mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > LOTOS Oil - dobre, choć trudne pierwsze półrocze

LOTOS Oil - dobre, choć trudne pierwsze półrocze

Na podstawie danych przesyłanych przez członków Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w porównaniu z pierwszym półroczem 2008 roku sprzedaż olejów silnikowych LOTOS i Turdus wzrosła o 12%.

LOTOS Oil - dobre, choć trudne pierwsze półrocze
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), która zrzesza 15 największych firm paliwowych w Polsce zarówno producentów, jak i importerów zaprezentowała dane dotyczące rynku olejów za II kwartał bieżącego roku.
O ile w porównaniach analogicznych okresów sprzedaży (I półrocze 2009 do I półrocza 2008) w segmencie samochodów osobowych odnotowano 3% wzrost sprzedaży, to markowe oleje LOTOS notują wzrost 7%. Z kolei w grupie samochodów ciężarowych i maszyn roboczych z danych wynika 5% spadek sprzedaży, gdy tymczasem sprzedaż olei Turdus wzrosła o 33%.

– Rok 2009 jest trudnym rokiem. Z analitycznego punktu widzenia utrzymanie sprzedaży na poziomach zbliżonych do ubiegłego roku należy uznać za sukces. Sukces, który wymagał doskonałej znajomości rynku oraz umiejętności oszacowania szans i zagrożeń – uważa Adam Ruciński, prezes zarządu BTFG Audit.

Dziś nikt nie potrafi jednoznacznie opisać najbliższych miesięcy w handlu i produkcji. Z jednej strony mamy informacje o stopniowym wychodzeniu z recesji. Z drugiej wielu ekonomistów ostrzega, że tak naprawdę wszystkie pozytywne zjawiska są pochodną gigantycznych subwencji państwowych i pomocy publicznej. Na rodzimym rynku sygnalizowany wzrost PKB za cały 2009 rok na poziomie 1,2 – 1,4% może być dobrym prognostykiem do planowania na przyszły rok. – Widać coraz wyraźniej, że niewiele pozostało już z paraliżującego polskich przedsiębiorców strachu, który można było obserwować w I kwartale 2009. Obecnie można stwierdzić, że przemysł stosunkowo dobrze przetrzymał najtrudniejszy okres teraz można oczekiwać stopniowej poprawy, co niewątpliwie pozwoli zwiększyć sprzedaż – dodaje prezes Ruciński.  

Także na rynku motoryzacyjnym. Firmy odważniej podejdą do wymiany flot samochodowych. Kolejne promocje cenowe przyciągną klientów do salonów samochodowych i autokomisów.  – Obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży olejów syntetycznych i dedykowanych do konkretnych marek samochodów. Bierze się to stąd, że większość nowych samochodów to samochody "do pracy", czyli te, które mocno zawyżają statyczne roczne przebiegi. To z kolei oznacza częstsze wymiany oleju, bo praktyka pokazuje, że użytkownicy takich pojazdów decydują się na wymianę oleju wcześniej niż wynika to z instrukcji obsługi pojazdu – zapewnia wiceprezes Kierzek.

W 2010 roku LOTOS Oil skoncentruje swoje działania na promowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w olejach LOTOS Quazar oraz sprawdzonych i cenionych przez kierowców olejach z rodziny LOTOS i Turdus.

Podobne wiadomości:

Zaczęła się korekta cen paliw

auto motor i sport 0000-00-00

Kody olejowe - co oznaczają

Kody olejowe - co oznaczają

Serwis auta 2016-07-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.