mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kubica: Jeszcze nie zdradzę gdzie będę jeździł

Kubica: Jeszcze nie zdradzę gdzie będę jeździł

Robert Kubica kierowca BMW Sauber specjalnie dla Przeglądu Sportowego mówi o wyborze nowego zespołu na następny sezon Formuły 1 oraz o skandalu Renault w roli głównej.

Kubica: Jeszcze nie zdradzę gdzie będę jeździł
PRZEGLĄD SPORTOWY: W polskich mediach pojawiły się informacje, że już w Singapurze ogłosi pan, gdzie będzie startował w przyszłym roku. Czy to prawda?
ROBERT KUBICA: Tu na pewno tego nie ogłoszę. Przynajmniej teraz nie zamierzam.

PS: Czy nie jest pan rozczarowany postępkiem zespołu Renault i ogólnie Formułą 1 po ostatnim skandalu?
Jako kierowca wolałbym, aby Formuła 1 była w stuprocentach sportem, ale zdarzają się momenty, kiedy zdajesz sobie sprawę, że nie zawsze tak jest. Dla mnie, kiedy wsiadam do bolidu, zawsze jest to w stu procentach sport, ale dla niektórych może to być biznes. Kiedy tu jeździsz, musisz się pogodzić z faktem, że czasami rzeczywistość nieco odbiega od idealnej wizji Formuły 1. Ale kiedy już się tu dostaniesz, najważniejsze są wyścigi i walka z innymi kierowcami.

PS: Czy łagodny wyrok w spawie Renault ma wpływ na pana przyszłość?
Nie za bardzo. Oczywiście z pewnych powodów trochę bardziej interesowałem się tym, co postanowi FIA, ponieważ Renault jest dla mnie jednym z wariantów na przyszłość. Dlatego też cieszę się, że zostają w Formule 1.

PS: Zmiany w ekipie Renault muszą jednak budzić pana obawy...
Utrata dwóch kluczowych pracowników, Flavio Briatorego i Pata Symondsa, którzy byli bardzo ważni dla zespołu, to wielka zmiana. Dlatego z pewnością zespół odczuje ich brak. Ale być może nie zrobi to aż tak dużej różnicy. Na pewno niczego się nie dowiem, jeśli sam tego nie sprawdzę. Zobaczymy, co się stanie.

PS: Wydaje się, że zespół Sauber został uratowany, bo znalazł nowego właściciela. Czy to dla pana dobra wiadomość?
Bardzo się cieszę, że zespół znalazł kupca, ale team wciąż nie został przyjęty do przyszłorocznych mistrzostw. Gdyby sezon 2010 rozpoczynał się dzisiaj, naszych samochodów nie byłoby na torze. To byłaby wielka szkoda i mam nadzieję, że uda się to załatwić.

PS: Czy w związku ze zmianą właściciela nie rozważa pan pozostania w tym teamie?
Z pewnością jest to jedna z możliwości, ale chciałbym się wkrótce dowiedzieć, czy team będzie w przyszłym roku w Formule 1. Obecnie to czternasty zespół, a w stawce jest miejsce tylko na 26 samochodów. Dlatego moje starty w nim stoją pod znakiem zapytania. Gdybym postanowił zostać w Sauberze, a w styczniu okaże się, że tej ekipy nie będzie w F1, to znalazłbym się w trudnej sytuacji.

PS: Ale chyba ma pan jakiś wybór?
Tak. Mam więcej niż jeden wariant. Ogólnie jest to jednak dla mnie trudny okres, ponieważ zazwyczaj wiedziałem, gdzie będę pracował w następnym sezonie. Nie szukałem sobie innego teamu i gdyby BMW nie odeszło z F1, to z pewnością zostałbym tu, gdzie jestem. Ale oczywiście teraz sytuacja się zmieniła. Muszę podjąć decyzję raczej wcześniej niż później, ale nie będziemy się spieszyć.

PS: Flavio Briatore został wyrzucony z Formuły 1...
Nie wolno już nawet wypowiadać tego nazwiska, bo zabiorą ci przepustkę (śmiech). Czy będzie brakować Briatorego w padoku? Niektórym ludziom tak, a innym nie. Jest to człowiek, który wiele osiągnął w Formule 1. Przez ponad 20 lat sporo wnosił do zespołów, które prowadził.

PS: Z wyścigiem w Singapurze pana zespół wiąże wielkie nadzieje. Jakie będą najważniejsze zmiany w waszym bolidzie?
Jest ich dużo - na zewnątrz i w środku. Nowe przednie skrzydło i przeróbki wokół przedniej osi. Ponadto inne tylne skrzydło, dyfuzor, nadwozie, pokrywa silnika. Ale większość tych zmian związana jest z zastosowaniem nowej skrzyni biegów, która jest mniejsza i dzięki temu mogliśmy przerobić nadwozie. Liczę, że zyskamy znacznie większy docisk aerodynamiczny, co na torze takim jak Singapur będzie bardzo potrzebne. Tutaj przyczepność jest bardzo niska, szczególnie na początku weekendu.

Podobne wiadomości:

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-17

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dodge Viper - to już koniec
Dodge Viper - to już koniec
O tym fakcie było już wiadomo od jakiegoś czasu. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami z oferty marki Dodge znika legendarny supersamochód Viper. Czy będzie miał następcę?
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech