mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lekki wzrost w czerwcu

Lekki wzrost w czerwcu

Czerwiec przyniósł nieznaczne ożywienie na rynku aut nowych w naszym kraju. W porównaniu do maja br. o kilka procent wzrosła sprzedaż zarówno samochodów osobowych, jak i pojazdów dostawczych.

W czerwcu sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 26.832 egzemplarze, co oznacza wprawdzie 2,5-proc. spadek w porównaniu do czerwca 2008 roku (tj. o 680 sztuk), ale już w porównaniu do maja br. sprzedaż wzrosła o 5,9% (tj. 1.506 szt.). W ciągu całego pierwszego półrocza sprzedano 168.817 nowych aut, co oznacza niewielki, bo tylko o 296 sztuk (0,2%) wzrost w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.

Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w czerwcu 2009 roku 3.256 sztuk. Oznacza to dość spory spadek sprzedaży w porównaniu do czerwca w roku poprzednim, bo aż o 38,7%, ale już wzrost do maja br. o 5,3%. W ciągu ostatnich 6 miesięcy sprzedano 21.605 samochodów dostawczych i było to mniej niż rok wcześniej o 7.407 sztuk, czyli o 25,5%.

Tak jak przed rokiem, najlepszą sprzedażą w czerwcu może się pochwalić Skoda. 3.205 sprzedanych aut dało tej czeskiej marce 11,9-proc. udział w polskim rynku, a w porównaniu do zeszłego roku sprzedaż wzrosła o 25%. Drugie miejsce w notowaniach czerwcowych przypadło Toyocie, która sprzedała 2.789 nowych aut (+22,8%), a trzecie, mimo spadku o 3,4%, zdobył Fiat (2.675).

Liderzy polskiego rynku w czerwcu 2009 (kolejno marka, liczba sprzedanych aut, udział w rynku, zmiana %):
1. Skoda 3.205 11,9 25
2. Toyota 2.789 10,4 +22,8
3. Fiat 2.675 10,0 -3,4
4. Ford 2.510 9,4 +4,9
5. Volkswagen 2.203 8,2 +21,7
6. Opel 2.032 7,6 -33,1
7. Kia 1.262 4,7 +49,5
8. Renault 1.272 4,7 -21,2
9. Hyundai 1.029 3,8 +3,1
10. Nissan 805 3,0 -2,7

Poza czołową dziesiątką na uwagę zasługują wyniki sprzedaży Mazdy, która w czerwcu sprzedała 320 aut, co w przypadku tej marki oznacza wzrost o 105,1%. O 77,4% wzrosła za to sprzedaż Mitsubishi (550 szt.). Powodów do zadowolenia z całą pewnością nie mają w polskich oddziałach Peugeota i Citroena, gdzie w czerwcu sprzedaż spadła odpowiednio o 41,7 oraz 46,4%.

Liderzy polskiego rynku po pierwszym półroczu 2009:
1. Skoda 19.298 (+14,3%)
2. Fiat 17.676 (+11,8%)
3. Toyota 15.747 (-14,0%)
4. Volkswagen 14.216 (+17,6%)
5. Ford 13.362 (+5,6%)
6. Opel 12.623 (-19,1%)
7. Renault 9.039 (-12,8%)
8. Kia 8.019 (+32,0%)
9. Peugeot 6.478 (-25,9%)
10. Hyundai 6.406 (+24,8%)

Podobne wiadomości:

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Sprzedaż diesli w Europie spada

Sprzedaż diesli w Europie spada

Aktualności 2016-05-30

Komentuj:

~liza 2009-07-08

No proszę. Azjaci z Korei coraz mają coraz więcej zaufania u Polaków. Kilka tysięcy zdrowych na umyśle ludzi wybierających nowoczesnego Koreańczyka zamiast Helmuta czy Henrego Forda - na pewno się nie myli. W historii tego kraju masowe samobójstwa nie występowały.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport