mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ksenony coraz popularniejsze w ciężarówkach

Ksenony coraz popularniejsze w ciężarówkach

Hella opracowała nowe seryjne reflektory ksenonowe do Mercedesa Axora oraz modeli DAF-a: XF, CF i LF.

Ksenony coraz popularniejsze w ciężarówkach

Najmocniejsza dostępnie obecnie żarówka halogenowa, H7, wykorzystywana jest w światłach mijania w standardowych wersjach reflektorów. Światła drogowe wyposażone są w żarówki H1. Opcjonalne wyposażanie w halogenowe lub ksenonowe reflektory było tak samo pożądane, jak adaptacja do nowych elementów designerskich w ciężarówkach. To dlatego nowe reflektory główne mają gładkie szyby.

W Axorze rozkład światła wytwarzanego przez reflektor mijania i drogowy jest wynikiem pracy samego odbłyśnika. W wersji ksenonowej za rozkład strumienia światła odpowiada system projektorowy z asferyczną szklaną soczewką. Dzięki technice swobodnych pól (FF) znacznie poprawiony został również rozkład strumienia światła lamp drogowych we wszystkich reflektorach.

Kompletna lampa Axora może być wychylona na zewnątrz, by wymiana żarówki była łatwiejsza. Łatwa jest także wymiana całej zewnętrznej szyby, co w warunkach intensywnego eksploatowania pojazdu w trudnych warunkach bywa konieczne mimo zastosowania prawdziwego szkła. Szyba zamocowana jest to mocnej i trwałej plastikowej obudowy zatrzaskami wielokrotnego stosowania. Inżynierowie wykorzystali ogromną większość przestrzeni stworzonej dzięki nowemu designowi dla uzyskania maksymalnej poprawy oświetlenia. Jako alternatywę dla wersji Axora użytkowanych na budowach, Hella oferuje lampy bez kierunkowskazu.

Do modeli XF, CF i LF DAF-a specjaliści oświetleniowi skonstruowali nową lampę główną, która opcjonalnie może być wyposażona w moduły ksenonowe. W tym celu konieczne było zmodyfikowanie obudowy. W wersji podstawowej bardzo dobre oświetlenie drogi zapewnia stosowane już potężne połączenie żarówek H1 (światło drogowe) i H7 (światło mijania). Teraz jako opcja dostępne jest światło ksenonowe do lamp mijania, co jeszcze bardziej poprawia wydajność. Mimo swych możliwości lampy DAF-a są bardzo małe. Dlatego elektronika ksenonowa umieszczona jest oddzielnie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport