mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lekki wzrost sprzedaży smarta

Lekki wzrost sprzedaży smarta

Producent smarta - małych samochodów wysokiej klasy - zanotował w 2003 roku znaczący wzrost obrotów wynoszący 20 procent. Sprzedaż aut wzrosła w porównaniu z rekordowym rokiem 2002 o 1 procent do 123.500 sztuk (w poprzednim roku 122.300).

Znaczący wpływ na wielkość sprzedaży i wzrost obrotów miały modele smart roadster i roadster-coupé wprowadzone na rynek w kwietniu 2003 roku. W ciągu ośmiu miesięcy sprzedano w całym świecie 20.200 sztuk tych dwóch modeli, co spowodowało znaczne przekroczenie pierwotnego celu, jakim było sprzedanie przynajmniej 8.000 sztuk. Odzwierciedleniem niezwykłego sukcesu modeli smart roadster i roadster-coupé są również ich udziały na rynku europejskim – zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że modele te oferowane są klientom od niedawna. W Niemczech, Francji i Szwajcarii smart roadster i roadster-coupé znalazły się pod koniec roku na drugim miejscu w swoim segmencie. We Włoszech i Hiszpanii modele te zajęły trzecie miejsce.

Nawiązując do sukcesu obu modeli w roku ubiegłym, konstruktorzy smarta przedstawią w marcu br. kolejny wariant modelu roadster i roadster-coupé: cechujący się sportową stylistyką i ekskluzywnym wyposażeniem BRABUS z silnikiem o mocy 74 kW (101 KM), co oznacza wzrost mocy o ponad 20 procent w stosunku do 60 kW (82 KM) w przypadku seryjnie produkowanego roadstera. Nowy model znajduje się już w ofercie handlowej i można go zamawiać.

Od stycznia 2004 roku smart city-coupé i cabrio mają nową nazwę. Odpowiednio do nazewnictwa przyjętego dla czteromiejscowego smarta – forfour - obydwa dwumiejscowe modele będą teraz nosić nazwę smart fortwo coupé i fortwo cabrio.

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, której konsekwencje dają się odczuć w całej Europie, szczególnie w branży małych samochodów, modelom fortwo coupé i fortwo cabrio udało się utrwalić swą pozycję z roczną sprzedażą wynoszącą 103.000 sztuki. Obydwu modelom udało się również zwiększyć udziały w rynku. W Niemczech smart fortwo coupé i fortwo cabrio wzmocniły wiodącą pozycję w swoim segmencie i zwiększyły udział rynkowy do 18,2 procent (z 17,9 procent). Również w Szwajcarii oba modele zajmują niekwestionowaną pierwszą pozycję w swoim segmencie, we Włoszech pozostają nadal na drugim miejscu. smart fortwo coupé i fortwo cabrio poprawiły swoją pozycję w Hiszpanii – awansowały z czwartego na pierwsze miejsce – oraz w Wielkiej Brytanii, gdzie udało im się zająć drugą pozycję.

Rok 2003 był dla smarta rokiem nowych produktów, kontynuacji ofensywy rynkowej. Na początku roku smart zaprezentował zupełnie zmienioną, drugą generację city-coupé i cabrio, oferującą, dzięki między innymi seryjnie montowanemu elektronicznemu układowi stabilizacji ESP oraz nowym, jeszcze mocniejszym silnikom, jedyne w swoim rodzaju standardy wyposażenia w tym segmencie rynku.

W kwietniu przyszła kolej na modele smart roadster i roadster-coupé. Na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie (IAA) świętował swą udaną premierę trzeci model marki smart, forfour, będący pierwszym samochodem czteroosobowym tej firmy. Wiosną tego roku będzie dostępny dla klientów w smart centers.

„Utrzymamy wysokie tempo również w 2004 roku” mówi Andreas Renschler, prezes zarządu firmy smart gmbh. „smart forfour, poprzez wyjątkowe w tym segmencie połączenie atrakcyjnego wyglądu i funkcjonalności, stanowi ciekawą ofertę dla nabywców małych samochodów. Jest on ponadto punktem wyjścia dla naszego czwartego modelu: pojazdu terenowo-rekreacyjnego (SUV) marki smart, który od 2006 roku będzie dostępny dla klientów w USA i w Europie” uzupełnia Renschler.

W ramach intensyfikacji sprzedaży wzrosła ilość rynków na świecie, na których jest oferowany smart, z 24 do 31 i ilość punktów sprzedaży z 600 do ponad 700. Najważniejszymi nowymi rynkami stały się przy tym Australia i Meksyk.

Marka smart zadebiutowała na polskim rynku w październiku 2002 roku. Rok 2003 był pierwszym pełnym rokiem sprzedaży samochodów tej marki. Nabywców znalazło 160 smartów, w tym 10 sztuk modeli roadster i roadster-coupé. W przypadku modeli smart city coupé i cabrio klienci najczęściej decydowali się na komfortową i bogato wyposażoną wersję 45 kW passion.

Od stycznia 2004 roku wprowadzony został złotówkowy cennik dla wszystkich modeli smarta. Klienci smarta decydując się na zakup samochodu tej marki nie muszą się więc obawiać negatywnego wpływu zmian kursowych na ostateczną cenę pojazdu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport