mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kovalainen: Silnik Coswortha dobry jak Mercedesa

Kovalainen: Silnik Coswortha dobry jak Mercedesa

Heikki Kovalainen, który pomiędzy sezonami przesiadł się z bolidu McLarena do Lotusa twierdzi, że silniki przygotowane przez Coswortha są niemal tak dobre jak jednostki Mercedesa.

Kovalainen: Silnik Coswortha dobry jak Mercedesa
Brytyjski Cosworth w tym tygodniu mógł świętować prawdziwy powrót do Formuły 1. Na testach w Jerez pojawiły się wszystkie (poza bolidami Campos Meta i USF1) zespoły, które w nadchodzącym sezonie korzystać będą z jednostek tej firmy. Eksperci od początku zastanawiali się, jak kilkuletni rozbrat z Formułą 1 odbije się na konkurencyjności silników Coswortha względem jednostek Ferrari, Mercedesa czy Renault. Z częściową odpowiedzią zapoznał zainteresowanych Heikki Kovalainen. Fin jeździ obecnie dla Lotusa ale w swojej karierze miał okazję dobrze poznać jednostki Renault i Mercedesa.

"Myślę, że jeśli chodzi o moc jednostek, to Cosworth wcale nie jest daleko w tyle. Nie jest jeszcze optymalnie, ale pierwsze odczucia po przejechaniu kilku okrążeń są naprawdę pozytywne" - mówił Fin.

Kierowca niestety nie chciał się wypowiedzieć odnośnie niezawodności silników Coswortha. Tłumaczył, że jego zespół jest dopiero na wstępnym etapie testów i trudno mu w tej chwili znaleźć różnice. Odniósł się jedynie do podstawowych charakterystyk silników u swojego byłego pracodawcy McLarena. "Maksymalny ciąg jednostki dostępny jest w obu silnikach trochę w innych przedziałach obrotów, ale sądzę, że w przypadku Coswortha jest to jego mocna strona. Mam na myśli także to, że konstruktorzy tej jednostki wykonali naprawę kawał dobrej roboty" - dzielił się spotrzeżeniami kierowca Lotusa. "Mercedes buduje bardzo stabilne jednostki. Czy taki będzie też silnik Coswortha? Zobaczymy, na razie przejechałem 30 okrążeń, a to za mało aby coś konstruktywnego powiedzieć" - dodał Kovalainen.

Podobne wiadomości:

Samochody z napędem 4x4 – bezpieczny układ

auto motor i sport 0000-00-00

8 aut w Alpach. Zasypane śniegiem górskie drogi i samochód z napędem na obydwie osie - taka zima sprawia frajdę. Cztery napędzane koła zapewniają nie tylko lepszą trakcję, ale i większe bezpieczeństwo. Sprawdzamy na co który system stać.

F1, sezon 2010 – zespoły i ich szanse

auto motor i sport 0000-00-00

Wybiła godzina prawdy. Po zimowych testach nie jesteśmy ani trochę mądrzejsi. Kto jest szybki, a kto nie - pokaże dopiero pierwsza sesja kwalifikacyjna sezonu.

Komentuj:

~zen 2010-02-19

ten to dopiero ma pojęcie, już lepiej się znają bliźniacy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross