mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kompakty na topie

Kompakty na topie

Z pewnością nowości cieszą się zawsze w pierwszej fazie swojej rynkowej "żywotności" dużą popularnością. Każdy chce zobaczyć, co to za nowość, co nowego oferuje, czym różni się od konkurencji. Bo, aby wybić się ponad przeciętność, trzeba czymś zaskoczyć potencjalnych nabywców, zaoferować im coś unikalnego na rynku. A oto teraz coraz trudniej. Każdy nowy model jest ładny, oczywiście od subiektywnej oceny zależy, który bardziej się podoba. Zastosowana technologia jest coraz n

Z pewnością nowości cieszą się zawsze w pierwszej fazie swojej rynkowej "żywotności" dużą popularnością. Każdy chce zobaczyć, co to za nowość, co nowego oferuje, czym różni się od konkurencji. Bo, aby wybić się ponad przeciętność, trzeba czymś zaskoczyć potencjalnych nabywców, zaoferować im coś unikalnego na rynku. A oto teraz coraz trudniej. Każdy nowy model jest ładny, oczywiście od subiektywnej oceny zależy, który bardziej się podoba. Zastosowana technologia jest coraz nowocześniejsza, ale na podobnym poziomie w różnych modelach tej samej klasy. Każde nowoczesne rozwiązanie, nawet teoretycznie mniej funkcjonalne, może przyczynić się, że właśnie to ten model będzie cieszył się większą popularnością.

Jest jeszcze druga droga do osiągnięcia popularności, która może przełożyć się w czasie na zwiększoną sprzedaż. Można oferować samochód po najniższej cenie w danym segmencie. Ale na taką politykę nie może się zdecydować każda marka, nie po to przez lata budowano prestiż, by teraz oferować najtańsze samochody.
 
Citroen C4 niewątpliwie wybrał tę pierwszą drogę. Obie wersje nadwozia są trochę ekstrawaganckie, do kierownicy trzeba się będzie przyzwyczaić, ale nikt inny nie oferuje obecnie takiego rozwiązania, a zintegrowany z nawiewem rozpylacz zapachów to niewątpliwie gadżet ale uprzyjemniający jazdę. Takich niespotykanych u konkurencji rozwiązań możemy się spodziewać coraz więcej. Honda FR-V oferuje ponad 20 ustawień siedzeń w układzie 3+3,  Peugeot 1007 już w przyszłym roku pojawi się na rynku z elektrycznie przesuwanymi drzwiami.

Drugą drogę do osiągnięcia sukcesu rynkowego wybrała Dacia Logan. Podstawowe wyposażenie tego samochodu jest skromne, choć nie brak w nim najważniejszych technologii oferowanych przez podobne auta. Jednak w tym przypadku to cena jest wyróżniającym elementem, który decyduje o tym, iż auto to cieszy się na razie dość dużą popularnością.

Która droga do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego, bo o to tak naprawdę tylko chodzi, okaże się właściwa? Przekonamy się najwcześniej za parę miesięcy. A może okaże się, iż jakiś inny koncern, wprowadzając nowy model wybierze jeszcze jakąś inną ścieżkę, która powiedzie go do sukcesu. Pożyjemy - zobaczymy.

TOP TEN mojeauto.pl:

TOP TEN mojeauto.pl
Tydzień:
06.12-12.12.2004
1

Dacia Logan

+ 8
2

Toyota Corolla

+ 1
3

Skoda Fabia

+ 3
4

Ford Focus

- 2
5

Citroen C4

- 4
6

Skoda Octavia Nowa

+ 5
7

Ford Mondeo

- 2
8

Chevrolet Aveo

- 4
9

Toyota Avensis

+ 1
10

Chevrolet Lacetti

- 2
* na podstawie oglądalności serwisu
Auta Nowe w mojeauto.pl
 
Wcześniejsze raporty 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport