mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Które fabryki zamknie Opel?

Które fabryki zamknie Opel?

Dziś ostatecznie kanadyjsko-austriacko-rosyjskie konsorcjum Magna/Sbierbank ma podpisać z General Motors list intencyjny o przejęciu Opla. Elementem ratowania niemieckiego koncernu mają być także zwolnienia pracowników. Jeśli o przyszłości fabryk Opla w Polsce nie będzie decydowała polityka, zakłady w dalszym ciągu powinny działać – czytamy w Rzeczpospolitej.

Które fabryki zamknie Opel?
Magna - jeden z największych na świecie producentów części motoryzacyjnych razem z rosyjskim państwowym bankiem Sbierbank będzie miał większość (55 proc.) udziałów w Oplu. Zgodnie z zawartym w sobotę nad ranem porozumieniem Sbierbankowi przypadnie 35 proc. Taki sam udział uzyska koncern powstały po upadłości obecnego GM, a 10 proc. otrzymają pracownicy Opla.

Konsorcjum liczy, że uzyska 4,5 mld euro kredytów. Nowa firma, która natychmiast otrzyma 1,5 mld euro gwarancji kredytowych od niemieckiego rządu, zostanie wyłączona z GM, którego bankructwo najprawdopodobniej zostanie dzisiaj ogłoszone. Magna dołoży do nowej firmy 500 – 700 mln euro. Berlińskie porozumienie to dopiero początek prawdziwych negocjacji, które potrwają jeszcze minimum pięć tygodni. Z pierwszych dostępnych informacji wynika, że Magna planuje likwidację 11 tys. z ok. 50 tys. miejsc pracy w Europie, w tym 2500 – 2600 w Niemczech – informuje „Rz”.

Niemiecki minister finansów Peer Steinbrueck oczekuje również wsparcia w gwarancjach na 4,5 mld euro od krajów oraz poszczególnych landów, w których Opel i brytyjski Vauxhall (ta marka najprawdopodobniej zniknie) mają swoje fabryki. Takich możliwości polski rząd na razie nie brał pod uwagę. Wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska po poświęconej Oplowi naradzie w Brukseli powiedziała, że jej zdaniem fabryki Opla w Polsce są w dobrej kondycji finansowej.

GM ma w Polsce dwie własne fabryki. Pierwsza w Gliwicach uważana jest przez władze GM Europe za jedną z najlepszych pod względem jakości i wydajności. W Gliwicach przygotowywane jest wprowadzenie do produkcji nowej astry IV. Polska wygrała w konkurencji o ten model z trzema innymi fabrykami. Pracuje tam 2600 osób. W tym roku gliwickiej fabryce kończy się okres zwolnienia podatkowego. Druga fabryka GM to zbudowana w 1997 r. wspólnie z japońskim koncernem Isuzu GM Powertrain produkująca silniki Diesla w Tychach. Ten zakład zatrudnia 500 pracowników, a negocjacyjne przecieki wskazują, że to on właśnie obok belgijskiego zakładu w Antwerpii i jednej z fabryk Vauxhalla w Wielkiej Brytanii miałby być zamknięty.

Podobne wiadomości:

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie realizacji

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie...

Polskie drogi 2017-07-26

Wykonawca jednego z czterech budowanych obecnie odcinków autostrady A1 Częstochowa - Pyrzowice zadeklarował zrealizowanie 50 proc. prac. Kierowcy pojadą tamtędy najwcześniej w 2019 roku.

Komentuj:

~To co nagle w UK 2009-06-01

marka Opel się pojawi ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic