mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Koncepcyjna Genewa

Koncepcyjna Genewa

Na każdych liczących się targach motoryzacyjnych obok świeżutkich nowości, pięknych hostess nie może zabraknąć również pojazdów koncepcyjnych. Jedne zapowiadają bliskie wprowadzenie nowego modelu, inne pokazują, jak będą się zmieniać stylistycznie przyszłe modele, a jeszcze inne stanowią pokaz siły projektowej danej marki. Poniżej nasze zestawienie najciekawszych konceptów tegorocznej wystawy w Genewie.

Koncepcyjna Genewa
Od konceptu do końcowego produktu w postaci wersji seryjnej danego modelu droga bywa zazwyczaj daleka, choć są też wyjątki od tej reguły. Niestety w tym czasie do pierwotnego pomysłu dosiadają się księgowi i zaczyna się racjonalizowanie tego, co wymyślili projektanci. Końcowy efekt jest taki, że z mega atrakcyjnych kształtów niewiele już zostaje, co najwyżej jakieś detale, a całość jest zdecydowanie bardziej stonowana.


Honda Civic Type R
To jeden z tych konceptów, o którym możemy powiedzieć z pełną świadomością, że trafi do sprzedaży. Najmocniejsza odmiana kompaktowej Hondy do Genewy przybyła wręcz w takiej postaci, która w teorii mogłaby już wyjechać na drogi i specjalnie by nie szokowała. Największe wrażenie robi potężny tylny spojler, którego zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego docisku do nawierzchni podczas bardzo szybkiej jazdy. W stosunku do cywilnych Civiców, Type R będzie miał zmienionych wiele innych detali, dzięki którym będzie wyróżniał się na drodze agresywniejszą stylistyką.



Jednak nie jest to ostateczna wersja Type-R'a. Co więcej, Honda, nim pokaże nam wersję ostateczną swojego hot-hatcha, na jesiennej wystawie w Paryżu zaprezentuje kolejnego zwiastuna. A dopiero za rok, również w Genewie, będziemy mogli podziwiać Civica Type R w finalnej postaci.

Mazda Hazumi
Mazda przyzwyczaiła nas do ładnych modeli i do jeszcze ładniejszych pojazdów koncepcyjnych w ostatnich latach. Żeby przypomnieć choć takie prototypy jak Takeri, Minagi czy Shinari. Co ważne, modele, które ewoluowały z tych aut studyjnych, czerpały wiele z tych konceptów.



Można więc sądzić, że również koncept Hakumi, jaki pojawił się na wystawie w Genewie, znajdzie dość dokładne odzwierciedlenie w Maździe 2, której stanowi zapowiedź. Zmian nie powinno być wiele, gdyż wersję produkcyjną "dwójki" zobaczymy najprawdopodobniej już jesienią na wystawie w Paryżu. A to oznacza, że również w segmencie maluchów Mazda będzie aspirować do grona najładniejszych modeli.

Hyundai Intrando
O tym, że będzie to ciekawy stylistycznie koncept świadczyło już nazwisko jego twórcy. Peter Schreyer ma w swoim portfolio kilka ładnych modeli, a do sukcesów może zaliczyć udaną metamorfozę stylistyczną modeli marki Kia. Teraz pod jego okiem będą powstawać również Hyundaie, a pierwszą próbkę jego możliwości mogliśmy zobaczyć w Genewie.



Hyundai Intrando to zapowiedź auta z segmentu crossoverów. Gdyby już dziś trafił do sprzedaży, mógłby śmiało rywalizować z Nissanem Juke o miano najbardziej "odjazdowego" modelu w tej klasie. Wąskie reflektory, równie wąski pasek z LED-ami do jazdy dziennej, ciekawy kształt tylnych świateł, sporych rozmiarów felgi wyglądają co najmniej efektownie. Nowoczesny jest również napęd tego konceptu. Paliwo wodorowe i baterie litowo-jonowe świadczą jednak o tym, że do momentu pojawienia się wersji produkcyjnej czekają nas jeszcze duże zmiany.


Skoda VisionC



Dużych zmian możemy sie spodziewać również w związku z dalszymi pracami nad prototypową Skodą. Koncepcyjny VisionC to zapowiedź nowej linii stylistycznej czeskich modeli, a pierwszym, który będzie na nim bazował będzie... nowy Superb. Sami chyba przyznacie, że tak ekstrawaganckich linii po limuzynie Skody nikt by się nie spodziewał. Choć byłoby niezmiernie ciekawie...

Volkswagen T-Roc
Volkswagen, chcąc stać się globalną marką numer 1, stara się być obecnym w każdym segmencie, którego sprzedaż jest choćby nieco większa od śladowej. W Genewie zobaczyliśmy zapowiedź nowego modelu w segmencie małych crossoverów klasy B.



W trzydrzwiowym nadwoziu Volkswagena T-Roc możemy znaleźć kilka elementów nawiązujących do modelu Scirocco. Są też akcenty sugerujące offroadowe możliwości konceptu. Z praktyki jednak wiemy, że taki crossover to najlepiej będzie się czuł na miejskich ulicach. Wątpliwe również, by wersja produkcyjna T-Roca miała odkrywany dach.

Decyzja już ponoć zapadła. Póki co nie wiemy jednak, kiedy koncepcyjny Volkswagen zostanie przerobiony na wersję, która będzie mogła trafić do sprzedaży.

Volvo Conept Estate
Ten koncept to ukłon w kierunku przeszłości. Volvo Concept Estate nawiązuje bowiem do modelu Volvo 1800 ES, jaki jeździł po naszych drogach w latach 70. minionego stulecia. Jeden egzemplarz tego modelu był nawet zaprezentowany na genewskim stoisku szwedzkiej marki. Podobieństwo zauważalne.



Czy to znaczy, że nie ma mowy o modelu produkcyjnym bazującym na tym prototypie? Wprost nie, a z pewnością nie w najbliższej przyszłości. W jego stylistyce znajdziemy jednak wiele detali, jakie pojawią się w najbardziej obecnie wyczekiwanej nowości Volvo - nowej generacji modelu XC 90 - który powinien pojawić się pod koniec bieżącego roku.

Maserati Alfieri
A to naszym skromnym zdaniem najładniejszy pojazd koncepcyjny tegorocznej wystawy w Genewie. Maserati Alfieri powstało jako uhonorowanie setnej rocznicy powstania marki. Prototyp został zbudowany na bazie modelu GranTurismo MC Stradale, lecz jest od niego bardziej funkcjonalny. Ma między innymi czworo drzwi i dość pojemny bagażnik. Do jego wykończenia użyto najwyższej jakości materiałów, a do napędu posłuży 8-cylindrowa jednostka o mocy 460 koni mechanicznych.



Maserati jednak nie zdradza planów co do przyszłości tego modelu studyjnego. Nie wiemy zatem, czy powstanie całkiem nowy model, czy może będzie jakaś kolejna wersja istniejącego już modelu. A może Alfieri zostanie ukryte w czeluściach magazynów włoskiej marki i nie ujrzy już więcej światła dziennego. Z pewnością szkoda by było.


Tematy w artykule: targi Genewa koncepty

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Skoda Atero Coupe - pokaz możliwości

Skoda Atero Coupe - pokaz możliwości

Aktualności 2016-05-25

Komentuj:

~kookko 2014-03-10

Żeby tylko Honda tego nie schrzaniła jak miała to w zwyczaju wcześniej. Trzeba tej marce powrotu do takich legend jak pierwsze type-R'y, CRX'y czy NSX. No i czegoś co zastąpi w erze silników z doładowaniem legendarną S2000. Przecież te koncepcje można użyć, a możliwości techniczne są dla Hondy nieograniczone. nCiekaw jestem jak sobie poradzi na ringu, czas do pobicia (co prawda oszukiwany przez seata z nieseryjną skrzynią i chudszego o 20kg od serii) to 7:57 o ile pamiętam. Myślę, że jak chcą za rok z tym wejść na rynek to maksymalnie aby zdobyć tytuł (w 2015) muszą zejść poniżej 7:40..... z drugiej strony dobrze ustawione i prawie seryjne (nie licząc zawieszenia) stare CRX'y schodziły poniżej 8 minut. Tyle, że wtedy samochody ważyły o połowę mniej....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport