mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kolejnych 20 DAF-ów XF dla Erontrans

Kolejnych 20 DAF-ów XF dla Erontrans

Firma ERONTRANS Sp. z o.o. z Pruszcza Gdańskiego, jeden z czołowych, polskich operatorów logistycznych, oferujący kompleksowe rozwiązania w zakresie frachtu drogowego, spedycji morskiej, usług celnych oraz logistyki, zakupiła i odebrała 20 ciągników DAF XF 105 Euro 5. Kontrakt został podpisany z autoryzowanym dealerem DAF, firmą DBK w Gdańsku.

Kolejnych 20 DAF-ów XF dla Erontrans
Spośród 20 zakupionych ciągników aż 15 to pojazdy w tzw. niskopodłogowej wersji Low Deck, zaś pięć z nich to ciągniki standardowe. Wszystkie czerwone, czyli w barwach firmowych Erontrans. Jak wyjaśnił Arkadiusz Gruchała, Dyrektor Handlowy DBK w Gdańsku, ciągniki w wersji Low Deck, osadzone na mniejszych kołach, o profilu opon 60 (standardowe zazwyczaj mają profil 70), z obniżonym siodłem mogą tworzyć zestawy z naczepami typu Mega, z wysokością 2,9 m „w świetle”, a więc o większej objętości, a mieszczące się w skrajni 4 metrów. Niektóre ładunki, m.in. w przemyśle motoryzacyjnym, pakowane są na specjalne palety, które pasują tylko do takich naczep. Niemniej można na nich wozić także ładunki na paletach standardowych. Naczepy Mega można więc określić jako bardziej uniwersalne. Mogą być wykorzystywane do przewozu różnego rodzaju ładunków, nie tylko przestrzennych. O tym, że takie zestawy nie zdominowały jeszcze parków maszyn zdecydowało na pewno to, że są droższe w zakupie i, jak na razie, trudniej znajdują nabywców na rynku wtórnym.

Firma Erontrans dysponuje flotą około 120 ciągników i 250 naczep. Jak wyjaśnił Waldemar Eron, Prokurent Spółki obecny przy odbiorze pojazdów, ta duża nadwyżka naczep w stosunku do ciągników wynika z tego, że firma coraz bardziej angażuje się w transport intermodalny. Znaczącą część floty stanowią właśnie ciągniki typu Low Deck i obecny zakup związany jest z odnawianiem parku pojazdów. – Ostatnio nasza flota utrzymuje się na stałym poziomie ilościowym – powiedział nam Waldemar Eron. – Ale staramy się wymieniać pojazdy po 4-5 latach eksploatacji na nowe.
– Zazwyczaj przy zakupie nowych bierzemy od klienta używane pojazdy w rozliczeniu, co usprawnia odnawianie floty – uzupełnił A. Gruchała. – Dotyczy to zwłaszcza tych firm, które posiadają większe floty i organizowanie odsprzedaży byłoby dla nich kłopotliwe.

Międzynarodowy przewoźnik z Pruszcza Gdańskiego posiada w swojej flocie pojazdy kilku marek. – Jest kilka wiodących marek na rynku ciężarówek, cztery-pięć, do których należy DAF – powiedział W. Eron. – W przypadku DAF-a stosunek jakości do ceny zakupu jest atrakcyjny, a pojazdy utrzymują ponadto wysoką wartość na rynku wtórnym. Koszty eksploatacji w wiodących markach są porównywalne, ze wskazaniem na DAFa, a DAF ma też dobrze zorganizowany serwis w całej Europie.

Współpraca obu firm zaczęła się w 2005 roku. Do tej pory Erontrans zakupił 65 pojazdów marki DAF. Efektem dobrej współpracy jest obecny kontrakt. Co ciekawe, ten przewoźnik nie wybiera najpopularniejszych, w przypadku ciągników XF 105, silników 460-konnych, lecz 410-konne. Wbrew panującej tendencji, polegającej na stosowaniu silników o coraz wyższej mocy, przedstawiciele Erontrans chłodno oceniają potrzeby, wychodząc z założenia, że nawet w transporcie międzynarodowym, który nie odbywa się w warunkach ekstremalnych, taki poziom mocy w zupełności wystarcza. Jest to wybór ekonomiczny. We wszystkich odebranych ciągnikach ustawiono ograniczniki prędkości na 85 km/h, co powinno przynieść oszczędności w zużyciu paliwa i ogumienia. Według A. Gruchały „zejście” z 89 na 85 km/h pozwala ograniczyć spalanie paliwa o około 1,5-2 litrów na 100 km.

Niemniej, jak zaznaczył W. Eron, firma wybiera pojazdy w wersjach z najwyższej półki. Tak więc zakupione ciągniki mają najwyższe, komfortowe kabiny Super Space Cab, które w dalszym ciągu są największymi i najbardziej komfortowymi kabinami na rynku. Wyposażone są m.in. w lodówki o pojemności 42 litrów i zautomatyzowane skrzynie biegów AS Tronic. Przestronne, dobrze wyposażone kabiny, będą ułatwiały pracę dwuosobowym obsadom kierowców, jakie często stosuje firma przewozowa, dla bardziej efektywnego wykorzystania taboru. Natomiast zautomatyzowane skrzynie biegów powodują, że pojazdy osiągają dobry wynik w zuzyciu paliwa niezależnie od umiejętności kierowców.

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport