mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lancer WRC05

Lancer WRC05

Mitsubishi zaprezentowało nową wersję rajdowego Lancera, który będzie ścigał się na trasach przyszłorocznej edycji rajdowych mistrzostw świata.

Lancer WRC05

Wraz ze zmianami przepisów FIA dotyczącymi rajdów w 2005 r. Mitsubishi Motors Motor Sports wprowadziło udoskonalenia swojej konstrukcji Lancera WRC05 w kluczowych dla niej punktach. Jedną z najbardziej widocznych modyfikacji jest zwiększenie maksymalnej szerokości nadwozia o 30 mm, z 1770 mm do 1800 mm. Dzięki takiemu rozwiązaniu nowy Lancer WRC05 ma przekonstruowany przedni i tylny spoiler, tylny pas oraz zderzaki, co zapewnia subtelne zmiany w wyglądzie i odczuwalną poprawę w stabilności samochodu.

W związku z takim rozwiązaniem w Lancerze zastosowano także nowe wahacze, stabilizatory oraz półosie. W rzeczywistości zmiany te oznaczają rewizję całego układu zawieszenia, który ma zapewnić większą łatwość prowadzenia i lepszą zwrotność.

W ramach modyfikacji silnika zastosowano nowy zawór upustowy i układ usprawniający działanie turbiny. Te elementy w połączeniu ze zmodernizowanym systemem kontroli silnika pozwolą na uzyskanie lepszych osiągów oraz precyzyjniejsze ustawianie trybów pracy tej jednostki. Jeśli chodzi o skrzynie zmiany biegów kierowcy będą mieli łopatki do ich zmiany przy kierownicy oraz aktywny układ zmiany przełożeń, eliminujący konieczność używania sprzęgła.

Po raz pierwszy w historii Mitsubishi w cyklu WRC będzie używać opon firmy Pirelli.

W skład zespołu MMSP na 2005 r wejdą Fin Harri Rovanpera, Francuz Gilles Panizzi, który miał zasadniczy wkład w rozwój Lancera World Rally Car, oraz Włoch "Gigi" Galli. Wg prezydenta Mitsubishi Motors Motor Sports, Isao Torii, w 2005 zespół powalczy o podium, a w 2006 będzie starać odzyskać się mistrzowski tytuł w tej dyscyplinie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.