mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kubica pełen optymizmu przed GP Turcji

Kubica pełen optymizmu przed GP Turcji

"Nie mogę się doczekać mojego drugiego wyścigu Formuły 1" - powiedział Robert Kubica przed startem w przedostatnim wyścigu Formuły 1 rozgrywanym w Europie. Mimo że Polak wciąż przyznaje, że w debiucie na Węgrzech popełnił kilka błędów jest optymistycznie nastawiony do kolejnego startu w Grand Prix Turcji.

Kubica pełen optymizmu przed GP Turcji

„Nie mogę się doczekać mojego drugiego wyścigu Formuły 1. Po Grand Prix Węgier nie byłem zbyt zadowolony z mojej jazdy, bo popełniłem kilka błędów. Z drugiej strony w tych trudnych warunkach inni też popełniali błędy, a ja mogłem pokazać się także z dobrej strony. Nauczyłem się wiele na Węgrzech i to pomoże mi w kolejnym starcie. Nigdy nie ścigałem się w Stambule, nawet nigdy tam nie byłem. Oglądałem zeszłoroczny wyścig w telewizji i bardzo podoba mi się układ toru, umożliwiający wyprzedzanie – to zawsze pozwala mieć nadzieję na interesujący wyścig" - powiedział Robert Kubica przed odlotem do Turcji.

"Mam wrażenie, że zainteresowanie Formułą 1 w Turcji wzrasta, tak samo jak obecnie w Polsce. To się zmienia, jak tylko ludzie mają bezpośredni powód do zainteresowania się sportem – czy to dzięki wyścigowi, czy dzięki kierowcy” - dodał Kubica.

Grand Prix Turcji weszło do kalendarza F1 w 2005 r. i w tym sezonie to przedostatni europejski wyścig mistrzostw.

Nowoczesny, położony na pagórkowatym terenie tor leży po azjatyckiej stronie Stambułu. To nie tylko ogromne wyzwanie dla kierowców i maszyn, to także wyścig stawiający niezwykłe wymagania przed specjalistami od logistyki. W drodze na tor ciężarówki pokonują najdłuższy dystans w sezonie. Transport na wyścigi poza Europą odbywa się drogą lotniczą i morską, więc ciężarówki zostają w bazie.

Willy Rampf, dyrektor techniczny w BMW Sauber: „Tor w Stambule zebrał wiele pozytywnych opinii wśród kierowców podczas ubiegłorocznej premiery. Oferuje wszystko to, z czego powinien składać się idealny tor: po starcie i w końcowej sekcji jest dość wolny, co wymaga dobrej trakcji. Z drugiej strony mamy słynny Zakręt 8, składający się z czterech segmentów, przejeżdżany z prędkością około 250 km/h. Trudno tu znaleźć idealny tor jazdy. Potrzebna jest duża siła docisku i idealna stabilność. W Stambule, podobnie jak na Imoli i w Interlagos, tor biegnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Zakręt 8 jest zakrętem w lewo, co stawia spore wymagania fizyczne przed kierowcami.

Podjazdy i zjazdy w Stambule przypominają tor Spa Francorchamps. Długie proste i podjazdy sprawiają, że szczególnie ważna jest wydajność aerodynamiczna. Stało się to bardzo istotnie po zmianie silników na słabsze V8. Jeśli dysponujesz wysoką prędkością maksymalną, możesz tu wyprzedzać.

Dobór opon nie będzie sprawą łatwą. Za sprawą wysokich obciążeń w Zakręcie 8 dobiera się raczej twardsze mieszanki. Ocena temperatury także nie jest łatwa. Rok temu spodziewaliśmy się gorącego wyścigu, ale tak się nie stało. W tym roku oczekujemy z niepewnością weekendu”.

Start do Grand Prix Turcji odbędzie się w niedzielę 27 sierpnia o godz. 15 (godz. 12 czasu lokalnego). Całkowity dystans jaki do pokonania będą mięli kierowcy wynosi 58 okrążeń o łącznej długości 309,356 km . W ubiegłym roku tryumfatorem tureckiej eliminacji Formuły 1 był Kimi Raikkonen z zespołu McLaren Mercedes.

Czytaj także:

Nasz człowiek w F1 2006-08-08

Doskonały debiut Kubicy, dramatyczne Węgry 2006-08-07


Podobne wiadomości:

Nasz człowiek w F1

Nasz człowiek w F1

Aktualności 2006-08-08

Doskonały debiut Kubicy, dramatyczne Węgry

Doskonały debiut Kubicy, dramatyczne Węgry

Aktualności 2006-08-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport