mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Laboratorium kontra rzeczywistość

Laboratorium kontra rzeczywistość

Wyniki spalania samochodów, zamieszczane przez producentów w broszurach reklamowych i katalogach, nijak mają się do rzeczywistości. To pewnik. Ale które modele są najbliżej danych wygenerowanych w  laboratoriach?

Laboratorium kontra rzeczywistość

Na to pytanie postanowili odpowiedzieć dziennikarze niemieckiego magazynu Auto Bild. Porównali oni  
uśrednione wyniki spalania uzyskane w oparciu o europejską normę ECE (Economic Comission for Europe) i deklarowane przez producentów, z wynikami spalania z własnych testów. W przeciwieństwie do sterylnych laboratoriów i hamowni, jazdy testowe przeprowadzono tam gdzie samochody podążają na co dzień - w realnym ruchu drogowym. Aby rezultaty testu były miarodajne, pomiarów dokonywano na dokładnie wytypowanej trasie.

Jak przyznają zgodnie niemieccy żurnaliści, samochodu, który byłby w stanie przejechać 100 kilometrów  
poniżej 3 litrów, znaleźć im się nie udało. Kilka modeli uzyskało jednak średnie spalanie na tym  
dystansie poniżej 5 litrów. Ciekawostki? BMW 320d Efficient Dynamic Edition (163 KM) powstrzymując  
swój apetyt na poziomie 4,6 l., okazało się oszczędniejsze od miejskich maluchów: Volkswagena Up! (75 KM) i Toyoty Aygo (68 KM). Najbardziej ekonomiczny SUV to z kolei Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline, tuż za którą uplasowało się MINI Countryman. Do Skody należy również tytuł najoszczędniejszego auta w całym zestawieniu. Nie, nie. Nie zdobyła go żadna hybryda, a bliźniak wspomnianego VW Up!, Skoda Citigo 1.0 MPI Greentec Elegance (60 KM) - 4,4 l.

*Porównując wyniki musicie mieć jednak na uwadze, że w zestawieniu nie znalazły się wszystkie modele  oferowane na rynku europejskim, a jedynie te, które redaktorzy Auto Bild testowali na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy.

Auta małe

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
Skoda Citigo 1.0 MPI (60 KM)
4,4 l.
4,1 l.
2.
Seat Mii 1.0 Ecomotive (60 KM)4,5 l.
4,1 l.
3.
Suzuki Alto Club (68 KM)
4,7 l.
4,3 l.
4.
Peugeot 107 Filou (68 KM)
4,8 l.
4,5 l.
4.
Daihatsu Cuore (70 KM)
4,8 l.
4,5 l.
6.
VW Up White (75 KM)
4,9 l.
4,7 l.
7.
Fiat 500 0.9 TwinAir (85 KM)
5,0 l.
4,0 l.
8.
Citroen C1 1.0 (68 KM)
5,2 l.
4,3 l.
9.
Hyundai i10 1.1 (69 KM)
5,3 l.
4,7 l.
9.
Toyota Aygo (68 KM)
5,3 l.
4,4 l.


Auta miejskie

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline (75 KM)
4,4 l.
3,4 l.
2.
Hyundai i20 1.1 CRDi (75 KM)
4,5 l.
3,6 l.
2.
MINI Cooper D (112 KM)
4,5 l.
3,8 l.
2.
VW Polo 1.6 TDI BlueMotion(90 KM)
4,5 l.
3,7 l.
5.
Fiat Punto 1.3 (85 KM)
4,6 l.
3,5 l.
6.
Toyota Yaris Hybrid 1.5 (100 KM)
4,6 l.
3,5 l.
7.
Chevrolet Aveo 1.3 LTZ (95 KM)
4,7 l.
4,1 l.
8.
Peugeot 206+ HDI (68 KM)
4,8 l.
4,2 l.
9.
Peugeot 208 e-HDi FAP (92 KM)
5,0 l.
3,8 l.
10.
Mazda 2 1.6 MZ-CD (95 KM)
5,3 l.
4,2 l.


Auta kompaktowe

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
KIA cee'd 1.6 CRDi (128 KM)
4,6 l.
3,8 l.
2.
Volvo V40 D2 (115 KM)
4,8 l.
3,8 l.
3.
Ford Focus 1.6 TDCI (115 KM)
4,9 l.
4,2 l.
4.
BMW 116d (116 KM)
5,0 l.
4,5 l.
5.
Skoda Rapid 1.6 TDI (105 KM)
5,1 l.
4,0 l.
5.
Honda Civic 1.6 i-DTEC (120 KM)
5,1 l.
3,7 l.
7.
Hyundai i30 1.6 CRDi (128 KM)
5,2 l.
3,7 l.
7.
Audi A3 2.0 TDI (150 KM)
5,2 l.
4,4 l.
7.
VW Golf VII 1.6 TDI (105 KM)
5,2 l.
3,8 l.
10.
Mercedes Klasa A 180 CDI (109 KM)
5,3 l.
3,8 l.


Auta klasy średniej

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
BMW 320d (163 KM)
4,6 l.
4,1 l.
1.
VW Jetta 1.6 TDI BlueMotion (105) KM
4,6 l.
4,2 l.
3.
VW Passat 1.6 TDI BlueMotion (105 KM) 5,0 l.
4,1 l.
3.
BMW 316d (116 KM)
5,0 l.
4,5 l.
3.
BMW 318d (143 KM)
5,0 l.
4,5 l.
6.
Audi A4 2.0 TDI (136 KM)
5,1 l.
4,3 l.
6.
VW Passat 2.0 TDI BlueMotion (136 KM)5,1 l.
4,6 l.
8.
Opel Ampera (86 KM)
5,2 l.
1,2 l.
9.
Opel Insignia 2.0 CDTI (110 KM)
5,3 l.
4,4 l.
10.
Mercedes Klasa C 180 CDI (120 KM)
5,4 l.
4,8 l.


Auta klasy wyższej

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
BMW 520d (184 KM)
5,6 l.
4,5 l.
2.
Audi A6 2.0 TDI (177 KM)
6,4 l.
4,9 l.
3.
Skoda Superb Kombi 2.0 TDI (170 KM)
7,0 l.
6.2 l.
4.
Renault Latitude dCi 175 (173 KM)
7,1 l.
6,5 l.
5.
Audi A6 3.0 TDI (245 KM)
7,2 l.
6,0 l.
6.
BMW 530d xDrive (258 KM)
7,4 l.
5,7 l.
7.
Jaguar XF 3.0 V6 Diesel (275 KM)
7,5 l.
6,1 l.
8.
Citroen C6 HDI (241 KM)
7,8 l.
7,3 l.
8.
Renault Latitude V6 (241 KM)
7,8 l.
7,2 l.
10.
Infiniti M30d GT (238 KM)
7,9 l.

7,5 l.


Auta luksusowe

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
Mercedes S 250 CDI (204 KM)
6,5 l.
5,7 l.
2.
Audi A7 3.0 TDI Quattro (313 KM)
6,9 l.
6,4 l.
3.
BMW 640d Grand Coupe (313 KM)
7,0 l.
5,7 l.
4.
Porsche Panamera Diesel (250 KM)
7,3 l.
6,5 l.
5.
Audi A8 2.0 TFSI Hybrid (211 KM)
8,0 l.
6,3 l.
6.
Audi A8 4.2 TDI Quattro (350 KM)
8,3 l.
7,4 l.
7.
BMW 750d xDrive (381 KM)
8,5 l.
6,4 l.
8.
BMW 640i Cabrio (320 KM)
9,7 l.
7,9 l.
9.
Mercedes SL 350 (315 KM)
10,2 l.
9,7 l.
10.
Mercedes Klasa S 400 Hybrid (299 KM)
10,8 l.
8,1 l.


Auta klasy SUV

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
Skoda Yeti 1.6 TDI (105 KM)
5,1 l.
4,6 l.
2.
MINI Countryman D (90 KM)
5,3 l.
4,4 l.
3.
Audi Q3 2.0 TDI (140 KM)
5,7 l.
5,2 l.
4.
VW Tiguan 2.0 TDI (110 KM)
5,8 l.
5,3 l.
5.
Opel Mokka 1.7 CDTI (130 KM)
5,9 l.
5,1 l.
5.
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D (150 KM)
5,9 l.
5,4 l.
7.
Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 KM)6,0 l.
5,2 l.
8.
Dacia Duster dCi 110 (110 KM)
6,1 l.
5,6 l.
8.
Hyundai ix35 1.7 CRDi (116 KM)
6,1 l.
5,3 l.
8.
Suzuki SX4 DDiS 4x4 (135 KM)
6,1 l.
5,3 l.


Auta klasy VAN

Poz.
Model
Spalanie - test
Spalanie - wg. producenta
1.
Ford B-MAX 1.6 TDCI (95 KM)
5,3 l.
4,0 l.
2.
Mercedes B 180 CDI (109 KM)
5,5 l.
4,4 l.
2.
Dacia Dokker dCi 90 (90 KM)
5,5 l.
4,5 l.
4.
Ford C-MAX 1.6 TDCI (115 KM)  5,6 l.
4,6 l.
4.
VW Touran 1.6 TDI (105 KM)
5,6 l.
4,6 l.
4.
Dacia Lodgy dCi 110 (107 KM)
5,6 l.
4,4 l.
7.
Renault Kangoo dCi 90 (90 KM)
5,7 l.
4,3 l.
8.
VW Sharan 2.0 TDI (140 KM)
5,9 l.
5,5 l.
8.
Opel Meriva 1.3 CDTI (95 KM)
5,9 l.
4,1 l.
Tematy w artykule: spalanie wyniki

Podobne wiadomości:

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste...

Aktualności 2016-03-09

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Aktualności 2015-10-02

Komentuj:

~energo 2013-05-09

a dlaczego jakiś urząd nie wyda oficjalnych zasad testowania dla wszystkich producentów i potem tego nie sprawdza , może w końcu przestaną nas nabierać. Mogę zrozumieć tolerancję +/- 5% ale 20-30% i to zawsze więcej. Przecież te testy sprawdzające też przeprowadzają tak aby spalić jak najmniej . Ale lobby motoryzacyjne pewnie jest tak silne że i za 20 lat nic się nie zmieni

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.