mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Koniec Speedstera

Koniec Speedstera

Po pięciu latach produkcji, śmiercią naturalną umiera zrodzony z Lotusa sportowy Opel. 21 lipca z taśmy w Rüsselsheim zjechał ostatni samochód.

Koniec Speedstera

Od początku produkcji w 2000 roku wyprodukowano 7.000 sztuk aut Opel Speedster. Pomimo relatywnie małej liczby, mały sportowy kabriolet wpisał się w historię firmy, jako jedyne auto z centralnie umieszczonym silnikiem. Opracowany wspólnie z ultra-sportowym, brytyjskim producentem Lotus, Speedster został wyróżniony tytułem "Wyczynowe Auto Roku" przez miesięcznik Car w 2003 r.

Jeszcze wcześniej, w 2000 roku, podczas debiutu w Genewie, dostał wyróżnienie "Kabriolet Roku". Warto dodać, że Speedster był dla Opla testem generalnym przed wdrożeniem do sprzedaży specjalnych wersji OPC dla pozostałych modeli z gamy. 850-kilogramowy samochód wyposażony był w 147-konny silnik 2.2 ECOTEC, co pozwalało na osiągi godne wyglądu.

V-max 220km/h i 0-100 km/h w niecałe 6 sekund. Później, klasyczny już Speedster dostał jeszcze mocniejszy motor 2.0 Turbo z mocą 200 KM. Z tą jednostką osiągi zostały jeszcze bardziej wyśrubowane do 4,9 sek. do 100km/h i V-max na poziomie 243 km/h.


Więcej informacji o modelu Opel Speedster:

Opel Eco-Speedster

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport