścigowym tempie pełną pętlę toru. Za jego sterami nie było kierowcy. Auto podczas przejazdu zachowało idealną linię jazdy, wchodząc w każdy zakręt z optymalną prędkością, a na prostej poruszając się z maksymalnymi prędkościami. Przeciążenia podczas hamowania wynosiły ponad 1,3 g, a przyspieszenie boczne osiągało wartość do 1,1 g.

Duże, pięciodrzwiowe coupe jest bardzo podobne do auta seryjnego, choć jego elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, hamulce, przepustnica i ośmiostopniowa przekładnia tiptronic kierująca siły napędowe na mechaniczny napęd na cztery koła quattro, są sterowane automatycznie.

Za orientację na torze sportowego Audi odpowiada sygnał GPS, który przesyła do systemu sterującego auta dokładne co do centymetra dane. Trójwymiarowe obrazy z kamer porównywane są na bieżąco z obrazami zapisanymi w pamięci pokładowego komputera. Wśród tysięcy obrazów system wyszukuje te, na których zapisano charakterystyczne cechy toru, np. wzory zabudowy wzdłuż odcinka, i wykorzystuje je jako dodatkowe informacje o lokalizacji.

Podczas testów w Hockenheim samochód rozwijał prędkość nawet 240 km/h. Choć 560-konny silnik jest w stanie rozpędzić to auto nawet do prędkości 305 km/h. Teraz Audi zmierzyło się z bardziej wymagającym torem Ascari Race Resort, który obfituje w trudne wzniesienia i zjazdy, wąskie szykany i ostre zakręty. Do dużego przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego dochodzą tu dynamicznie zmieniające się obciążenia osi. Jak zapewniają niemieccy inżynierowie, autonomiczne Audi było w stanie rozpędzić się maksymalnie do 205 km/h.

Stworzenie auta, które będzie w stanie samodzielnie się poruszać, to tylko jeden z celów, jaki stoi przed inżynierami Audi. Niekoniecznie ten najważniejszy. Trudne wymagania, jakie stawia przed autem tor wyścigowy, to świetna możliwość, by sprawdzić w realnych warunkach, także tych krytycznych, jak będą się sprawować nowe systemy, które w przyszłości trafią do seryjnych modeli.

Występy na torze Hockenheim oraz Ascari nie są pierwszymi publicznymi sprawdzianami autonomicznego Audi. Audi prowadzi prace nad takimi autami już od kilku lat, nie raz pokazując swoje możliwości w spektakularnych akcjach. Jedna z nich miała miejsce w 2010 r., kiedy to Audi TTS bez kierowcy pokonało górski odcinek drogi legendarnego szczytu Pikes Peak w stanie Kolorado.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A7
Audi A7
Cena podstawowa już od: 229 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Aktualności 2017-10-26

Alfa 4C, Audi RS6, Maserati GranTurismo i...

auto motor i sport 0000-00-00

Audi RS6 chce cały świat położyć na łopatki, Porsche Boxster GTS to brzytwa tak samo dobra na drogę jak na tor, Maserati GranTurismo dźwiękiem silnika wywołuje lawiny, natomiast Alfa Romeo 4C to supersamochód w wersji mini. Cztery spojrzenia na sportowe auta.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross