mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kultowe Jaguary w kultowym wyścigu

Kultowe Jaguary w kultowym wyścigu

Tegoroczna edycja legendarnego wyścigu Mille Miglia została w dużej mierze zdominowana przez Jaguary. Tak duża reprezentacja aut z kotem na masce była jedną z atrakcji obchodzonego właśnie 70-lecia istnienia tej brytyjskiej marki.

Kultowe Jaguary w kultowym wyścigu
Obecne edycje Mille Miglia to reaktywacja odbywającego się we Włoszech legendarnego i największego wyścigu drogowego samochodów. Rywalizacja rozgrywa się na drogach publicznych na odcinku ponad 1000 mil. Mogą w nim brać udział jedynie modele samochodów, które uczestniczyły w pierwotnych wyścigach Mille Miglia w latach 1927-1957.

Tegoroczna edycja była świetną okazją do zaprezentowania kilku kultowych modeli Jaguara w idealnym dla nich środowisku – rywalizacji z innymi sportowymi klasykami na krętych drogach. We Włoszech Jaguara reprezentowało aż 27 załóg, w tym między innymi niezwykłe ikony motoryzacji: XK120, C-type i D-type.
 
W tegorocznej edycji Polska miała również swoją reprezentację. Nasi rodacy jechali 55-letnim Jaguarem XK 140, a panowie Tadeusz Wesołowski i Paweł Nawrocki jako pierwszy zespół z Polski ukończyli ten rajd.

Poza wystawionymi załogami Jaguar wspiera Sixt, oficjalnego sponsora wyścigu. Wparcie polegało na dostarczeniu 25 Jaguarów XF, które służyły ekipom zabezpieczającym i technicznym podczas Mille Miglia 2010.

Słynne modele Jaguara biorące udział w tegorocznej edycji Mille Miglia:

1950 Jaguar XK120, dwumiejscowy kabriolet – model, który ugruntował pozycję Jaguara jako jednego z najlepszych producentów samochodów sportowych. Model wygrywał wiele ważnych zawodów. Obecny na Mille Miglia 2010 samochód m.in. zdobył tytuł Golden Cup for the car, pierwszy w historii istnienia wyścigów Tulip Rally w Holandii.

1953 Jaguar C-type – ten model Jaguara jako pierwszy w historii marki wygrał wyścig Le Mans w 1951 roku. Wygrał go także w 1953 roku osiągając rekord średniej prędkości całego wyścigu ponad 100 mil/godzinę.

1956 Jaguar D-type „Long Nose” – następca C-type’a, fabrycznie budowany jako samochód wyścigowy. Pierwszy samochód, przy projektowaniu którego brano pod uwagę aerodynamikę. W 1957 roku na sześć pierwszych miejsc w wyścigu Le Mans, pięć należało do Jaguara D-type.

Podobne wiadomości:

Jaguar F-Pace najlepszy – WCOTY 2017

Jaguar F-Pace najlepszy – WCOTY 2017

Aktualności 2017-04-13

Hamann Jaguar F-Pace - nietuzinkowy

Hamann Jaguar F-Pace - nietuzinkowy

Samochody luksusowe 2017-03-14

Niemiecki tuner opracował nowy bodykit i nieco podrasował jednostkę napędową. Propozycja dla tych, którzy uważają F-Pace za nudny samochód.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.