mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Koniec Pandy w Tychach?

Koniec Pandy w Tychach?

Przeniesienie produkcji największego swojego hitu, modelu Panda, będzie kosztowało Fiata od 300 do 400 mln Euro. Znacznie więcej niż produkowanie jej w Polsce i eksportowanie na rynki w Europie. Mimo wszystko włoski koncern jest gotowy ponieść takie koszty. Dlaczego chce zakończyć produkcję w Tychach?

Koniec Pandy w Tychach?
Według doniesień branżowej gazety Automotive News Europe szef włoskiego koncernu Sergio Marchionne zamierza rozpocząć przenosiny linii montażowych Pandy od 2011 roku. Cała operacja szacowana jest nawet na 400 mln Euro. Najlepiej sprzedający się model Fiata miałby być produkowany we Włoszech by w ten sposób zwiększyć o 50% (około 900 000 sztuk) roczną, skumulowaną produkcję pojazdów na Półwyspie Apenińskim. Osiągnięcie takiego plan rozwoju w 2012 roku zakłada właśnie włoski rząd, który w tej kwestii mocno liczy na swojego sztandarowego producenta.

Linie montażowe Pandy z Tych prawdopodobnie trafiłyby do fabryki Pomigliano d'Arco nieopodal Neapolu. Aktualnie budowane są tam modele Alfy Romeo - 147, GT i 159 w wersji sedan i kombi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~w 2010-01-04

Przenosza by produkowac drozej i moze gorzej + koszty przeprowadzki. Tak wyglada mariaz polityki i biznesu.

~ Pytacie dlaczego Panda ma być przeniesiona ? 2010-01-04

Podziękujcie swoim mendom związkowym ! Szczególne pozdrowienia za zasługi zasłużonym działaczom w tym niejakiemu Pollakowi ! Macie okazję wywieżć go na taczce za ostatnią Pandą ! R.I.P.

~Marek 2010-01-02

Bardzo mi się podoba Panda, robiłem imprezę (ściganie się) na Pandach i uważam ten samochód za fantastyczny do miasta, dla kobiety i dla młodziezy. Fiat robi błąd że nie zrobił możliwości tuningu dla młodzieży, rozszerzenie gamy o bajery obniżone zawieszneie reflektory , malunki, i samochód byłby hitem młodziezy, i jeszcze cena trochu niższa. Sam gdyby było mnie stać na Pandę kupiłbym ją sobie do jazdy na codzień. A przenosząc produkcję narobią kosztów a Panda to już będzie przeżytek i sprzedaż nie będzie rosła tylko spadać, wiec Fiat upadnie. Szkoda, ale skoro nie umieją liczyć to ich problem

~papryk1@wp.pl 2009-12-31

Czy w 20011 roku Panda bedzie tak rozchwytywanych hitem i nowością-nawet tego Fiat niewie. Plan 900 000 szt Fiata może być nie osiągalny a przeprowadzka bedzie kosztować. W kryzysie każdy (koncern) potrafi ciąć koszty a wrzucone mln EURO Fiata mogą go obciążyć. Rząd nie powinien się przejmować groźbami i szntarzem. Wszyscy wiedzą iż lider sprzedaży co jakiś czasz się zmienia. Modele lekko większe od Pandy jak Skoda fabia cieszą się największym uznaniem wśród klientów. Mamy Opla Astre, którego ludzie będą częściej wybierać niż maleńką Pande.

~log 2009-12-29

Jestem spokojny,jesli dojdzie do tego,to efekty tej decyzji beda dla Fiata opłakane,bo bedzie to decyzja polityczna a nie ekonomiczno-biznesowa.Odbije im sie to wielką czkawką.Marchione ma przerost ego chce stworzyć mega koncern i zapomina ze ze Wlosi najlepsi są w modzie i jedzeniu, niby dlaczego mieliby produkowac nagle tak samo dobrze i tanio jak Polacy,skoro do tej pory w tej samej fabryce powstaja slynące z "niezawodności"Alfy?.buhahahhahaha...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport