mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > LF z 4-cylindrowym silnikiem FR EEV

LF z 4-cylindrowym silnikiem FR EEV

Od początku stycznia 2010 roku wszystkie nowe pojazdy serii LF, wyposażone w silnik FR (4 cylindry, wszystkie wersje mocy) będą spełniać wymagania normy EEV, bez dodatkowej opłaty.

LF z 4-cylindrowym silnikiem FR EEV

Obecnie klient zamawiający pojazdy serii LF z silnikiem FR, spełniającym normę emisji spalin Euro 5, może za dodatkową opłatą wybrać opcję EEV (ang. Enhanced Environmentally friendly Vehicles - pojazdy przyjazne dla środowiska naturalnego). Już od stycznia 2010 roku natomiast wszystkie nowe zamówienia będą potwierdzane z silnikiem zgodnym z normą EEV, a klient nie będzie ponosił żadnych dodatkowych opłat.

Istniejące obecnie w systemie zamówienia pojazdów LF bez opcji EEV na styczeń i kolejne miesiące zostaną zmodyfikowane i potwierdzone ponownie z uwzględnieniem silnika EEV.

W pojazdach EEV emisja cząstek sadzy jest o około 50% niższa niż w przypadku wartości wymaganych przez normę Euro 5, która obowiązuje od października 2009 r. Dzięki silnikom wysokoprężnym EEV firma DAF realizuje wartości emisji, które do niedawna uważano za możliwe jedynie w przypadku silników gazowych. Firma DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który dostarcza wszystkie oferowane pojazdy w wersjach zgodnych z normą EEV.

Wartości emisji wymagane przez standard EEV

Rodzaj         Podczas postoju    Podczas jazdy
NOx                2,00 g/kWh      2,00 g/kWh
CO                 1,50 g/kWh      3 ,00 g/kWh
CH                 0,25 g/kWh       0,40 g/kWh
cząstki stałe    0,02 g/kWh       0,02 g/kWh


Podobne wiadomości:

DAF CF z trzema osiami

DAF CF z trzema osiami

Ciężarówki i Autobusy 2015-07-16

Ciągnik siodłowy o superniskim podwoziu

Ciągnik siodłowy o superniskim podwoziu

Ciężarówki i Autobusy 2015-04-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Na dzień przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Genewie poznaliśmy zwycięzcę plebiscytu na Europejski Samochód Roku (European Car of the Year) 2017. Peugeot 3008 pokonał sześciu bardzo mocnych kandydatów.