mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Komórka za kierownicą

Komórka za kierownicą

Mandaty nie tylko w Polsce

Nie tylko w naszym kraju obowiązują kary za rozmawianie przez telefon komórkowy podczas prowadzenia samochodu. Prawie w całej Europie komórka za kierownicą jest zabroniona. Tylko nieliczne kraje mają jednak ustaloną dokładną kwotę mandatu za to przewinienie, z reguły podana jest tylko zalecana dolna granica kary pieniężnej.

Nawet w krajach, gdzie nie ma wyraźnego zakazu używania komórki w trakcie prowadzenia auta, można zostać pociągniętym do odpowiedzialności karnej, jeśli spowoduje się wypadek..

W zależności od kraju przepisy mogą się nieco różnić. Zwykle można prowadzić rozmowy telefoniczne przy użyciu zestawu glośnomówiącego.

W najbliższych miesiącach można się spodziewać wprowadzenia oficjalnego zakazu w Holandii. Poza tym do tej pory sprawa ta nie jest jeszcze prawnie uregulowana w Szwecji, Finlandii oraz Wielkiej Brytanii.

Przed zagranicznym wyjazdem dobrze się zatem zorientować w obowiązujących w tym obcym kraju przepisach.

W każdym razie zdecydowanie lepiej i na pewno bezpieczniej zrezygnować z rozmów telefonicznych, podczas gdy kieruje się pojazdem.

Poniżej przykładowe mandaty jakimi możemy zostać obciążeni w krajach europejskich, gdy policja zauważy jak rozmawiamy przez komórkę podczas jazdy.

Belgia - od 25 EUR

Niemcy – 30 EUR

Francja – 22 EUR

Włochy – od 32 EUR

Irlandia – brak zakazu

Luksemburg - do 47 EUR

Holandia – brak zakazu

Austria – od 21 EUR

Portugalia – od 25 EUR

Hiszpania – do 91 EUR

Dania - 67 EUR (500 dkr)

Wielka Brytania – brak zakazu

Norwegia – 64 EUR (500 NKr)

Szwecja – 67 EUR (100 sfr)

Słowacja – 36E UR (1500S k)

Słowenia – 45 EUR (10000 SIT)

Czechy – od 31 EUR (1000Kc)

Węgry – 125 EUR (30000 Ft)

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.