mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kościuszko przed walką o wicemistrzostwo

Kościuszko przed walką o wicemistrzostwo

Już dziś 10 listopada br. rusza ostatnia runda Mistrzostw Świata - Rajd Wielkiej Brytanii, w której wystartuje załoga LOTOS Dynamic Rally Team. Po świetnej jeździe podczas Rajdu Australii i zaciętej walce o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak awansowali i zajmują obecnie 3. miejsce w stawce PWRC.

Kościuszko przed walką o wicemistrzostwo
„Przed nami jeden z najbardziej nieprzewidywalnych rajdów. Na oesach możemy spodziewać się praktycznie każdych warunków pogodowych od mgły i przymrozków po obfite opady deszczu. Mam nadzieję, że wypracowane przez nas ustawienia samochodu sprawdzą się na wszystkich możliwych nawierzchniach: od głębokiego, bardzo śliskiego błota, które może zaskakiwać w zalesionych partiach oesów po twarde i szybkie odcinki, po których auto jedzie z maksymalną prędkością. Rywalizacja tak samo, jak pogoda będzie również bardzo nieprzewidywalna, dlatego przede wszystkim chcielibyśmy ten sezon ukończyć na podium.” – powiedział Michał Kościuszko.

Zawodnicy w trakcie czterech dni rajdu będą mieli do przejechania 23 odcinki specjalne o łącznej długości 358,59 kilometrów oesowych. Organizatorzy tegorocznej edycji Rajdu Wielkiej Brytanii zaplanowali jego start w położonej w północnej Walii nadmorskiej miejscowości Llandudno, skąd przez kolejne trzy dni zawodnicy zmierzać będą na południe kraju do mety w Cardiff. Pierwszego dnia rajdu, tzn. w czwartek, 10 listopada na załogi czekają dwa odcinki specjalne, z których Great Orme dwukrotnie przejadą po asfalcie, a pojedynczy szybki i techniczny odcinek Clocaenog poprowadzi szutrową drogą przez las.

W piątek zawodnicy pojadą leśnymi szutrowymi drogami Dyfi i Dyfnant. Pierwsze z nich (odcinki Dyfi West i Dyfi East) to położone na dużej wysokości w cieniu masywu Snowdon oesy z doskonałą nawierzchnią i szerokimi zakrętami, które sprzyjać będą szybkiej i widowiskowej jeździe. Odcinek Dyfnant to z kolei ekscytująca mieszanka łagodnych łuków i ostrych, ciasnych zakrętów w serpentynach, które wymagać będą od zawodników najwyższych umiejętności technicznych. Sobotnie oesy Hafren, Sweet Lamb i Myherin kierowcy i ich piloci mogą pamiętać z ubiegłorocznej rywalizacji. Trasa odcinka Hafren w swoim najwyższym punkcie wiedzie bardzo blisko źródeł najdłuższej w Wielkiej Brytanii rzeki Severn i charakteryzuje się wieloma długimi zakrętami, przy których zawsze tłumnie gromadzą się kibice. Na krótkim oesie Sweet Lamb zawodników czeka widowiskowy, głęboki watersplash, szereg hop i szybkich zjazdów serpentynami do doliny rzeki Wye oraz stromy podjazd po jej drugiej stronie. W zupełnie innej scenerii poprowadzono odcinek Myherin: załogi pojadą szerokimi drogami prowadzącymi przez rozległe wrzosowisko.

Zmagania Rajdu Wielkiej Brytanii zakończą niedzielne oesy Halfway, Crychan i Monument, na których zawodnicy pojadą po nawierzchni mieszanej, asfaltowo-szutrowej. Odcinek Halfway w części zlokalizowanej na poligonie wojskowym to szybki asfalt prowadzący przez wrzosowisko i przechodzący w wąską i krętą leśną drogę w końcowej części. Oes Crychan rozpoczyna się krętym szutrowym odcinkiem leśnym, by zakończyć się szybkim 9-kilometrowym fragmentem asfaltowym. Rywalizację na trasach tegorocznego Rajdu Wielkiej Brytanii zakończy 4-kilometrowy oes Monument.

Podobne wiadomości:

3,2,1... startuje Rajd Polski!

3,2,1... startuje Rajd Polski!

Aktualności 2015-07-02

Tommi Mäkinen szefem Toyoty w WRC

Tommi Mäkinen szefem Toyoty w WRC

Aktualności 2015-07-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.