mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kupujemy więcej nowych

Kupujemy więcej nowych

We wrześniu sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 22 766 sztuk i była o 9,1% większa niż przed miesiącem i o 19,6% większa niż rok wcześniej - poinformował w poniedziałek (09.10.) Samar. Dzięki tej hossie sprzedaż aut po trzech kwartałach br. osiągnęła poziom 217 401 sztuk, czyli o 24,2% więcej niż przed rokiem.

Kupujemy więcej nowych

Numerem jeden w sprzedaży nowych samochodów osobowych we wrześniu jest Toyota. Japońska marka dostarczyła do klientów w badanym miesiącu 2 621 pojazdów (+25,5%). Toyota zachowała dzięki temu pozycję lidera w sprzedaży rocznej, która aktualnie wynosi 27 112 sztuk. W porównaniu z rokiem 2006 oznacza to wzrost o +23,6%.

Jak informuje Samar, tytuł wice lidera zachowała Skoda, sprzedając dotychczas 23 843 samochody, o 14,8% więcej niż rok wcześniej. Taki wskaźnik wzrostu nie pozwolił utrzymać udziału w rynku na poziomie sprzed roku – nastąpił spadek z 11,9 do 11,0%. Wrześniowy wynik czeskiej marki w wysokości 2 250 sztuk był mniejszy niż przed rokiem o 7,9%.

Trzeci jest Fiat. Włoski producent sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów – od początku roku było ich łącznie 21 093 sztuk (+15,4%) – jednak nie udało mu się zachować swojego udziału w rynku na ubiegłorocznym poziomie. Turyńska marka odnotowała w tym kryterium spadek o 0,7% do granicy 9,7%. Mimo wszystko wrzesień był udanym miesiącem dla Fiata. Do klientów trafiło 2 268 nowych samochodów, o 12,6% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Według danych Samaru na czwartej pozycji uplasował się Opel z wynikiem skumulowanym 19 470 sprzedanych aut, z czego 2 056 sztuk – w dziewiątym miesiącu. Oba wyniki wykazały wzrost w stosunku do poprzedniego roku, odpowiednio o 9,1% i 30,5%. Udział marki w krajowym rynku zmniejszył się z 10,2 do 9,0%. Zajmujący piąte miejsce na liście Ford również stracił nieco procentowy udział w polskim rynku (z 7,6 do 7,4%), uzyskując sprzedaż sumaryczną 16 050 aut, o 20,8% większą niż rok wcześniej, w tym 1 746 aut – we wrześniu (22,4% wzrostu).

Bardzo dobrze w tym roku radzą sobie Peugeot i Volkswagen. Wysokie wskaźniki wzrostu pozwoliły zwiększyć udziały w rynku obu markom. Szóstą lokatę zajmuje Peugeot, który sprzedał od początku roku 14 816 swoich aut (wzrost o 35,6%), a siódmą – Volkswagen z wynikiem 14 328 sprzedanych samochodów i wzrostem o 44,3%, rekordowym w pierwszej dziesiątce notowania. Tak wysokie tempo wzrostu zapewniło obu producentom większe udziały w rynku: w przypadku Peugeot – z 6,2 do 6,8%, a dla VW – z 5,7 do 6,6%. Miesięczne rezultaty we wrześniu wyniosły kolejno 1 450 aut (wzrost o 24,7%) i 1 506 sztuk (wzrost o 10,7%).

Uśmiech na twarzach może zagościć wreszcie u szefów Renault. Francuski producent przełamał dotychczasową bessę i wreszcie znalazł się powyżej kreski łącznej sprzedaży z roku ubiegłego. Dokładnie o 0,3% co odpowiada sprzedaży sumarycznej na poziomie 11 875 aut. Przełamanie złej passy to zasługa właśnie wyników sprzedaży z września. W dziewiątym miesiącu Francuzi dostarczyli 1 251 samochodów, o 11,4% więcej niż przed rokiem.

Dwie ostatnie pozycje w czołowej dziesiątce należą tradycyjnie do Citroena i Hondy. Sprzedaż tych producentów osiągnęła w okresie trzech kwartałów wielkość odpowiednio 10 206 aut (wzrost o 16,8%) i 9 781 aut (wzrost o 39,8%), z czego na wrzesień przypada kolejno 1 045 sztuk (15,9% wzrostu) i 1 018 sztuk (27,7% wzrostu), informuje Samar.

Znakomitymi wynikami mogą pochwalić się dwie koreańskie marki, Kia i Hyundai. Obaj producenci są co prawda dopiero w drugiej dziesiątce najpopularniejszych producentów jednak ich udział w rynku ciągle rośnie bardzo szybko. Dla przykładu Kia, zajmująca aktualnie 11. lokatę w rankingu sprzedała jak dotąd 6 147 pojazdów, aż o 111,2% więcej niż przed rokiem. Hyundai z kolei (16. miejsce) sprzedał 2 860 samochodów i zapisał na swoim koncie wzrost sprzedaży o 57,6%. Blisko dwukrotnie wyższą sprzedaż (+95,5%) zanotowało także japońskie Suzuki -(14. lokata, 5 213 aut). Rekord trendu wzrostowego należy jednak do amerykańskiej marki Dodge ((28. lokata, 457 aut, +202,7%).

Średnia dzienna sprzedaż wyniosła prawie 911 aut, o 108 sztuk więcej niż w sierpniu, jednak mniej niż w pierwszym półroczu.

Czytaj także:

Hyundai i30 już popularny 2007-10-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.