mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kubica: ?Możemy być dumni z tego, jak daleko zaszliśmy?

Kubica: ?Możemy być dumni z tego, jak daleko zaszliśmy?

Robert Kubica udzielił wywiadu wewnętrznemu zespołowi prasowemu Renault F1 Team. Polak został zapytany między innymi o nadchodzące Grand Prix Wielkiej Brytanii, a także o konkurencyjność francuskiego zespołu na tle rywali.

Kubica: ?Możemy być dumni z tego, jak daleko zaszliśmy?
Silverstone jest jednym z klasycznych torów tego sezonu. Czy kierowcy lubią na nim jeździć?
To ekscytujący i bardzo wymagający tor, zwłaszcza sześć czy siedem pierwszych zakrętów, które robią duże wrażenie za kierownicą obecnych bolidów F1. Większość z nich jest pokonywana na pełnym gazie, lub prawie na pełnym – w zależności od kierunku wiatru. Natychmiast po wyjściu z jednego zakrętu wchodzi się w następny, a prędkość, z jaką się je pokonuje zapiera dech. W tym roku jest też nowy odcinek, który widziałem w Internecie i w telewizji przy okazji MotoGP – wygląda na nierówny i zdecydowanie inny od poprzedniej wersji toru, ale myślę, że ogólnie wszyscy kierowcy lubią jeździć na torze w Silverstone, ponieważ naprawdę w 100% pokazuje potencjał bolidów F1 przy pokonywaniu szybkich zakrętów.

Czy myślisz, że R30 osiągnie w Silverstone dobre wyniki?
Trudno powiedzieć. W Silverstone dość ciężko znaleźć właściwe ustawienia i balans samochodu, ponieważ są duże różnice między szybkimi i wolnymi zakrętami – praktycznie nie ma zakrętów pokonywanych z pośrednią prędkością. Kluczowe znaczenie ma siła docisku i jestem ciekawy, czy zmiany wprowadzone w bolidzie podczas ostatniego wyścigu zapewnią nam przewagę na szybkich odcinkach. Piątek będzie dobrym testem, pozwalającym sprawdzić wpływ wprowadzonych ulepszeń.

Jak oceniasz obecnie konkurencyjność Renault?
Wszystko zależy od charakterystyki toru i tego, czy wszystko zostało prawidłowo dobrane. Podczas kwalifikacji w Walencji byliśmy bardzo blisko Ferrari, nawet jeśli nie byliśmy w 100% zadowoleni z ich przebiegu. Ale chyba wszyscy mieli trudności podczas tamtej sesji. W pierwszej części wyścigu byłem za Felipe Massą i miałem nieco słabsze tempo od niego, ale wszystko może się zmienić. Mercedes też miał trudności w Walencji, a niektóre samochody miały w czasie tamtego weekendu bardzo nierówne osiągi, więc naprawdę trudno ocenić. Silverstone jest całkowicie inny od Walencji czy Kanady - ostatnim podobnym torem, na którym jeździliśmy, był Istambuł. Ale od tamtej pory wiele zespołów wprowadziło dużo zmian, my zresztą też. Musimy więc zaczekać i zobaczyć.

Silverstone to połowa sezonu. Zajmujecie szóste miejsce w mistrzostwach. Czy pierwsza część sezonu przeszła wasze oczekiwania?
Myślę, że można na to spojrzeć z dwóch stron. Oczywiście, kierowca zawsze chce mieć samochód, który pozwoli mu zwyciężyć, ale w rzeczywistości zarówno ja jak i zespół podeszliśmy do pierwszego wyścigu z nadzieją na uplasowanie się w pierwszej dziesiątce w kwalifikacjach. Mieliśmy poczucie, że stać nas na to po dobrej robocie wykonanej w czasie zimowych testów w celu ulepszenia samochodu. Do tej pory we wszystkich wyścigach zakwalifikowaliśmy się do pierwszej dziesiątki, i poza Bahrajnem, kończyłem wyścigi w najgorszym razie na siódmym miejscu. Myślę, że ogólnie możemy być zadowoleni z wykonanej pracy. Oczywiście na początku mieliśmy większy margines manewru jeśli chodzi o ulepszenia, udało się nam zbliżyć do czołówki, a pracownicy w zakładzie bardzo ciężko pracowali, aby utrzymać tak duże tempo wprowadzania ulepszeń. Bardzo trudno będzie nadrobić tych kilka dziesiętnych sekundy, które nas dzielą od najlepszych, ale myślę, że możemy być naprawdę zadowoleni i dumni, z tego, jak daleko udało się nam zajść, pomimo że zaczęliśmy na dość odległych miejscach. Myślę, że nikt nie spodziewał się, że uzyskamy takie wyniki.

Podobne wiadomości:

Robert Kubica pojedzie bolidem Williamsa

Robert Kubica pojedzie bolidem Williamsa

Aktualności 2017-10-03

Nico Rosberg nowym menedżerem Roberta Kubicy

Nico Rosberg nowym menedżerem Roberta Kubicy

Aktualności 2017-09-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.