mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kubica: Wszystko może się zdarzyć na Interlagos

Kubica: Wszystko może się zdarzyć na Interlagos

Robert Kubica udzielił wywiadu dla zespołu prasowego Renault. Polak dzieli się refleksjami po Grand Prix Korei i ocenia nadchodzącą eliminację mistrzostw świata - Grand Prix Brazylii na torze Interlagos.

Kubica: Wszystko może się zdarzyć na Interlagos
Jakie są Twoje refleksje po GP Korei?
Miałem wrażenie, że wyścig rozgrywał się w dwóch etapach. Pierwszy z nich był dla mnie bardzo trudny, bo miałem problemy z przyczepnością i walczyłem z bolidem, by nie wypaść z trasy. W drugiej połowie zdobyłem przewagę, bo przez 10 czy 15 ostatnich okrążeń jechałem na nowych oponach. Udało mi się zakończyć wyścig na piątej pozycji, co jest wspaniałym uwieńczeniem naszych wysiłków. To naturalne, że wolelibyśmy zająć jeszcze wyższe miejsce ale patrząc wstecz, myślę, że powinniśmy być zadowoleni z wyścigu. Po bardzo trudnej pierwszej części, udało się nam zdobyć w Korei sporo punktów.

W nadchodzący weekend odbędzie się GP Brazylii. Jak będzie sprawował się R30 na torze Interlagos?
Brazylijski tor jest bardzo dziwny i dlatego też bardzo trudno jest mi przewidzieć jak wypadniemy. Wyjazd z ostatniego zakrętu przechodzi w długą prostą, na której kanał F da nam sporą przewagę. Na tym odcinku trasy najważniejsza będzie moc silnika. Warunki pogodowe w Brazylii są zawsze loterią, bo o tej porze roku zmieniają się w błyskawicznym tempie. Jest bardzo prawdopodobne, że tak jak w 2009 roku, będziemy ścigać się na mokrym torze. Kiedy pada deszcz, nawierzchnia ma bardzo słabą przyczepność. W takich warunkach, znalezienie optymalnego balansu bolidu jest kwestią szczęścia.

Co jest kluczem do dobrego ustawienia bolidu na GP Brazylii?
Jest to bardzo trudny tor pod kątem ustawień bolidu ze względu na długą prostą oraz odcinki prowadzące pod górę. Trzeba wybierać miedzy wysoką prędkością maksymalną lub dużą siłą docisku i zdobywaniem przewagi na zakrętach, bo wszystkiego nie da się pogodzić. Trasa wyścigu jest bardzo zróżnicowana – znajdują się na niej wolne i szybkie zakręty. Jest to obiekt budowany zgodnie z zasadami starej szkoły, na którym jest wiele miejsc, gdzie można zdobyć przewagę czasową. Trudno jednak uwzględnić wszystkie te elementy podczas ustawiania bolidu.

GP Brazylii słynie ze wspaniałej atmosfery na torze. Jak wspominasz poprzednie edycje imprezy …
Kierowcy są bardzo blisko widzów, bo trybuny znajdują się tuż przy torze. To właśnie sprawia, że panuje na nim niezwykła atmosfera. Pomimo, że 95% oglądających kibicuje Brazylijczykom, atmosfera jest wspaniała. W zeszłym roku, zakończyłem wyścig z dobrą lokatą, która była dla mnie zaskoczeniem. Bardzo trudno będzie mi zdobyć podobny wynik w tym roku, ale tak jak powiedziałem, pogoda ma ogromny wpływ na przebieg wyścigu na Interlagos. Wszystko może się zdarzyć.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Robert Kubica Formula 1 Grand Prix Brazylii

Podobne wiadomości:

Renault Mégane III Coupé-Cabriolet –...

auto motor i sport 0000-00-00

Sztywniejszy, lepszy w prowadzeniu, ale ciągle z dosyć skąpą ilością miejsca na tylnych siedzeniach.

Robert Kubica pojedzie bolidem Williamsa

Robert Kubica pojedzie bolidem Williamsa

Aktualności 2017-10-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?