mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejny moto-biznes w Chinach

Kolejny moto-biznes w Chinach

Mitsubishi Motors Corporation i China Motors Corporation podpisały list intencyjny dotyczący powstania nowej spółki joint-venture na czwartym (po USA, Niemczech i Japonii) rynku motoryzacyjnym świata.

Japoński i tajwański producent chcą tym samym rozszerzyć zakres działalności South East Motors, pomocniczej spółki CMC. W zamierzeniu producenta aut Mitsubishi, inwestycja ta ma przyczynić się do wzmonienia organizacji produkji i sprzedaży samochodów w Chinach. W dalszej perspektywie możliwe jest przejęcie zarządu spółki ulokowanej w chińskiej prowincji Fujian.

Japończycy zdecydowali się na taką lokatę kapitału w nadziei na poprawę wyników po tym, jak dramatycznie spadła sprzedaż w USA i Japonii. Producent jest jedynym spośród globalnych firm motoryzacyjnych z kraju kwitnącej wiśni, który notuje straty. Stało się to między innymi po serii defektów w autach i wycofaniu się DaimleraChryslera z planów inwestycyjnych.

Obserwowany, ciągły wzrost ilości aut na chińskim rynku, powoduje że producenci upatrują tam szans na rozwój swoich przedsiębiorstw. MMC planowało sprzedać w Chinach 225 tys. aut do marca 2005. Jednak już wiadomo, że będzie to mniejsza ilość. Do września tego roku udało się zbyć 71 tys. sztuk, na co największy wpływ miało spowolnienie popytu na początku drugiej połowy roku. Nadal jednak, potencjał rynku Chińskiego szacowany jest na wzrost 10-15% rocznie. W samym 2005 sprzedaż wyniosła 2 mln pojazdów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport