mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kultowe Jaguary w kultowym wyścigu

Kultowe Jaguary w kultowym wyścigu

Tegoroczna edycja legendarnego wyścigu Mille Miglia została w dużej mierze zdominowana przez Jaguary. Tak duża reprezentacja aut z kotem na masce była jedną z atrakcji obchodzonego właśnie 70-lecia istnienia tej brytyjskiej marki.

Kultowe Jaguary w kultowym wyścigu
Obecne edycje Mille Miglia to reaktywacja odbywającego się we Włoszech legendarnego i największego wyścigu drogowego samochodów. Rywalizacja rozgrywa się na drogach publicznych na odcinku ponad 1000 mil. Mogą w nim brać udział jedynie modele samochodów, które uczestniczyły w pierwotnych wyścigach Mille Miglia w latach 1927-1957.

Tegoroczna edycja była świetną okazją do zaprezentowania kilku kultowych modeli Jaguara w idealnym dla nich środowisku – rywalizacji z innymi sportowymi klasykami na krętych drogach. We Włoszech Jaguara reprezentowało aż 27 załóg, w tym między innymi niezwykłe ikony motoryzacji: XK120, C-type i D-type.
 
W tegorocznej edycji Polska miała również swoją reprezentację. Nasi rodacy jechali 55-letnim Jaguarem XK 140, a panowie Tadeusz Wesołowski i Paweł Nawrocki jako pierwszy zespół z Polski ukończyli ten rajd.

Poza wystawionymi załogami Jaguar wspiera Sixt, oficjalnego sponsora wyścigu. Wparcie polegało na dostarczeniu 25 Jaguarów XF, które służyły ekipom zabezpieczającym i technicznym podczas Mille Miglia 2010.

Słynne modele Jaguara biorące udział w tegorocznej edycji Mille Miglia:

1950 Jaguar XK120, dwumiejscowy kabriolet – model, który ugruntował pozycję Jaguara jako jednego z najlepszych producentów samochodów sportowych. Model wygrywał wiele ważnych zawodów. Obecny na Mille Miglia 2010 samochód m.in. zdobył tytuł Golden Cup for the car, pierwszy w historii istnienia wyścigów Tulip Rally w Holandii.

1953 Jaguar C-type – ten model Jaguara jako pierwszy w historii marki wygrał wyścig Le Mans w 1951 roku. Wygrał go także w 1953 roku osiągając rekord średniej prędkości całego wyścigu ponad 100 mil/godzinę.

1956 Jaguar D-type „Long Nose” – następca C-type’a, fabrycznie budowany jako samochód wyścigowy. Pierwszy samochód, przy projektowaniu którego brano pod uwagę aerodynamikę. W 1957 roku na sześć pierwszych miejsc w wyścigu Le Mans, pięć należało do Jaguara D-type.

Podobne wiadomości:

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport