mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kupujemy więcej nowych

Kupujemy więcej nowych

We wrześniu sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 22 766 sztuk i była o 9,1% większa niż przed miesiącem i o 19,6% większa niż rok wcześniej - poinformował w poniedziałek (09.10.) Samar. Dzięki tej hossie sprzedaż aut po trzech kwartałach br. osiągnęła poziom 217 401 sztuk, czyli o 24,2% więcej niż przed rokiem.

Kupujemy więcej nowych

Numerem jeden w sprzedaży nowych samochodów osobowych we wrześniu jest Toyota. Japońska marka dostarczyła do klientów w badanym miesiącu 2 621 pojazdów (+25,5%). Toyota zachowała dzięki temu pozycję lidera w sprzedaży rocznej, która aktualnie wynosi 27 112 sztuk. W porównaniu z rokiem 2006 oznacza to wzrost o +23,6%.

Jak informuje Samar, tytuł wice lidera zachowała Skoda, sprzedając dotychczas 23 843 samochody, o 14,8% więcej niż rok wcześniej. Taki wskaźnik wzrostu nie pozwolił utrzymać udziału w rynku na poziomie sprzed roku – nastąpił spadek z 11,9 do 11,0%. Wrześniowy wynik czeskiej marki w wysokości 2 250 sztuk był mniejszy niż przed rokiem o 7,9%.

Trzeci jest Fiat. Włoski producent sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów – od początku roku było ich łącznie 21 093 sztuk (+15,4%) – jednak nie udało mu się zachować swojego udziału w rynku na ubiegłorocznym poziomie. Turyńska marka odnotowała w tym kryterium spadek o 0,7% do granicy 9,7%. Mimo wszystko wrzesień był udanym miesiącem dla Fiata. Do klientów trafiło 2 268 nowych samochodów, o 12,6% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Według danych Samaru na czwartej pozycji uplasował się Opel z wynikiem skumulowanym 19 470 sprzedanych aut, z czego 2 056 sztuk – w dziewiątym miesiącu. Oba wyniki wykazały wzrost w stosunku do poprzedniego roku, odpowiednio o 9,1% i 30,5%. Udział marki w krajowym rynku zmniejszył się z 10,2 do 9,0%. Zajmujący piąte miejsce na liście Ford również stracił nieco procentowy udział w polskim rynku (z 7,6 do 7,4%), uzyskując sprzedaż sumaryczną 16 050 aut, o 20,8% większą niż rok wcześniej, w tym 1 746 aut – we wrześniu (22,4% wzrostu).

Bardzo dobrze w tym roku radzą sobie Peugeot i Volkswagen. Wysokie wskaźniki wzrostu pozwoliły zwiększyć udziały w rynku obu markom. Szóstą lokatę zajmuje Peugeot, który sprzedał od początku roku 14 816 swoich aut (wzrost o 35,6%), a siódmą – Volkswagen z wynikiem 14 328 sprzedanych samochodów i wzrostem o 44,3%, rekordowym w pierwszej dziesiątce notowania. Tak wysokie tempo wzrostu zapewniło obu producentom większe udziały w rynku: w przypadku Peugeot – z 6,2 do 6,8%, a dla VW – z 5,7 do 6,6%. Miesięczne rezultaty we wrześniu wyniosły kolejno 1 450 aut (wzrost o 24,7%) i 1 506 sztuk (wzrost o 10,7%).

Uśmiech na twarzach może zagościć wreszcie u szefów Renault. Francuski producent przełamał dotychczasową bessę i wreszcie znalazł się powyżej kreski łącznej sprzedaży z roku ubiegłego. Dokładnie o 0,3% co odpowiada sprzedaży sumarycznej na poziomie 11 875 aut. Przełamanie złej passy to zasługa właśnie wyników sprzedaży z września. W dziewiątym miesiącu Francuzi dostarczyli 1 251 samochodów, o 11,4% więcej niż przed rokiem.

Dwie ostatnie pozycje w czołowej dziesiątce należą tradycyjnie do Citroena i Hondy. Sprzedaż tych producentów osiągnęła w okresie trzech kwartałów wielkość odpowiednio 10 206 aut (wzrost o 16,8%) i 9 781 aut (wzrost o 39,8%), z czego na wrzesień przypada kolejno 1 045 sztuk (15,9% wzrostu) i 1 018 sztuk (27,7% wzrostu), informuje Samar.

Znakomitymi wynikami mogą pochwalić się dwie koreańskie marki, Kia i Hyundai. Obaj producenci są co prawda dopiero w drugiej dziesiątce najpopularniejszych producentów jednak ich udział w rynku ciągle rośnie bardzo szybko. Dla przykładu Kia, zajmująca aktualnie 11. lokatę w rankingu sprzedała jak dotąd 6 147 pojazdów, aż o 111,2% więcej niż przed rokiem. Hyundai z kolei (16. miejsce) sprzedał 2 860 samochodów i zapisał na swoim koncie wzrost sprzedaży o 57,6%. Blisko dwukrotnie wyższą sprzedaż (+95,5%) zanotowało także japońskie Suzuki -(14. lokata, 5 213 aut). Rekord trendu wzrostowego należy jednak do amerykańskiej marki Dodge ((28. lokata, 457 aut, +202,7%).

Średnia dzienna sprzedaż wyniosła prawie 911 aut, o 108 sztuk więcej niż w sierpniu, jednak mniej niż w pierwszym półroczu.

Czytaj także:

Hyundai i30 już popularny 2007-10-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport