mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > LOTOS Oil - dobre, choć trudne pierwsze półrocze

LOTOS Oil - dobre, choć trudne pierwsze półrocze

Na podstawie danych przesyłanych przez członków Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w porównaniu z pierwszym półroczem 2008 roku sprzedaż olejów silnikowych LOTOS i Turdus wzrosła o 12%.

LOTOS Oil - dobre, choć trudne pierwsze półrocze
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), która zrzesza 15 największych firm paliwowych w Polsce zarówno producentów, jak i importerów zaprezentowała dane dotyczące rynku olejów za II kwartał bieżącego roku.
O ile w porównaniach analogicznych okresów sprzedaży (I półrocze 2009 do I półrocza 2008) w segmencie samochodów osobowych odnotowano 3% wzrost sprzedaży, to markowe oleje LOTOS notują wzrost 7%. Z kolei w grupie samochodów ciężarowych i maszyn roboczych z danych wynika 5% spadek sprzedaży, gdy tymczasem sprzedaż olei Turdus wzrosła o 33%.

– Rok 2009 jest trudnym rokiem. Z analitycznego punktu widzenia utrzymanie sprzedaży na poziomach zbliżonych do ubiegłego roku należy uznać za sukces. Sukces, który wymagał doskonałej znajomości rynku oraz umiejętności oszacowania szans i zagrożeń – uważa Adam Ruciński, prezes zarządu BTFG Audit.

Dziś nikt nie potrafi jednoznacznie opisać najbliższych miesięcy w handlu i produkcji. Z jednej strony mamy informacje o stopniowym wychodzeniu z recesji. Z drugiej wielu ekonomistów ostrzega, że tak naprawdę wszystkie pozytywne zjawiska są pochodną gigantycznych subwencji państwowych i pomocy publicznej. Na rodzimym rynku sygnalizowany wzrost PKB za cały 2009 rok na poziomie 1,2 – 1,4% może być dobrym prognostykiem do planowania na przyszły rok. – Widać coraz wyraźniej, że niewiele pozostało już z paraliżującego polskich przedsiębiorców strachu, który można było obserwować w I kwartale 2009. Obecnie można stwierdzić, że przemysł stosunkowo dobrze przetrzymał najtrudniejszy okres teraz można oczekiwać stopniowej poprawy, co niewątpliwie pozwoli zwiększyć sprzedaż – dodaje prezes Ruciński.  

Także na rynku motoryzacyjnym. Firmy odważniej podejdą do wymiany flot samochodowych. Kolejne promocje cenowe przyciągną klientów do salonów samochodowych i autokomisów.  – Obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży olejów syntetycznych i dedykowanych do konkretnych marek samochodów. Bierze się to stąd, że większość nowych samochodów to samochody "do pracy", czyli te, które mocno zawyżają statyczne roczne przebiegi. To z kolei oznacza częstsze wymiany oleju, bo praktyka pokazuje, że użytkownicy takich pojazdów decydują się na wymianę oleju wcześniej niż wynika to z instrukcji obsługi pojazdu – zapewnia wiceprezes Kierzek.

W 2010 roku LOTOS Oil skoncentruje swoje działania na promowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w olejach LOTOS Quazar oraz sprawdzonych i cenionych przez kierowców olejach z rodziny LOTOS i Turdus.

Podobne wiadomości:

Kody olejowe - co oznaczają

Kody olejowe - co oznaczają

Serwis auta 2016-07-13

Czy autonomiczne samochody podniosą podatki?

Czy autonomiczne samochody podniosą podatki?

Aktualności 2015-07-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport