mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kościuszko przed walką o wicemistrzostwo

Kościuszko przed walką o wicemistrzostwo

Już dziś 10 listopada br. rusza ostatnia runda Mistrzostw Świata - Rajd Wielkiej Brytanii, w której wystartuje załoga LOTOS Dynamic Rally Team. Po świetnej jeździe podczas Rajdu Australii i zaciętej walce o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak awansowali i zajmują obecnie 3. miejsce w stawce PWRC.

Kościuszko przed walką o wicemistrzostwo
„Przed nami jeden z najbardziej nieprzewidywalnych rajdów. Na oesach możemy spodziewać się praktycznie każdych warunków pogodowych od mgły i przymrozków po obfite opady deszczu. Mam nadzieję, że wypracowane przez nas ustawienia samochodu sprawdzą się na wszystkich możliwych nawierzchniach: od głębokiego, bardzo śliskiego błota, które może zaskakiwać w zalesionych partiach oesów po twarde i szybkie odcinki, po których auto jedzie z maksymalną prędkością. Rywalizacja tak samo, jak pogoda będzie również bardzo nieprzewidywalna, dlatego przede wszystkim chcielibyśmy ten sezon ukończyć na podium.” – powiedział Michał Kościuszko.

Zawodnicy w trakcie czterech dni rajdu będą mieli do przejechania 23 odcinki specjalne o łącznej długości 358,59 kilometrów oesowych. Organizatorzy tegorocznej edycji Rajdu Wielkiej Brytanii zaplanowali jego start w położonej w północnej Walii nadmorskiej miejscowości Llandudno, skąd przez kolejne trzy dni zawodnicy zmierzać będą na południe kraju do mety w Cardiff. Pierwszego dnia rajdu, tzn. w czwartek, 10 listopada na załogi czekają dwa odcinki specjalne, z których Great Orme dwukrotnie przejadą po asfalcie, a pojedynczy szybki i techniczny odcinek Clocaenog poprowadzi szutrową drogą przez las.

W piątek zawodnicy pojadą leśnymi szutrowymi drogami Dyfi i Dyfnant. Pierwsze z nich (odcinki Dyfi West i Dyfi East) to położone na dużej wysokości w cieniu masywu Snowdon oesy z doskonałą nawierzchnią i szerokimi zakrętami, które sprzyjać będą szybkiej i widowiskowej jeździe. Odcinek Dyfnant to z kolei ekscytująca mieszanka łagodnych łuków i ostrych, ciasnych zakrętów w serpentynach, które wymagać będą od zawodników najwyższych umiejętności technicznych. Sobotnie oesy Hafren, Sweet Lamb i Myherin kierowcy i ich piloci mogą pamiętać z ubiegłorocznej rywalizacji. Trasa odcinka Hafren w swoim najwyższym punkcie wiedzie bardzo blisko źródeł najdłuższej w Wielkiej Brytanii rzeki Severn i charakteryzuje się wieloma długimi zakrętami, przy których zawsze tłumnie gromadzą się kibice. Na krótkim oesie Sweet Lamb zawodników czeka widowiskowy, głęboki watersplash, szereg hop i szybkich zjazdów serpentynami do doliny rzeki Wye oraz stromy podjazd po jej drugiej stronie. W zupełnie innej scenerii poprowadzono odcinek Myherin: załogi pojadą szerokimi drogami prowadzącymi przez rozległe wrzosowisko.

Zmagania Rajdu Wielkiej Brytanii zakończą niedzielne oesy Halfway, Crychan i Monument, na których zawodnicy pojadą po nawierzchni mieszanej, asfaltowo-szutrowej. Odcinek Halfway w części zlokalizowanej na poligonie wojskowym to szybki asfalt prowadzący przez wrzosowisko i przechodzący w wąską i krętą leśną drogę w końcowej części. Oes Crychan rozpoczyna się krętym szutrowym odcinkiem leśnym, by zakończyć się szybkim 9-kilometrowym fragmentem asfaltowym. Rywalizację na trasach tegorocznego Rajdu Wielkiej Brytanii zakończy 4-kilometrowy oes Monument.

Podobne wiadomości:

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Aktualności 2016-04-19

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Aktualności 2015-07-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport